Vilka bandagsdäck när termometern visar 10 grader?

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Ja som ni alla säkert har märkt så dröjer våren, Mina första bandagar är bokade till slutet på April och någon värme verkar ju inte vara i antågande tyvärr.

Vad ska man satsa på för däck nu när termometern visar ca 10 celcius? Jag har Nya Pirelli superbike pro och vanliga superbicke sc2 or i garaget men jag misstänker att dessa kommer kallruggas nå så in i norden.

Ska det behöva vara så illa att man får köra på gatdäck vid dessas tempraturer?

Att tillägga så är jag bara en gasglad amatör seglar runt åsen på 1.18 tider så jag är ingen raket direkt!

Däckvärmare finns såklart och används flitigt.

Strunta i gatdäcken. Kör på så hårda racedäck du kan. Jag tror att Pirelli PRO är att rekommendera i ditt fall. Det finns som du skriver risk för kallruggning oavsett i dessa temperaturer. Men helt klart håller hårda däck bättre. Kör med värmare. Laborera inte med däckstryck om det inte kommer från nån mycket kompetent person. Kör mjukt, du kommer ändå inte kapa dina personbästa i 10 grader. Och klabba inte med stötdämparinställningar på våren om du är rookie. Var det bra i somras så är det bra nu oxå.

Strunta i gatdäcken. Kör på så hårda racedäck du kan. Jag tror att Pirelli PRO är att rekommendera i ditt fall. Det finns som du skriver risk för kallruggning oavsett i dessa temperaturer. Men helt klart håller hårda däck bättre. Kör med värmare. Laborera inte med däckstryck om det inte kommer från nån mycket kompetent person. Kör mjukt, du kommer ändå inte kapa dina personbästa i 10 grader. Och klabba inte med stötdämparinställningar på våren om du är rookie. Var det bra i somras så är det bra nu oxå.

Ja det är väl bara att prova sig fram. Stötdämparinställningarna måste jag tyvärr klabba med då jag ifjol körde på orginaldämpning och till iår har bytt till öhlins fram o bak.

Sliter på sc2 bak och sc1 fram så får vi se vad som sker antagligen kommer det väl att regna med så då är det bara att koka upp en stor kanna kaffe och börja ljuga med depågrannarna :)

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort