Vilken av dom ska jag köpa?

Alexlindgren

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Fs1 :P
Hej!
det är ganska lång tid kvar tills jag får ta lättvikts lämpet, men jag vill börja planera redan nu :)

Dom 2 cyklarna jag har kollat på är Yamaha DT 125R och KTM 125 Exc

Vilken av dom tycker ni är bäst?

Vad har dom för för och nackdelar?

Sedan till en sista fråga, det finns ju bonniers körkortsskola som man kan ladda hem till datorn, den är gjord för bilkörkort. Nu undrar jag om det finns samma fast till 125:or.
 
KTM blir mycket roligare.. !! men var beredd att serva mycket.. blir mycket mek och det krävs nog att du kan en del för att kunna underhålla den..
Och föresten!!.. :7peta Det är fortfarande samma trafikregler till bil och MC. :7peta
 
Jag hade nog valt DTn, tro det eller ej.

Min husky är väldigt lik KTMen, båda är ju rena endurohojar som inte är byggda för gata, iaf min, tror KTM kör på samma linje, det är väll ingen landsvägsanpassad modell? Hursomhelst, dom är asroliga o busa o köra i stan med, drygt 40 hk gör ju skillnad, DT har väll runt 25? Dock så ska man inte stirra blint på det, DTn har bättre register och lugn o sansad motor. Det har inte KTMen...

DTns fördelar är ju driftsäkerhet, service, och att man utan större problem kan köra lite längre med den, även lite roliga kurviga vägar är ju kanonkul på den.

KTMens fördelar är att den är överlägset roligast i industriområdet och i stan, men på fina vägar utanför stan har den inte mycket att komma med, om den nu är som min WR, träsmaken kommer fort och motorn är väääldigt hetsig.

Jag skulle inte vilja byta min WR mot en DT nu, men om jag haft en hoj hade det helldre varit en DT än WRen, då DTn är mer mångsidig... :tummenupp
 
NSR_Martin skrev:
Jag hade nog valt DTn, tro det eller ej.

Min husky är väldigt lik KTMen, båda är ju rena endurohojar som inte är byggda för gata, iaf min, tror KTM kör på samma linje, det är väll ingen landsvägsanpassad modell? Hursomhelst, dom är asroliga o busa o köra i stan med, drygt 40 hk gör ju skillnad, DT har väll runt 25? Dock så ska man inte stirra blint på det, DTn har bättre register och lugn o sansad motor. Det har inte KTMen...

DTns fördelar är ju driftsäkerhet, service, och att man utan större problem kan köra lite längre med den, även lite roliga kurviga vägar är ju kanonkul på den.

KTMens fördelar är att den är överlägset roligast i industriområdet och i stan, men på fina vägar utanför stan har den inte mycket att komma med, om den nu är som min WR, träsmaken kommer fort och motorn är väääldigt hetsig.

Jag skulle inte vilja byta min WR mot en DT nu, men om jag haft en hoj hade det helldre varit en DT än WRen, då DTn är mer mångsidig... :tummenupp
Du fick nog med allt.. :tummenupp
 
philsson skrev:
Du fick nog med allt.. :tummenupp
Jag fick nog med för mycket. :va


Trådstartan, har du tänkt o köra längre sträckor?... Tänk isf två gånger innan du köper KTMen, det är en skitfin hoj, men nån touringhoj är det inte, puuuuure räääjsing....
 
Tjena, o tack för alla svar!
Men alltså, det är ju ett helt år kvar till jag kan köpa, och pappa är lite skeptisk till det. Kan ni ge mig några bra argumet ? :)

Jag har tänkt åka till typ skolan och till gymmet med 125:arn, sen så ska jag väl va ute o rejjsa på kvällarna :P

Passar en dt bättre till mig då?
vad kostar den ny förresten?
när man säljer den, och den fortfarande är i bra skick, går man så mycket förlust då? efter som att jag vill ha bil när jag är 18 också..
 
Alexlindgren skrev:
Tjena, o tack för alla svar!
Men alltså, det är ju ett helt år kvar till jag kan köpa, och pappa är lite skeptisk till det. Kan ni ge mig några bra argumet ? :)

Jag har tänkt åka till typ skolan och till gymmet med 125:arn, sen så ska jag väl va ute o rejjsa på kvällarna :P

Passar en dt bättre till mig då?
vad kostar den ny förresten?
när man säljer den, och den fortfarande är i bra skick, går man så mycket förlust då? efter som att jag vill ha bil när jag är 18 också..
ju äldre hoj du köper ju lägre värdeminskning.. så är det med allt!.
 
Det beror mycket på hur mycket du är beredd att meka med hojen.
KTMen kommer du få meka med, den är en crosshoj!
DTen, vad ska man säga.. Håller i vått och torrt!
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top