Vilka renodlade racehojar finns att få tag på nya för oss dödliga?

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag vill köpa en ny racehoj att leka med. Gathojar känns passé, jag vill ha ett chassi som är byggt 100% för bana. Är lite för fet för 125cc...

Moto2-chassin är intressanta men dom går knappast att köpa över disk.

Gör någon av "de stora" ens 250 racers längre?

Har gathojarna blivit så lätta och bra att renodlade racehojar är passé?

Bra idéer kan belönas med provkörning :tummenupp

Det beror väl på vad du kan betala....
Varken Honda eller Yamaha kommer tillverka fler fabriksnya 250 racers så då är det väl bara tur att hitta en sådan i nyskick eller en 125:a kvar.
Motot2 chassien går säkert att få tag på om man har flis och kontakter - sen ska resten till också...

Slanta en desmosedici vettja.. Det är ju good shit säger de som kan avgöra sådant.

En NCR 848 kanske? 155 kg och 145 hästar.
http://www.ncrfactory.com/eng/html/20.00.shtml
big04.jpg

Last edited:
Padgetts Honda i UK ska väl ha ett par oanvända RS250 kvar. Tvåtaktskännarna vet säkert bättre.

Annars är nog Moto2 chassin från FTR eller Bimota HB4 som snart skall börja säljas i Tyskland det som gäller.

En beggad BSB hoj nått år gammal med värsta Öhlins och fullt Motec är nog det enda vi vanliga har råd med om vi ska komma nära en riktigt racer. Dessa hojar är ju alltid baserade på R1 Gixxer osv men där slutar likheterna, priserna brukar ligga mellan 150-250'.

Annars säljer alltid Ten-Kate ut sina racehojar varje år, ett alternativ.

/J

Harris i England tillverkar ramar för beställning. Läste en artikel att de gör väldigt många ramar för classic racing nu. Det var någon två-takts 350 de tillverkade till. Kommer inte ihåg vilken.

Du kan säkert kontakta dem för att kolla om du får köpa en ram till en räser. Frågan är väl som tidigare inlägg vad den kommer att kosta. Letar du reda på en Honda 600-motor har du ju redan en halv Moto2.

Det är väl ganska uppenbart, en hoj som är gjord enbart för racing. Att Ten Kate bygger om en gathoj till en World Superbike-vinnande hoj gör det fortfarande inte till en renodlad racehoj.

PunGt.

Finns det några mer argument att köpa en prototyp hoj för banåkning mer än att den är gjord för racing.

Service, underhåll, kostnader, inköpspris, potential, buller?

Tja, att trådstartaren efterfrågar en "renodlad rejshoj" kanske?

Jo det förstod jag, men jag sökte argument för att köpa ny prototyp hoj . Finns det överhuvudtaget att köpa och vad kostar det idag?
Vad är bättre respektive sämre.

Jo det förstod jag, men jag sökte argument för att köpa ny prototyp hoj . Finns det överhuvudtaget att köpa och vad kostar det idag?
Vad är bättre respektive sämre.
Det är väl det han försöker utreda. När man kunde köpa 125-250 prodracers så var ju den strsta fördelen med att köpa en helt ny att du fick med ett otroligt välutrustat reservdelskit med hojen. Tillräckligt med delar för att klara ca 500 mil av körande utan att behöva köpa delar hela tiden. Det anser jag vara det enskilt bästa argumentet till att köpa en ny prodracer då det begav sig, Honda RS125R går väl att köpa fortafarnde. Samt att man slipper få en sönderskruvad hoj.

Eskilsson ska ju sälja sin räser.. Duger inte den? Eller är du ute efter nåt mindre?
Och vilken prisklass är det vi pratar om? :va

Bifogat

• 311354.jpg
    311354.jpg
    34.7 KB · Visningar: 172
  • rsd-prod-450.jpg
    rsd-prod-450.jpg
    36.5 KB · Visningar: 156
  • wr450.jpg
    wr450.jpg
    81.9 KB · Visningar: 171
Nyheter