Vilken båge? eller dåligt drag i enstånkare?

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Braaaaap
Är på g att köpa mig en offroad/lekhoj. Har kollat på Honda XR 600 samt Suzuki Dr 650.

Roliga hojar men de saknar det lilla extra draget. Eller blir det inte bättre med enstånkare? Vad finns det för för roliga andra alternativ. Ska som sagt köra lite grus samt till och från stan från nu tom våren, sen ska Gixxern ut. Ska som sagt inte ha den som långfärdshoj uten ska ha den till bus/lek. Budgeten ligger runt 20-25 000.

M Widelycke skrev:
2547175 Är på g att köpa mig en offroad/lekhoj. Har kollat på Honda XR 600 samt Suzuki Dr 650.

Roliga hojar men de saknar det lilla extra draget. Eller blir det inte bättre med enstånkare? Vad finns det för för roliga andra alternativ. Ska som sagt köra lite grus samt till och från stan från nu tom våren, sen ska Gixxern ut. Ska som sagt inte ha den som långfärdshoj uten ska ha den till bus/lek. Budgeten ligger runt 20-25 000.

Vad menar du med det där extra draget? Det går ju inte riktigt att jämföra med sporthoj. Motorkaraktären är ju helt annorlunda. Bottenvridet borde du väl inte kunna klaga direkt på? Där är det ju fullt ös direkt :yoparty
Sen har jag ju bara kört 660 så jag har inte så mycket att jämföra med och det blir nog svårt att hitta en sån för 20-25k.

Jämför du med din gixxer så är det inte bra drag en en stånka.. den kommer göra 0-100 t ex på nästan samma tid men det är skillnad när du gör det på första växeln..

Xr är nog en bra hoj. Men dr'en väger väl bly i jämförelse med xr'en?

Last edited:
andersbrink skrev:
2547598 Lixom, 45 hästar sparkar inte speciellt hårt.

Nä det är ju så.. Grymt kul med motard men draget är ju inte så det svarnar för ögonen direkt.. :)

ska du åka mycket landsväg så dr,n annars xr600.
fullt rolig o leka med.

jag tyckte de skönaste med min gammla xr var när man åkte grusväg var att ligga i typ 100+ på en grusväg o satsa över krönen, då åker den fint på baken ner för backen på andra sidan.
o ändå känns de stabilt med en så gammal konstruktion.
:tummenupp

M Widelycke skrev:
2547175 Är på g att köpa mig en offroad/lekhoj. Har kollat på Honda XR 600 samt Suzuki Dr 650.

Jag har kört zx7r, r1 mfl och jag tycker min skurhink är fasen så mkt roligare. Draget är ju klent men man får nyttja effekten på annat sätt än på rakorna, då är dem inte så slöa. Tröttnade skitfort på min sporthoj

Jag har kört båda endel. Allt utom pendling talar för xr600. Xr är mkt lättare, mer wheeliebenägen, piggare. Enda negativa är att den vibrerar lite mer

En dr får du föffan gunga upp på 2an!

ozeo skrev:
2548300 ska du åka mycket landsväg så dr,n annars xr600.
fullt rolig o leka med.

jag tyckte de skönaste med min gammla xr var när man åkte grusväg var att ligga i typ 100+ på en grusväg o satsa över krönen, då åker den fint på baken ner för backen på andra sidan.
o ändå känns de stabilt med en så gammal konstruktion.
:tummenupp
Det kan jag verkligen hålla med om. Finns inget som går stabilare än ett XR-lok.

Kickstart, funkar det även i 0 grader och småregn? XR samt vissa DR har ju bara kick.

Olof.B Har du mer info om din hoj?

M Widelycke skrev:
2550322 Kickstart, funkar det även i 0 grader och småregn? XR samt vissa DR har ju bara kick.

Funkar klockrent ialla väder.. mkt enkel att starta när man lärt sig kicka

Dock startade inte min polares dr650 med elstart imorse :D

M Widelycke skrev:
2550322 Kickstart, funkar det även i 0 grader och småregn? XR samt vissa DR har ju bara kick.

Det jobbiga är när man är blöt om fosingen eller har snö på den och man inte får något fäste mot kicken. :hihi Kan bli svårt att starta då.

Är det stor skillnad gällande kvalite mellan Dr samt XR?

Vanliga fel och brister.
Olof.B sitter du inne med lite bra info om XR?

Det är lite skillnad i pris på modellerna oxå. Är kanske DR rentav mer prisvärd?
Har kollat på hyggliga DR för ca 20000 medans XR ligger en 5000kr mer.

Honda dominator, är det något att prova?

M Widelycke skrev:
2550581
Det är lite skillnad i pris på modellerna oxå. Är kanske DR rentav mer prisvärd?
Har kollat på hyggliga DR för ca 20000 medans XR ligger en 5000kr mer.

Provkör båda två..Det är 2 helt olika hojar
Det finns ingen vidare lekpotential i dr!

Dominator, då kommer vi absolut ifrån lekstadiet och närmar oss grustouring

vill du leka så xr,n
leta..jag sålde min för ett par månader sen för 24 papp med motardshitt :tummenupp landsvägsreggad 92.
lite hum hur prisbilden ser ut. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...