Vilka TV kanaler visar MC / motorsport

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Vill ha tips på bra TV kanaler som visar mc-relaterad motorsport, men även annat MC relaterat.
Är ingen direkt TV människa så jag har noll koll :)
För kollade jag en del på OCC (discovery har jag för mig?)
Finns det andra liknande program? Har hittat lite från Jesse James om choppersbyggen på tuben, vet inte om det även går på nån TV kanal?
Har fått för mig att det finns nåt CAFE-racer aktigt?
Sen MotoGP och dyligt (vet inte vad alla tävlingsformer heter)

Så, ge mig lite tips :)

Motors TV eller något har en del ibland, mycket skräp och hemmavideos då och då men ibland så.
SVT ska ju visa den där serien om hojkulturen i Sverige i vår, vad den nu hette. :)

Café Racers visades på antingen NatGeo eller History channel tror jag, det var ett sånt där program jag alltid såg om jag råkade zappa förbi, men jag lärde mig aldrig vilken kanal och vilken tid det var.

Det var rätt dåligt dock, kasst filmat/producerat/översatt och en del av byggarna var inte ens händiga hemmapulare.

Mycket snack också om hur stilen började, och det är väl okej, men mycket skitsnack om vilka rebeller dom var, hur fruktade och hårda dom var, hur jävla fort hojarna gick osv..

OCC körs ju än men det är ju enbart tråkigt nu när det mera handlar om persongrälet mellan far och söner.

Nu bultar både gubbens firma och sonen ihop köpesgrejor med mycket loggor på och kallar det "Theme-bikes", ingen av dom bygger någon egen ram, tankar tar dom från hyllan och modifierar lite för att säga att det är en "one off"

Motorsport är väl tyvärr bara Viasat Motor, Canal Motors är det aldrig något jag vill se på.

OK, då ska jag kolla in Viasat då, så kan det iaf bli lite motosport. Har ju hitintills nöjt mig med att läsa Rossi, stoner o CO.
Tack för svaren !

Eurosport eller djuråsport som det heter här på forumet visar WSBK live ibland enligt tablå om det inte är någon darttävling eller repris av en två veckor gammal bundesliga match eller nåt som kommer ivägen.

Om Snooker kommit i vägen sänder de en 15-minuters uttömmande repris kl 2 på natten. :mad:

Eurosport eller djuråsport som det heter här på forumet visar WSBK live ibland enligt tablå om det inte är någon darttävling eller repris av en två veckor gammal bundesliga match eller nåt som kommer ivägen.

Om Snooker kommit i vägen sänder de en 15-minuters uttömmande repris kl 2 på natten. :mad:

"DJUR Å SPORT" :D
Ja, är ju oförskämt ointresserad av sport i allmänhet ... dart, eh det en sport :) , det är ju nåt man gör på fyllan :fyllisar

Haft Viasat motor men precis sagt upp det och tänkte prova MotoGP videopass och kolla via datorn istället säsong 2012, men har ingen aning om hur det fungerar. Har dock räknat ut att det blir billigare över ett år då jag ändå bara är intresserad av mc sporten. Nackdelen med viasat motor är att bilsport verkar gå före i prioritet mot mc men då två sändningar krockat så har mc delen gått på Viasat sport och ... ja jag har ju då haft hela Viasat sportpaketet... ha ha..ja jag vet... say no more :dummer

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...