Vilka säljer ICON:s mc-kläder

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Har sett ett par brallor jag är sugen på men det verkar som om icon som tillverkar dom inte har nån hemsida. Nån som vet om dom säljs i Europa eller om Icon har nån hemsida? Hittar bara en amerikansk butik när jag söker på google, inte tillverkarens hemsida.

Last edited:
Z.w.A skrev:

Den webbutiken suger getpurjo.

Provade att beställa därifrån till den adressen i USA jag finns på nu med mitt svenska kort. Inga problem, fick orderbekräftelse och allt men sen plötsligt drog de bara in mitt inlogg till sidan. Jag skickade ett mail och frågade vad det var frågan om och de svarade ganska ohövligt att de minsann inte tog utlänska kort.

När jag skickade svar tillbaka att de minsann kunde ha upplyst mig om det via mail och kanske ha en lite vänligare ton mot sina kunder svarade de bara att mina pengar var tillbakabetalade. Ingenting om att de ursäktade det inträffade eller så. :gnissla

Undvik, är mitt råd.

jag söker rosa mc jacka vart ifrån kan man beställa det har hört england är billigast någon som vet?
gärna länk med ett pm mig behöver ha xxl minst iallfall

Den webbutiken suger getpurjo.

Provade att beställa därifrån till den adressen i USA jag finns på nu med mitt svenska kort. Inga problem, fick orderbekräftelse och allt men sen plötsligt drog de bara in mitt inlogg till sidan. Jag skickade ett mail och frågade vad det var frågan om och de svarade ganska ohövligt att de minsann inte tog utlänska kort.

När jag skickade svar tillbaka att de minsann kunde ha upplyst mig om det via mail och kanske ha en lite vänligare ton mot sina kunder svarade de bara att mina pengar var tillbakabetalade. Ingenting om att de ursäktade det inträffade eller så. :gnissla

Undvik, är mitt råd.

U.S. and Canadian issued Visa, MasterCard, Discover and American Express
Står på deras sida,dock tycker jag som du att det är tråkig stil av dem.

Vad jag förstår efter efterforskning så dom som säljer Icon produkter i sverige får dem ifrån Jofrab www.jofrab.se som är dom som tar in Icon till sverige.
Och sedan så får dem andra beställa från dem.

Efter att ha mejlat med Icon i usa och frågat om dom har några återförsäljare sverige så lyckades jag förstå att jofrab är dom ända som tar in och sen säljer vidare.

Jag tog då kontakt med jofrab och frågade varför dom inte tar in vissa varor från Icon utan bara det som finns i streetkatalogen som kommer 1 gång om året.

Svaret jag då fick var att det säljer så dåligt i sverige.
Och försökte förklara för den damen att om dom vill sälja det i sverige så får dom helt enkelt ta in mer än en dödskalle jacka som dom hade 2007. Plus att vissa återförsäljare tar ut mer än vad som det står i streetkatalogen.. Men hon fräste bara åt mig.

2008 kom det lite mer grejer men inte tillräkligt enligt mig.

Jag hoppas att någon smart människa med mycket pengar startar ett handelsbolag och tar in alla produkter från Icon och sen säljer det vidare eller via hemsida. För det finns en jävla massa gryma kläder där ifrån.

mina 2 pengar..

Handlade från http://www.kneedraggers.com/ utan problem, det enda är att dom tog inte utländska kort vid första betalningen, fick överföra pengarna via intenetbanken. Det tog ett par extra dagar men jackan kom uten problem, fin paketering och moms till staten!!!!

Kapar tråden lite, nån som vet nått ställe i närheten av Västerås/Stockholm, som säljer Icon hjälmar, så man kan prova ut storlekarna ??

Kapar tråden lite, nån som vet nått ställe i närheten av Västerås/Stockholm, som säljer Icon hjälmar, så man kan prova ut storlekarna ??

Vad jag vet så har ingen tagit hem hjälmar till sverige. Tror lite det är pga att dom inte är godkända..

Vad jag förstår efter efterforskning så dom som säljer Icon produkter i sverige får dem ifrån Jofrab www.jofrab.se som är dom som tar in Icon till sverige.
Och sedan så får dem andra beställa från dem.

Efter att ha mejlat med Icon i usa och frågat om dom har några återförsäljare sverige så lyckades jag förstå att jofrab är dom ända som tar in och sen säljer vidare.

Jag tog då kontakt med jofrab och frågade varför dom inte tar in vissa varor från Icon utan bara det som finns i streetkatalogen som kommer 1 gång om året.

Svaret jag då fick var att det säljer så dåligt i sverige.
Och försökte förklara för den damen att om dom vill sälja det i sverige så får dom helt enkelt ta in mer än en dödskalle jacka som dom hade 2007. Plus att vissa återförsäljare tar ut mer än vad som det står i streetkatalogen.. Men hon fräste bara åt mig.
ICON skulle kunna vara mycket större än dom är. För dom har riktigt mycket coola saker.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti