Vilken bredbandleverantör rekommenderar ni?

Slayer

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cbr1100, XR600
Jag tänkte att det är på tiden att uppgradera modemet till bredband (adsl).
Vilken leverantör skall man välja. De jag just nu väljer mellan är BBB och "lunds stadsnät". Det hade varit värdefullt med era kommentarer i frågan.

Slayer skrev:
Jag tänkte att det är på tiden att uppgradera modemet till bredband (adsl).
Vilken leverantör skall man välja. De jag just nu väljer mellan är BBB och "lunds stadsnät". Det hade varit värdefullt med era kommentarer i frågan.

Det ända jag kan säga är att du ska kolla upp priset på stadsnätet ordentligt.
Ganska ofta (eller kanske alltid) så betalar du en summa till "komunen" och sen tillkommer en kostnad till "leverantören". Och detta är ju inget komunen skyltar hej vilt med, utan uppger "sin" kostnad och sen leverantörens i finstilt.

Skulle rekomendera dig att skaffa DSL från nån av dom kända leverantörena, BBB, TELIA, GLOCALNET.

Bor du nära telestationen så tycker jag till 100% att du ska skaffa BBB VDSL tjänst, men då måste du bo runt 1200-1300 meter frånstationen

Tack för era synpunkter. :tummenupp

Jag ska kolla upp stadsnätet lite mer noggrant, men nu lutar det nog mer åt BBB.

Är Glocalnet bra? Det som jag har läst om dom på nätet var inte i positiva ordalag.

Lunds stadsnät all the way, stabilt, snabbt, billigt.

KÖÖÖP!

Edit: sitter på Lunds stadsnät 100/100mbit, det går rätt fort hehu, 295:- i månaden kostar det.

Glocalnet och BBB skulle jag igentligen inte rekommendera, hört mycket strunt om dom från folk som är kunder hos dom, får ingen support och liknande när dom behöver. Jag skulle nog säga Telia, visst kostar det lite extra men jag tror nog att det lönar sig i längden (har jobbat för telias bredbandssupport)

Hinkas skrev:
Glocalnet och BBB skulle jag igentligen inte rekommendera, hört mycket strunt om dom från folk som är kunder hos dom, får ingen support och liknande när dom behöver. Jag skulle nog säga Telia, visst kostar det lite extra men jag tror nog att det lönar sig i längden (har jobbat för telias bredbandssupport)

Beh jag ger då alltid kunderna support :gnissla (sitter på BBB support)

Till trådskaparen, jag skulle inte rekomendera glocalnet. Har detta själv hemma och man får vad man betalar för. Ostabilt och kasst har det varit för oss iaf, sen ska jag nog inte säga så mkt om BBB för det är nog partiskt.

R1 Uffe skrev:
Skulle rekomendera dig att skaffa DSL från nån av dom kända leverantörena, BBB, TELIA, GLOCALNET.

Bor du nära telestationen så tycker jag till 100% att du ska skaffa BBB VDSL tjänst, men då måste du bo runt 1200-1300 meter frånstationen

Stämmer mkt bra, 1200m är gränsen BBB har iaf. funkar säkert på 1300m med men för att vara stabilt = 1200m

Stadsnätet är väl fiber? får du det fråb BBB också? va gäller adsl skulle jag rekommendera telia klart stabilast nät!

Xyron skrev:
Beh jag ger då alltid kunderna support :gnissla (sitter på BBB support)

Då kan du väl kolla upp varför det dröjer med uppgraderingarna till 100Mbit i Gbg. :) Skulle vara färdigt v.6 i hela Gbg. :4skrika

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT