Vilka kraschkåpor?

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Har blivit rekommenderad Works. Vilka mer finns, till vilka priser och kvaliteér? Vad tycker ni som kan jämföra?
 
Jag kan inte jämföra kvalité mot Works men jag köper mina från www.ngc-racing.com och tycker att kvalité i förhållande till pris är utmärkt. Monterade ett set på nya hojen och det gick riktigt smidigt.
 
Jag har förmånen att både ha works och NGC racing racekåpor till min R1.
Works har klart bättre finish och passform medan NGC är mycket billigare.

Frågar du mig skulle jag köpa works eftersom jag gillar kvalite :tummenupp
Att greven sannolikt kan leverera Xtra kåpor snabbare vid ev krasch gör ju inte saken sämre.
 
Jag har förmånen att både ha works och NGC racing racekåpor till min R1.
Ok, säg efter mig nu. "NGC Racing har tre olika kåpfabrikat." TRE. Ok? :mad: :)

Vilka är det du har använt?
 
Jag har bara prövat works och ssr då ssr inte finns längre kan vi glömma dem .
works passar bra dock rätt stora svets skarvar och en hel del porer i gjutningen som gör lacken besvärlig. har fått framskärm och en del andra små detaljer från ngc och dem har varit kanon i gjutningen med mera. sadel gummit till works e iförsig jävligt nice. så jag skulle vilja säga pengarna bestämmer...
 
Last edited:
Ok, säg efter mig nu. "NGC Racing har tre olika kåpfabrikat." TRE. Ok? :mad: :)

Vilka är det du har använt?
2995 kostade dom ett helvete att få insugsrören att passa mellan ram och kåpa :mad: .
Passade som en smäck med Works:)
 
2995 kostade dom ett helvete att få insugsrören att passa mellan ram och kåpa :mad: .
Passade som en smäck med Works:)
Vi beställde såna med extra dålig passform till dig. -Låt gubbfan svettas, sa vi :hihi

Nä, trist att det var dålig passform. Har man otur så är passformen dålig. Kraschkåpor görs för hand och det skiljer mellan olika exemplar. Det gäller alla kraschkåpor.
 
okej, jag ska ju ha hojen på gata oxå, så kvalitet är ju ett tungt argument, sen jobbar jag som bilplåtslagare och ligger vägg i vägg med lacken, så där e inga problem... :tuttar
 
Vi beställde såna med extra dålig passform till dig. -Låt gubbfan svettas, sa vi :hihi

Nä, trist att det var dålig passform. Har man otur så är passformen dålig. Kraschkåpor görs för hand och det skiljer mellan olika exemplar. Det gäller alla kraschkåpor.


Problemet är dessa thinner ångor när man ska gjuta lite nytt glasfiber :näsblod

Som tröst va de kraschkåpor som satt på från greven lika dålig passform och ca 1000kr dyrare.

Era kåpstag och service är dock kanon, och att du verkar vara en seriös person som står för det du sagt.:tummenupp
 
Så Works kåporna innebär inte 100%ig kvalitet de heller? Vilka har oftast bäst kvalitet, NGC eller Grevens?
 
Last edited:
Så Works kåporna innebär inte 100%ig kvalitet de heller? Vilka har oftast bäst kvalitet, NGC eller Grevens?
Med tanke på att du inte är priskänslig så tror jag att Works-kåporna är det bästa valet för dig. Det verkar vara ditt första kåpset och workskåporna är de du har minst jobb med. De kommer borrade och med snabbfästena monterade. Grevens är mycket bra att ha att göra med. Deras servicenivå kan NGC Racing inte konkurrerar med. De finns dessutom relativt nära dig.

Du skall dock inte förvänta dig att Works-kåporna har perfekt passform och att allt är förstklassigt på dem. Kraschkåpor görs, som sagt, för hand och variationerna mellan olika set/exemplar är rätt stora. Ställ in dig på att få bända och dra lite och låt det bli en glad överaskning om du slipper :)

Jag är en av dem som driver NGC Racing AB.
 
Med tanke på att du inte är priskänslig så tror jag att Works-kåporna är det bästa valet för dig. Det verkar vara ditt första kåpset och workskåporna är de du har minst jobb med. De kommer borrade och med snabbfästena monterade. Grevens är mycket bra att ha att göra med. Deras servicenivå kan NGC Racing inte konkurrerar med. De finns dessutom relativt nära dig.

Du skall dock inte förvänta dig att Works-kåporna har perfekt passform och att allt är förstklassigt på dem. Kraschkåpor görs, som sagt, för hand och variationerna mellan olika set/exemplar är rätt stora. Ställ in dig på att få bända och dra lite och låt det bli en glad överaskning om du slipper :)

Jag är en av dem som driver NGC Racing AB.

Jag har bara monterat två set tidigare av okänt märke, var inte direkt nöjd med första, men funka, å andra ska vi inte prata om...:huvet Så nej, de e ingen pengafråga :tummenupp Av det jag hör här, så lutar de åt Works, men jag ska fundera lite till.
 
Så, Works är beställda...sorry Bingo, kvalitet går före :tummenupp Tack för hjälpen allihop!

Bra val...

Vad jag har sett av Bingos kåpor så är det bra kåpor för pengarna men är du gatåkare/bandagsåkare och inte planerar att fullacka och krascha sönder kåpor på löpande band så kan man motivera sig att betala lite mer för Works.
 
Nu ser jag ju att jag är lite sent ute...men Mtt.nu har ju också crash kåpor som ska ha en väldigt fin ytfinish hur passform och sånt är vet jag inte riktigt...jag kör me works kåporna.
 
Alltså... Bara för att förtydliga. Jag säger inte att workskåporna håller högre kvalitet än våra RX-R eller Rennsportkåpor. Jag säger inte motsatsen heller, det får andra bedöma. Det jag säger är att det är minst jobb med Works-kåporna. Ok? :)

Edit: kvalitetsbegreppet är inte så enkelt som många tycks tro när det gäller kraschkåpor. Man måsta vara mer specifik än så när man frågar. Fast det får andra skriva om. Jag är part i målet och skall vara tyst :)
 
Alltså... Bara för att förtydliga. Jag säger inte att workskåporna håller högre kvalitet än våra RX-R eller Rennsportkåpor. Jag säger inte motsatsen heller, det får andra bedöma. Det jag säger är att det är minst jobb med Works-kåporna. Ok? :)

Edit: kvalitetsbegreppet är inte så enkelt som många tycks tro när det gäller kraschkåpor. Man måsta vara mer specifik än så när man frågar. Fast det får andra skriva om. Jag är part i målet och skall vara tyst :)


Jo, jag förstod allt hur du menade, räckte för att beslut mig, är ju inte så många kronor som skiljer :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top