Vilka dukar under? Återb. CoV-II stöd*

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
*Pandemin/SARS-CoV-2 tillfälliga skatteanstånd.

I dagens snabba bud; Klicka här betala där men bli medlem och lös skulden senare -samhälle så..

Egetuppsnappat senaste tiden:

Verkstadskedja
-Ja fast vi har köpstopp, tydligen 2 miljoner företaget inte har som ska betalas tillbaka nu.

Billeasing
-Dom gick i konkurs, finansbolaget har tagit över nu så avtalet* blev sämre.. tur att det bara är någon månad kvar.
*Leasingfirman hade sockrat dealen utan backup.
Kan dock tilläggas att finansbolaget av förklarliga skäl hade bristande rutin vid återlämning så uppenbara självrisker som en skadad framskärm och vindruta blev aldrig fakturerade.

M.a.o. tillför diskussionen samhällsnytta så sporthojare inte hamnar i rävsax när ny GP-edition 75 tummare med skruvstäd beställs för att överleva vintern i garaget och inget lev. men pengarna är dragna.

Typ.

-"Värre än zombieföretag", jo jag tackar jag.
(1 år gammal nyhet)

Absolut, jag har inte huvudet i sanden fullt hela tiden :) Tycker det dock är nämnvärt för att inte säga anmärkningsvärt när näringslivet själva skriver som dom gör. Dessutom gått ett år sedan gör det hela än mer intressant nu när vi har data att titta på precis som du poängterar.

Vi har dock inte sett det sista av detta, kanske jävligt säkert.

"Det här är en fråga som länge legat under radatn" Jaså? Redan under pandemin var det ju ganska uppenbart att företagen som krävde skattelättnader för att inte kursa levde på lånad tid. Och när sedan räntorna gick upp så var ännu fler illa byxade.

Det kommer göra ont, men jag tror att det är en viktig uppstädning av företag som drivits på ett ekonomiskt ohållbart sätt så att de företag som drivits vettigt inte behöver tävla med dessa dagsländor.

Det kommer göra ont, men jag tror att det är en viktig uppstädning av företag som drivits på ett ekonomiskt ohållbart sätt så att de företag som drivits vettigt inte behöver tävla med dessa dagsländor.

"Visst gör det ont när bubblor brister..."

"Det här är en fråga som länge legat under radatn" Jaså? Redan under pandemin var det ju ganska uppenbart att företagen som krävde skattelättnader för att inte kursa levde på lånad tid. Och när sedan räntorna gick upp så var ännu fler illa byxade.

Dom försvarklarar blundern längst ner, alltid lätt att vara after weise men något blåögt som inte passar in på den nivån är det allt.

Höjda räntor ska man väl alltid ta höjd för :glömdet

"– Pandemin var en så otroligt extraordinär händelse och det är naturligt att regeringen såg en anledning att bevilja stöd till företag. Det var många som tänkte att ekonomin skulle vända pandemin och att det glada 20-talet väntade runt hörnet. Men så blev det inte. När pandemin var över så var det några glada månader. Så kom kriget i Ukraina, energikrisen, inflationen och höjda räntor."

Tyska ByggnadsHus(finns lite olika tolkningar/översättningar) då? Besökte dom 2 januari, alltså 9 dagar efter julgransdagen.. ändå.
20250102_182130.jpg

Det är ingen liten yta direkt, jag fick iaf känslan av att någon gett upp.. kanske inte minst av att t.o.m. granen med den inaktuella skylten står kvar..?

Absolut, att det är rea på julprylar efter jul är inget nytt men det är bara en mindre del av hur det ser uti varuhuset. En vanlig torsdag, inte så mycket kunder men visst rör det på sig här o där. Personal verkar dock knapphändigt, man har bommat självscanningen och En kassa är öppen.

Överallt sitter skyltar om Rea/Utförsäljning m.m., synar man dom lite kan man i.a.f. tro att dom gjort slut med ganska många leverantörer.

Någonstans sitter en skylt; Ursäkta röran vi bygger om.

Fast någon röra rel. till ombyggnad går dock inte att finna mer än pallar och ställningar uppsatta för utförsäljning.

Nåt lurt verkar det vara.. eller?

Det är nu man ska köpa den fastigheten billigt och inrätta en inomhus trialbana. Då blir det hojmotion året runt. Så kan man ha ett litet fik där med korv och läsk, och så kan man förvara sin trial hoj där också mot en liten peng.

.. kanske några flipper där vid fiket också. Blir dunder!!

Screenshot_20250125_232421_Chrome.jpg

..vad krävs för att bli tjörnnalist, verkar tjäna kulor? Ja inte så bra då kanske men ändå, fel på kompassen i dom där implantaten, förstås.

Tyska ByggnadsHus(finns lite olika tolkningar/översättningar) då? Besökte dom 2 januari, alltså 9 dagar efter julgransdagen.. ändå.
View attachment 508726

Det är ingen liten yta direkt, jag fick iaf känslan av att någon gett upp.. kanske inte minst av att t.o.m. granen med den inaktuella skylten står kvar..?

Absolut, att det är rea på julprylar efter jul är inget nytt men det är bara en mindre del av hur det ser uti varuhuset. En vanlig torsdag, inte så mycket kunder men visst rör det på sig här o där. Personal verkar dock knapphändigt, man har bommat självscanningen och En kassa är öppen.

Överallt sitter skyltar om Rea/Utförsäljning m.m., synar man dom lite kan man i.a.f. tro att dom gjort slut med ganska många leverantörer.

Fast någon röra rel. till ombyggnad går dock inte att finna mer än pallar och ställningar uppsatta för utförsäljning.

Vad är detta, Hornbach?

View attachment 508726

dom städer väl bara ut efter jul.
så ser det ut i många affärer när dom byter säsong
bla. bauhaus rusta osv
sist jag var på bauhaus i malmö så det likn ut i trädgårds avd. det nu innan vår grejorna ska in

Hur ser tidslinjen ut? Som jag förstår så var anståndet från början 90 miljarder varav 30 miljarder återstår och jag hittar ingen deadline men vad jag förstår ska dessa sista 30 miljarder återbetalas under 2025, antagligen är det väl nu i mars som aktiebolagen ska betala in skatten?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti