Vilka årsmodeller passar mina crossfälgar på? (Husaberg)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har sålt hojen men fick kvar mina crosshjul (19"/21") och hade tänkt sälja av dem också då jag numera har en Suzuki istället.
De satt på min husabergare som var en FC600 -00:a, Excel original-fälgar.
Vilka andra årsmodeller av Husaberg/KTM kan de tänkas passa på?
Om någon är intresserad för övrigt så finns det en annons inom kort på annonssidan, så fort jag vet vilka årsmodeller de passar på.

Och en fråga till; Är 3500:- ett vettigt pris med skapliga Endurodubb till? Finndubben behåller jag nog, men med dessa medföljande så borde man kunna lägga på ytterligare en tusing? Fälgarna är felfria med många ekrar utbytta nyligen...

Husaberg körde med samma hjulaxlar 00-02 vad jag vet. Finns annars konverteringskitt så att de passar de nyare hojarna också. Äldre vet jag inte. 3500 låter ju som ett fint pris med endurodubb. Vad fick du för din fina hoj då om man får fråga?

philsson skrev:
2419838 Husaberg körde med samma hjulaxlar 00-02 vad jag vet. Finns annars konverteringskitt så att de passar de nyare hojarna också. Äldre vet jag inte. 3500 låter ju som ett fint pris med endurodubb. Vad fick du för din fina hoj då om man får fråga?

Pengar :D

Jag har för mig att vi pratade om det i vintras. Visst såg dom likadana ut som mina?

Vad har du köpt istället?

Malmö-motard skrev:
2420718 Passar de på KTM 560? :)
JA. Med ett litet adapterkit som finns hos din ÅF samt lite distanser för att inte ekrarna ska gå i ditt radialok.
Jag har stora hjulen från min första 01a på min nuvarande 05a (samma bromsar som din) och det går utmärkt efter lite slöjdande...

Malmö-motard skrev:
2420718 Passar de på KTM 560? :)

Som supermoto säger så passar det. Jag har även frambroms och skiva om det är av intresse isåfall.

Skeebum, jepp de var likadana. Jag fick en 02:ans Suzuki RM250 och en massa pengar för husabergaren :D Men tvåtakt suger, luktar och låter illa :(

Dee_cati skrev:
2429462 Som supermoto säger så passar det. Jag har även frambroms och skiva om det är av intresse isåfall.

Skeebum, jepp de var likadana. Jag fick en 02:ans Suzuki RM250 och en massa pengar för husabergaren :D Men tvåtakt suger, luktar och låter illa :(

tfn nr via pm så ringer jag

Malmö-motard skrev:
2434977 tfn nr via pm så ringer jag

Tyvärr så är de bokade av en annan kille på forumet och om allt går som det ska så skickas de iväg på torsdag med nya däck och bromsar. Skulle något annat mot förmodan ske så pm'ar jag dig omgående.

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back