vilken åkning kommer ni ihåg

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
läste tråden om 80talet på sveavägen och funderade på alla mil man lagt med er under åren :)
finns det någon speciell körning som ni kommer ihåg som bäst? själv tycker jag nog alla har varit riktigt bra men ska jag välja en så får det nog bli den kvällen när olyckan hände vid laxsjöarna.
tror vi var 16 eller 17st den kvällen. allat var toppen, vädret vägarna, fiket i svartå osv. (tänker dock inte på olyckan)
eller vad sägs om alla turerna till a-sund :)
slänger även upp en bild på en tur när vi skulle till motala. då var vi oxå många :)

Bifogat

• tur05_1.jpg
    tur05_1.jpg
    57 KB · Visningar: 63
  • 02.jpg
    02.jpg
    78.1 KB · Visningar: 56
Inte helt lätt att hitta nån favorittur. I stort sett varje gång vi varit ett gäng har vi haft jäkligt trevligt.

Men jag håller med att fler turer ner till Askersund och via laxsjöarna varit riktig bra. :tummenupp

Ja du... Svårt att säga, men turen runt Fjugesta, Degerfors, Karlskoga & Nora när Steffie och Rauken en gång för alla skulle avgöra vilken av Rettan och ZX9:an som var snabbast, hade bäst acc osv. är svår att glömma. :)

Men som sagt. Det har varit så många underbara åkningar så det går inte att särskilja någon enstaka som bäst... Det finns guldkorn från de flesta tror jag.:)

Alla resor till Borensberg... Oj oj oj..:yoparty

Jävla skittråd... Nu blev jag ju idiotsugen på en gathoj igen ju...:gnissla :huvet

Last edited:
Ja du... Svårt att säga, men turen runt Fjugesta, Degerfors, Karlskoga & Nora när Steffie och Rauken en gång för alla skulle avgöra vilken av Rettan och ZX9:an som var snabbast, hade bäst acc osv. är svår att glömma. :)

Den turen kommer jag sent glömma, först och främst för mitt längsta och skönaste knäskrap någonsin genom kurvan vid Svartå Herrgård:) , och dels för toppfartstestet mot Kwakken som jag förlorade tack vare att jag satte upp huvet över kåpglaset för att kolla i spegeln hur långt bak han var:huvet.

Annars är nog turen mot Borensberg när ett gäng från P-boda var med en av mina favoriter, fan vad de gick undan då.

Minns även en av rundorna från första sommaren, Blom på en grön hoj, KGA på Hondatwinen och Rainman på en Blade.... de var tider det.

När vi körde streetrace i Åmmeberg eller någon av turerna till Borensberg tror jag.

När vi körde streetrace i Åmmeberg eller någon av turerna till Borensberg tror jag.

ja det var kul :) lägg gärna in några bilder om ni har.. som inte är visade allt för mycket :).. bild från åmme här

Bifogat

• 2002_0804_020137aa.jpg
    2002_0804_020137aa.jpg
    54.8 KB · Visningar: 50
  • 2002_0804_021047aa.jpg
    2002_0804_021047aa.jpg
    60.2 KB · Visningar: 61
två resor kommer jag ihåg, den första va den komiska, vi skulle till tojduras när vi är utanför glanshammar så dyker snuten upp och erik och jag fick kör i 72 hela vägen. den andra kommer jag ihåg med skräck, en i klubben wheelar mellan 2 lastbilar, fy fan va rädd jag blev

lite skoj när kykling åkte husa till hjälmaredocka oxå

Last edited:
haha den resan kommer jag ihåg.. ni åkte väl vägen uppe och vi tog den nedre eller om det var viseversa :)

Den turen kommer jag sent glömma, först och främst för mitt längsta och skönaste knäskrap någonsin genom kurvan vid Svartå Herrgård:) , och dels för toppfartstestet mot Kwakken som jag förlorade tack vare att jag satte upp huvet över kåpglaset för att kolla i spegeln hur långt bak han var:huvet.
Hann ju inte vara med på så många turer innan alla köpte sånna däringa retarder...
Den turen var riktigt rolig.
Inse att du redan hade förlorat när du satte upp huvet... :arsele

En annan rolig händelse, från en annan tur, jag kommer ihåg är när vi var på väg ut ur Karlskoga på väg mot Nora och Stefan bestämmer sig för att få ner sitt vänstra knä i asfalten i en 90 graders vänster och asfalten tar slut med en 10 cm hög kant ner på grus...
Stefan stannar och är helt överlycklig då man ser två små skrapmärken på vänster knäpuck...

En av de mest komiska turerna måste ju vara när Jag, dockan och Simon eller vad han heter åkte till Askersund på valborg...
Efter att vi kört om ett helt gäng med touringhojar kom en skarp höger som ingen av oss kände till så vi kom lite långt ut kan man säga...
Gissa om det var kul att stå och titta på när hela gänget passerade oss istället... :D

då man ser två små skrapmärken på vänster knäpuck...

En av de mest komiska turerna måste ju vara när Jag, dockan och Simon eller vad han heter åkte till Askersund på valborg...
Efter att vi kört om ett helt gäng med touringhojar kom en skarp höger som ingen av oss kände till så vi kom lite långt ut kan man säga...
Gissa om det var kul att stå och titta på när hela gänget passerade oss istället... :D

tänkte på den turen med.. men valde att vara tyst.. tre offroadkörningar i samma kurva håller man tyst om ;)
Rauken- "jag kan vägen följ mig"
Dumdockan tänker"jag tar rygg på rauken"
Rauken, "hmmm här svänger det merän jag kan svänga i den här farten"
Dumdockan "däääämn"
Sims "dubbeldaäämn" karln var nog 5 meter utanför asfalten i 100km/h.
vi hade tur som bara tokar kan ha den dan ;)

Bästa turen måste varit någon av alla turer till Fellingsbro med Andreasarna, eller kanske med Maffan och hans polare, eller mattias och co. jaja Fellingsbrovägen rockar hur som helst. Stefan, jag och andreasarna körde fellingsbrovägen en gång och Stefan tappar en kontaktlins och går från att vara skitsnabb till mullvadspensionärslångsam.:D

Annar minns jag trist nog sista turen med Lövis väldigt starkt. karln spilde halva köttbullemackan i knät på toydoras.:D Vi hade åkt fellingsbrovägen tror jag, och vi hade skittrevligt. Jag hade träffat honom en gång innan och han gjorde intryck av att vara en väldigt trevlig kille, det sista jag såg av honom var när han drog bilar på innern förbi ekströms på väg hem mot karlstad. När jag fick höra vad som hänt honom så etsade sig den turen fast i skallen.

Ytterligare en tur jag minns är när vi hälsade på lövis i Viiby-kyrka.
på vägen hem såg vi att det lyste på Carlbarks, och där stod en motorcykellegend och höll föredrag.

Bifogat

• pg.JPG
    pg.JPG
    65.5 KB · Visningar: 49
  • lovisgturen.JPG
    lovisgturen.JPG
    104 KB · Visningar: 51
Last edited:
tänkte på den turen med.. men valde att vara tyst.. tre offroadkörningar i samma kurva håller man tyst om ;)
Rauken- "jag kan vägen följ mig"
Dumdockan tänker"jag tar rygg på rauken"
Rauken, "hmmm här svänger det merän jag kan svänga i den här farten"
Dumdockan "däääämn"
Sims "dubbeldaäämn" karln var nog 5 meter utanför asfalten i 100km/h.
vi hade tur som bara tokar kan ha den dan ;)
Det var snarare så här:
En väldigt nära offroadkörning och två offroadkörningar i samma kurva...
Dumdockan - "Rauken du som är från trakten och kan vägen du kan väl ta täten"
Rauken svarar, "Jag kan inte vägen, har åkt den två gånger åt andra hållet. Visst jag kan åka först ändå."
Rauken, "Helvete vad det svänger i den här högern, jag kommer hamna bredvid vägen. Shit vilken kant, jag kan inte hamna bredvid vägen här för då lägger jag mig. Måste lägga ned lite till. Puh, tur att det är 10cm asfalt utanför kantlinjen."
Resten stämmer enligt dockans beskrivning... :)

Roligaste ögonblicket måste ha varit när jag ligger och cruisar i cirkus 200 mellan laxå - mullhyttan ,vädret var kanon och man mår allmänt bra och vipps helt sonika så flåsar en gammal gubbe på hd om mig med full packning på hojen...
Skrattade så jag grät och jag kunde nästan se flinet på gubben framför mig och hans "där fick den jävla jappsen" tankar...
Och nej vädret var för fint för att ta upp jakten....

ja det måste ha varit superkul :) för det finns väl inte en HD som gör över 172kmh:D

ja det måste ha varit superkul :) för det finns väl inte en HD som gör över 172kmh:D

Last edited:
Tyvärr så var körningen jag minns bäst inte med er grabbar :(

Körningen var den som jag och en kompis(David) gjorde sommaren 06 bort i E-tuna. Väl framme möts vi av massa folk och ståhej, det visade sig vara "Å-festen". Tydligen det största evenamang som är i E-tuna på sommrarna. Där ägnade vi senare hela kvällen till att ragga på brudar som var minst lika packade som vi, och raggningstekniken "sälen" uppfanns av mig.

Nåväl till händelsen.
Efter ett tag möte en kompis(Tobias) från E-tuna upp och vi beslöt oss för att ta turen hem till honom för att ta in i hans gäststuga(som för övrigt var ett stort hus, större än det jag bor i). När vi väl packat upp alla saker och bäddat våra sängar så kommer Tobias springande upp för trappen med en nästan skrämmande min. "Vad f'n har hänt nu då" tänkte jag. Ut ur munnen kom bara orden "Morsan ska köpa pizza vad vill ni ha, svara fort som fan!". Jaha? tänkte jag, varför denna iver. Men jag beställde och han rusade iväg.

Efter en stund kom han tillbaka ännu ivrigare. "kom med fort som fan, morsan är i stan nu" halvskrek han halvvägs upp för trappen. Så vi hängde med ut i en liten bod han hade mitt på gården. När han öppnade dörren blev vi alla helt lyriska, där inne stod ju hundratals kilo med dynamit!

"Min farsan ägen en borrfirma och det här är dynamit som han använder för att spränga berg med" sade han. Han ryckte snabbt fram ett kilo dynamit, kablar och "utlösare". Vi gick ner mot sjön och rodde ut i båten, han trixade lite med kablarna och dynamiten och tillslut var allting klart. Han slängde i dynamiten och vi rodde ca 50 meter bort.

Han började veva på apparajten för att ladda upp den. Tillslut sa han "är ni berädda". Ett nervöst JA blandat med stor glädje kom ur oss.

3.....2.....1...POOW!! just det POW, det blev en så grymt häftigt dov smäll och en vattenpelare på säkert 5-7 meter reste sig över vattnet. WOW, fyfan vad ballt, lyckan var fullständig.

Vi rodde fram till platsen där dynamiten smällt och runt om låg det massa, enligt tobias avdomnade, fiskar. Enligt mig ganska döda. Men den turen till E-tuna kommer jag aldrig glömma.

Hoppas man blir med på någon kul tur med er till sommaren, dock utan dynamit, men kul kan man fan ha för det:tummenupp

Last edited:
Jag kommer ihåg dom flesta som fina repor, svårt att hitta någon favorit. Men en gång till Fellingsbro när jag fick prova marios husa var en fin en...

Föresten är jag tillbaka i Svea nu, vet inte hur länge jag stannar dock :)

Jag kommer ihåg dom flesta som fina repor, svårt att hitta någon favorit. Men en gång till Fellingsbro när jag fick prova marios husa var en fin en...

Föresten är jag tillbaka i Svea nu, vet inte hur länge jag stannar dock :)

Vad gör du over in peking då?

(dåligt uppdaterad)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!