Vilka här ska till Gelleråsen nästa vecka?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Hej
Vilka ska till gelleråsen? Jag blev lovad ett lass däck, men såklart så är det som vanligt att man inte kan leverera i tid. Så nu står jag här HELT utan däck inför körningen. Jag visserligen ruttna o gamla slicks, men dom kör jag inte på.

Har någon här Metzelerdäck till övers o kan släppa på dom så kommer jag o hämtar direkt (inom 40 mils radie eller så). 120/70 - 190/55. Annars tar jag väl vad som helst. Fakk oxå.

Hursomhelst, blir det nått gäng från SH som ska dit? Vet iaf några stycken själv som ska dit. Nån som vill dela tält så äre bara o säga till, har ett 3x6m som kan husa 3 hojar iaf.

Argh! Ringde just lagret i göteborg o där fanns INGENTING. Möjligen ska en ny leverans komma på Fredag (lastbil till lagret i göteborg). Så kanske då att jag åker dit o hämtar upp. Suck...

Men finns en bättre lösning så... Jag måste iväg nu, ring mig på 070 376 56 91. Why o why.. skitstövel.

Förövrigt låg det en musskit i flingpaketet idag som var få färsk att den kletade av sig på bordsduken!!!

Swedie skrev:
Argh! Ringde just lagret i göteborg o där fanns INGENTING. Möjligen ska en ny leverans komma på Fredag (lastbil till lagret i göteborg). Så kanske då att jag åker dit o hämtar upp. Suck...

Men finns en bättre lösning så... Jag måste iväg nu, ring mig på 070 376 56 91. Why o why.. skitstövel.

Förövrigt låg det en musskit i flingpaketet idag som var få färsk att den kletade av sig på bordsduken!!!
Kolla med handlarna i närheten av KGA. dvs. Speed i örebro, och Carlbarks i kumla. Calbarks borde ju ha däck med tanke på Lasses hobby
:hihi
vad är det som gäller på gälleråsen då? kostnader för att köra ett varv eller 2?
David

crashtestdummy skrev:
Kolla med handlarna i närheten av KGA. dvs. Speed i örebro, och Carlbarks i kumla. Calbarks borde ju ha däck med tanke på Lasses hobby
vad är det som gäller på gälleråsen då? kostnader för att köra ett varv eller 2?
David

haru missat? det är ju 3-dagars på Geleåsen! :yoparty

Jag ska dit och sota ur GIXXXERN på måndagen iaf.

Men några däck har jag inte åt dig sweetie :/

Btw så snor jag en plats av dig i tältet den här gången. Hoppas nu att du har kaffe, bärs och bullar som jag bjöd på sist, slampa! :banana

Last edited:
crashtestdummy skrev:
David

Deras däckpriser kan väl inte vara speciellt bra? Är nog bätre att ringa till en renodlad däckfirma.

erik skrev:
Deras däckpriser kan väl inte vara speciellt bra? Är nog bätre att ringa till en renodlad däckfirma.
jag förstod det som om det var PANIK. billiga däck har ju MC-Billy utanför askersund. du hittar honom på ww.hitta.se
:tungan
David

Jag vill ha SLICKS!! ARGH! Har varit runt o rotat i byråerna men hittar inga!!!

=/ Måste jag ställa in?

Profilmässigt, går Pirelli Front ihop med Metzelerdäck bak? Har kanske en sådan lösning, men vill helst inte blanda då jag haft problem med det tidigare.

Swedie skrev:
Profilmässigt, går Pirelli Front ihop med Metzelerdäck bak? Har kanske en sådan lösning, men vill helst inte blanda då jag haft problem med det tidigare.
Kört sån blandning på de mönstrade varianterna utan problem, samma gummi samma profil.

Pirelli och Metzeler är ju väldigt lika, byggda i samma fabrik också tror jag, så det borde gå, men skyll inte på mig om du står på näsan.

crashtestdummy skrev:
var det inte helgen5-6 april. det har jag uppfattat. men frågan är, vad kostar det att vara med och åka lite?
David. :confused:

helgen 5-6 april? kolla almanackan! 5-6:e april är tisda-onsda nästa vecka... och körningen är måndag-onsdag ... 1500:- för 3 dagar tror jag det var och, 700? / dag annars

//håkan

håkan skrev:
helgen 5-6 april? kolla almanackan! 5-6:e april är tisda-onsda nästa vecka... och körningen är måndag-onsdag ... 1500:- för 3 dagar tror jag det var och, 700? / dag annars

//håkan

hehe. jag utgick från att det var en helg. :näsblod
David

Swedie skrev:
Hej
Vilka ska till gelleråsen? Jag blev lovad ett lass däck, men såklart så är det som vanligt att man inte kan leverera i tid. Så nu står jag här HELT utan däck inför körningen. Jag visserligen ruttna o gamla slicks, men dom kör jag inte på.

Har någon här Metzelerdäck till övers o kan släppa på dom så kommer jag o hämtar direkt (inom 40 mils radie eller så). 120/70 - 190/55. Annars tar jag väl vad som helst. Fakk oxå.

Hursomhelst, blir det nått gäng från SH som ska dit? Vet iaf några stycken själv som ska dit. Nån som vill dela tält så äre bara o säga till, har ett 3x6m som kan husa 3 hojar iaf.

Pirelli slicks att köpa på vägen ner http://www.blocket.se/view/4305194.htm?caller=usl_s&l=0&c=1&city=0

Argh! Jag har fortfarande inga däck! Ingen som ska dit som kan ta med sig 2 extra set? Gärna då 120/70 - 190/55.

Kanske ska upp till stockholm ikväll o hämta ett set, men det beror på. Nån mer i stockholm som har däck?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back