Tyvärr så var körningen jag minns bäst inte med er grabbar
Körningen var den som jag och en kompis(David) gjorde sommaren 06 bort i E-tuna. Väl framme möts vi av massa folk och ståhej, det visade sig vara "Å-festen". Tydligen det största evenamang som är i E-tuna på sommrarna. Där ägnade vi senare hela kvällen till att ragga på brudar som var minst lika packade som vi, och raggningstekniken "sälen" uppfanns av mig.
Nåväl till händelsen.
Efter ett tag möte en kompis(Tobias) från E-tuna upp och vi beslöt oss för att ta turen hem till honom för att ta in i hans gäststuga(som för övrigt var ett stort hus, större än det jag bor i). När vi väl packat upp alla saker och bäddat våra sängar så kommer Tobias springande upp för trappen med en nästan skrämmande min. "Vad f'n har hänt nu då" tänkte jag. Ut ur munnen kom bara orden "Morsan ska köpa pizza vad vill ni ha, svara fort som fan!". Jaha? tänkte jag, varför denna iver. Men jag beställde och han rusade iväg.
Efter en stund kom han tillbaka ännu ivrigare. "kom med fort som fan, morsan är i stan nu" halvskrek han halvvägs upp för trappen. Så vi hängde med ut i en liten bod han hade mitt på gården. När han öppnade dörren blev vi alla helt lyriska, där inne stod ju hundratals kilo med dynamit!
"Min farsan ägen en borrfirma och det här är dynamit som han använder för att spränga berg med" sade han. Han ryckte snabbt fram ett kilo dynamit, kablar och "utlösare". Vi gick ner mot sjön och rodde ut i båten, han trixade lite med kablarna och dynamiten och tillslut var allting klart. Han slängde i dynamiten och vi rodde ca 50 meter bort.
Han började veva på apparajten för att ladda upp den. Tillslut sa han "är ni berädda". Ett nervöst JA blandat med stor glädje kom ur oss.
3.....2.....1...POOW!! just det POW, det blev en så grymt häftigt dov smäll och en vattenpelare på säkert 5-7 meter reste sig över vattnet. WOW, fyfan vad ballt, lyckan var fullständig.
Vi rodde fram till platsen där dynamiten smällt och runt om låg det massa, enligt tobias avdomnade, fiskar. Enligt mig ganska döda. Men den turen till E-tuna kommer jag aldrig glömma.
Hoppas man blir med på någon kul tur med er till sommaren, dock utan dynamit, men kul kan man fan ha för det