Vilka filmer tänker ja på!? Blir frustrerad...

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Jo nu e de såhär att ja klurar över 2 filmer ja sett, men inte minns namnet på...

Den första såg ja för länge sen, vill minnas att de e en krigsfilm som utspelar sej i en djungel...
Minns bara en scen där en av dom amerikanska soldaterna skär av öronen på stupade fiender å trär på ett snöre för att ha som halsband!? Tippar att denna kom nån gång mellan slutet -80 till mitten -90...

Film nummer 2 e klart nyare har ja för mej... Minns bara en scen från den oxå :dummer... 2 eller 3 klättrare får några metallbehållare me grönt flytande sprängämne av den lokala armén... Vill minnas att dom får detta för att kunna rädda någon/några som hamnat i nån glaciärspricka... Har även för mej att solen värmer upp ena behållaren så den smäller av misstag...

Ja blir helt galet ilsk att ja har ett minne som en guldfisk :huvet

1:an är nog universal soldier.
Dolph o Van damme.

Första filmen låter som Casualties Of War med Sean Penn, har för mig ngn sparade på öron där.
Bra rulle för övrigt!

http://www.imdb.com/title/tt0097027/

De va Universal soldier ja tänkte på, precis glott klart på den... Men me tanke på att ja e sjukskriven pga inflamerad fot så kanske de blir
å glo på den imorrn... Får tacka för tipset :)

Då va de dags igen :D... Trodde i min enfald att ja syftade på Kod Mercury så den såg ja igår, den va de inte dock... Kommer ihåg en scen me en liten kille i 10årsåldern som känner på sej/kan se in i framtiden... Han sitter å spelar schack mot en äldre herre i en turnering när en lönnmördare ska skjuta honom, han duckar i sista sekund å nån annan blir skjuten... Vafasen tänker ja på för rulle här?

Då va de dags igen :D... Trodde i min enfald att ja syftade på Kod Mercury så den såg ja igår, den va de inte dock... Kommer ihåg en scen me en liten kille i 10årsåldern som känner på sej/kan se in i framtiden... Han sitter å spelar schack mot en äldre herre i en turnering när en lönnmördare ska skjuta honom, han duckar i sista sekund å nån annan blir skjuten... Vafasen tänker ja på för rulle här?

Det där är Arkiv X....

Avsnittet heter "the end"

Det där är Arkiv X....

Avsnittet heter "the end"

Asså ni ser ju, verkar som ja slangat förbi gränsen där man borde börja oroa sej :dummer... Får ändå tacka för infon ang avsnittet, har hela serien men hade blivit lite knepigt å hitta rätt bland alla dvd-er...

Woho! Nu e ja igång igen :crash... Denna gång e ja iaf bombsäker på att de e en film å inte ett avsnitt ur en serie ja e på jakt efter :hihi...

Sci/fi där de byggs en apparat för att resa te ett annat universum/dimension, vill minnas att apparaten består av två höga torn me ett klot emellan... Klotet e själva farkosten... Har för mej att första apparaten blir saboterad av en självmordsbombare men att de finns ytterligare en...

Trodde för en kort stund att de va Meg Ryan som hade huvudrollen men så verkar de inte alls va, en hona e de iaf...

Har googlat, smugit runt på imdb samt på Wikipedia men inte funnit något...

Contact med Jodie Foster?

Ser helt korrekt ut! Tackar!

Måste få påpeka att de inte e varenda gammal film ja ska se som ja måste fråga om, även att de verkar så i tråden :3freak... Men brukar se en rulle per kväll så de kommer garanterat fler ja kommer gå bet på :huvet

Du i en videobutik måste vara intressant att beskåda! :D

Jag flanerar mellan hyllorna, plockar ner filmer som ser intressanta ut, läser baksidan och tänker "det här är en film i min smak", hyr den och när jag har sett 7 minuter inser jag att jag har sett fanskapet förut och att det dessutom är en dålig film... :huvet

En riktigt bra film pallar jag att se om vart 5 år eller så om jag har hyrt dom av misstag, men dåliga filmer stänger jag av.

Därför tror jag inte att jag är skyldig filmindustrin så mycket för dom filmer jag har "hyrt" online, det kompenserar bara för mitt otroligt kassa minne.

Gissa vem som e på gång igen? :3freak... Även denna gång gäller de en 90-talsaction har ja fått för mej... Vill minnas att polisen får ta hjälp av nån sparkad, nersupen snut som bor i ett sunkigt hamnområde... Gärningsmannen använder sprängmedel te sina dåd å e tämligen vass inom de området... Hade fått för mej att Stallone va inblandad men efter en snabb kik på imdb verkar inte fallet va så...

bra tråd, tänkte låna den lite, för jag har en film som jag gått och grunnat på väääldigt länge.

det enda jag kommer ihåg från den är att dom är ute i djungeln/skogen och krigar, och kallar in luftstöd, men bombar sina egna på ett öppet fält typ.

hoppas ni vet vilken det är, har för mig att den e rätt känd iaf.

bra tråd, tänkte låna den lite, för jag har en film som jag gått och grunnat på väääldigt länge.

det enda jag kommer ihåg från den är att dom är ute i djungeln/skogen och krigar, och kallar in luftstöd, men bombar sina egna på ett öppet fält typ.

hoppas ni vet vilken det är, har för mig att den e rätt känd iaf.

Spontant kommer ja å tänka på "We were soliders" me Mel Gibsson... Men de e ju mitt urkassa minne som står te grund för tråden så xD...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti