Vilka fiddys/midsize med stabil motor?

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
KTM 625 SMC -05
Sitter och letar lite på Blocket för ev. inköp av någon fiddy/midsize. Men vill inte ha nån skitkvalité där man får byta ut alla delar på hojen efter en vecka och motorn tjurar inom en månad.
Undrar då vilka märken på hojar man skall leta efter? Vilka har tex Honda-motorer i sina? Bara Honda-fiddys eller även andra märken? Vad heter de "riktiga" fiddy-tillverkarna?

Det är bara riktiga crf50 som har honda motor. Men dom flesta fiddys är crf baserade. Vilket innebär att nästan allt från crf 50 passar. Har haft 2 crf50, en helt original som va jätte slö och rätt tråkig. Men min andra crf med 88cc och annan fjädring, styre osv va den roligaste fiddyn jag haft. 3 växlad halv automat men den kunde man både hoppa och stunta väldigt lätt med. Sen har jagt haft endel kina fiddys också. Alla har det varit varierande kvalitet på. Men min dbr1 boxer var jag väldigt nöjd över :) Den kunde man köra med på lite fiddy banor med också som inte min crf50 dög till

Blev köp av en Terra-moto TDX 125 Pro till slut. Fick bra pris på en ny. Märket är väl nedlagt vad jag förstått, antagligen därav priset.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman