Vilka dimmensioner kör ni??

Vilka dimmensioner kör ni??

• Antal röstningar
    0
Gick ned till 180 bak på duccen och den blev faktisk mer lättsvängd än med det fetare 190 däcket som sitter orginal. :tummenupp

Skulle gått ner till 180 bak, vid senaste däcksbytet, men de strulade till sig så de fick inte hem nått 180, och där stod jag med blankt bakdäck... men de hade ett exakt likadant fast 190, så det vart de igen :tummenupp

130fram (satt på när jag köpte hojen. ska bli ett 120 vid nästa byte)
180bak

190 bak, har funderat på att testa 180 bak men nu bytte jag däck precis pga fetingpunka så det får vänta tills nästa byte (som jag hoppas kommer att bero på slitage, inte punktering :crash).

Ni som gått ned från 190 till 180, är det en betydande skillnad? Mer snabbsvängd hoj? Finns det några egentliga nackdelar (vägfäste etc)?

120/60 fram och 160 bak :tummenupp
Du har sett det.... och det är fint slitet :p

750RR

Varför finns bara 17" som val......Det finns ju trots allt en tapper skara som vägrar åka på skottkärre hjul :D
110/80-18 fram och 160/60-18 bak.
BTW är det någon som har ngn ide varför jag inte kan köra ut på hela bakdäcket trots fotpinne skrap...? (kör däremot ut på hela framdäcket.....)

//B

Bear skrev:

BTW är det någon som har ngn ide varför jag inte kan köra ut på hela bakdäcket trots fotpinne skrap...? (kör däremot ut på hela framdäcket.....)

//B

Kass bakfjädring kanske.
Fast mest troligt så har du en felkonstruerad hoj.

tackar grabbar. nu vet jag vilka dimmensioner ni kör, eller iaf vilka det lutar åt. :tummenupp

Bear skrev:
Varför finns bara 17" som val......Det finns ju trots allt en tapper skara som vägrar åka på skottkärre hjul :D

//B

En kompis till mig hade en gpz 900 enl metzeler så rekommenderar de 130 ibak å han hade 140 när han sedan bytte till 130 så låg han hela vägen ut.

Kanske någon poser som satt på ett fetare däck än std, så du får skum profil?

Edit: Någon poser innan du köpte hojen :D

Last edited:
Bear skrev:

//B

Anledningen är nog för smal bakfälg, kan vara 3.5 tum.
Anledningen kan vara sunkig fjädring som sänker hojen.

Bear skrev:

//B

Tjoho!!!

En till med riktiga hjul! :D

Anledningen till ditt problem är nog ett för brett bakdäck och kanske även ett för smalt framdäck.
Om din hoj är original har du 18X2.75 framfälg och 18X4.00 bakfälg.

Edit: Som 63 andra också svarat, läste inte hela tråden tyvärr,,,, =(

Last edited:
Tom Byron skrev:
En kompis till mig hade en gpz 900 enl metzeler så rekommenderar de 130 ibak å han hade 140 när han sedan bytte till 130 så låg han hela vägen ut.

Kanske någon poser som satt på ett fetare däck än std, så du får skum profil?

Edit: Någon poser innan du köpte hojen :D

Orginal är visst 150 bak, så jag får väl ta på mig poser tröjan och skylla mig själv eftersom det var jag :o som vid senaste bytet krängde på 160 slang....(får byta tillbaka till 150 vid nästa byte). När det gäller fram så är 100 orginal och jag satte på 110 men där sliter jag hela vägen ut.....
Det troliga är dock sunkig fjädring bak....funderar på att öka förspänningen en del (dämpningen är ju inte justerbar), framförallt efter måndagens resa på rörken....
Kolla in bilderna på följande länk samt efterföljande sida... :skrämd
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=16742&perpage=20&pagenumber=2

//B

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back