Vilken är sveriges stösta veckoträff?

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Hur många brukar ni vara på era veckokörningar?

RadicalRiders onsdagsgazz har ca 60-80 hojjar varje gång. Rekordet ligger runt 90-95st.
Hur många är ni i Stockholm? Göteborg? Andra ställen?

Vi har blivit så många att vi för ett par år sedan delade upp det i olika grupper med olika hastighet så att flytet ska bli bättre. Snabb, 2 mellan och en långsam. Sedan kör vi till samma plats och leker/fikar/busar.

/Mr K - Onsdagsgazzare

Mr K skrev:
Hur många brukar ni vara på era veckokörningar?

RadicalRiders onsdagsgazz har ca 60-80 hojjar varje gång. Rekordet ligger runt 90-95st.
Hur många är ni i Stockholm? Göteborg? Andra ställen?

Vi har blivit så många att vi för ett par år sedan delade upp det i olika grupper med olika hastighet så att flytet ska bli bättre. Snabb, 2 mellan och en långsam. Sedan kör vi till samma plats och leker/fikar/busar.

/Mr K - Onsdagsgazzare

Som vanligt ligger skåningarna ett par år efter Stockholm och resten av landet då :) Det var enorma åkgäng om onsdagarna här i Stockholm tidigare år men nu har det faktiskt splittrats upp och blivit mindre gäng.

Jag tror folk tyckte det blev för styltigt och otympligt med dessa enorma gäng som försökte ta sig någonstans utan att folk kraschade eller någon tappades bort. Var länge sedan jag var på en runda med fler än kanske 30 st hojar..

Vi som kör på Tisd, från Helsingborg är som max runt 20st.
Men det varierar kraftigt.

sundsvall vid finväder uppemot 100st...kanske var mer nån gång oså :va nån annan vet säkert bättre :)

Nån sa igår att det var runt 300 hojjar på tisdagsträffen här i stan, men jag tvekar på det...

...dock brukar det vara mycket folk, uppskattar upp mot hundra iaf.

Mr K skrev:
Med lite regler, gruppindelning och 5 min genomgång så funkar det relativt bra.

Vad är det för regler ni håller hårt på?
Ge mig en 5 min genomgång! :)

PS. Jag har aldrig kört i grupp större än 8 pers.

sege skrev:
Nä, blir mest vänta och att alla ska tanka olika tillfällen och blah blah.
Näfan, suger.

Har då jag aldrig upplevt på onsdagskörningarna här. Alla har tankat fullt tills avfärd. Punkt.

Som sagt, är det väl organiserat o grupperna delas upp så man är max 25 är det inga problem alls.

Stort tack till Mr.K mfl för detta!

pogo skrev:
Vad är det för regler ni håller hårt på?
Ge mig en 5 min genomgång! :)

PS. Jag har aldrig kört i grupp större än 8 pers.
först och främst är alla fulltankade så inga tankstopp.

• Handen upp vid fara.
  • Se så bakomvarande är med
  • Ha en sisteman, så när han är framme är alla framme.
  • Vänta i korsningar
  • Dela upp i grupper på 15-20 hojjar i varje i olika hastigheter
  • Tok gazza inte på rakor utan samla ihopa truppen där. Gazza gör man i svängiga partier.
  • Kör inte om ett fordon om det kommer att splittra gruppen.
  • Ha ett bestämmt mål som alla reseledare (försteman i den olika grupperna) hittar till.
  • Det är ingen tävling utan ha skoj.
  • Busar gör vi på raka vid slutdestinationen

Ungefär såhär ......

Jag ställer mig på ett bord och talar till alla och berättar detta och delar upp i grupper. Grupperna kör sedan iväg men ett par minuters mellanrum. Den snabbare gruppen tar en längre runda än den långsammaste så man är framme ungefär samtidigt.

Östersunds MCK var 110 hojar förra veckan, det var väl gissningsvis 95% oldtimers på custom...

Mr K skrev:
Jag ställer mig på ett bord och talar till alla och berättar detta och delar upp i grupper. Grupperna kör sedan iväg men ett par minuters mellanrum. Den snabbare gruppen tar en längre runda än den långsammaste så man är framme ungefär samtidigt.
Dom få gånger som jag har varit med så har vi alltid lyckats tappa bort minst halva gruppen, jag håller med Sege att det är kuligare att gasa med max 8 st i gruppen, är man för många så blir det ryckigt i slutet av gruppen, detta märker man dock inget av om man leder gruppen.

Men onsdagsgazz råkkar för dom som gillar att köra i grupper med 25 pers :tummenupp

Puh, låter jävligt jobbigt att åka i grupp, bara "reglerna" gjorde mig varm och irriterad.

Jag vill inte ha ngn som står på ett bord & berättar vad alla (Jag) ska göra & inte.

Chronic skrev:
Puh, låter jävligt jobbigt att åka i grupp, bara "reglerna" gjorde mig varm och irriterad.

Jag vill inte ha ngn som står på ett bord & berättar vad alla (Jag) ska göra & inte.

Oja, reglerna är ju bara påhittade av nån med liten k*k och stort maktbehov! :rolleyes:
Eller, så är det för allas säkerhet...

Hoztic skrev:
Oja, reglerna är ju bara påhittade av nån med liten k*k och stort maktbehov! :rolleyes:
Eller, så är det för allas säkerhet...

Jo men han menar att det för tar en ganska så stor del av tjusningen med att åka båge ,friheten.... Håller med ganska mkt...

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär