Viktskillnad på breda och smala fälgar?

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Är det någon som har kolla på hur mycket fälgarna till en exvis R1 av tidigare årsmodell Väger?
Är en R6 fälg överhuvudtaget lättare?

Skiljer det bara några enstaka hg så spelar det mig överhuvudtaget ingen roll. Orginal TZR hjul är långt ifrån lätta.
Finns det extremt lätta 4,5" hjul så är nog det ett allternativ.

Mats

Det finns 17" marvic magnesiumhjul från 4" genom 4,25", 4,5", 5", 5,25" och 5,5" som väger löjligt lite.

Det finns 17" marvic magnesiumhjul från 4" genom 4,25", 4,5", 5", 5,25" och 5,5" som väger löjligt lite.

:tummenupp

Jotack, det gör det säkert:tungan men jag tror att det är utanför budgeten på mitt projekt.
Vitsen vara att vara nöjd med en billig och bra fälg utan att behöva har ångest för att hjulet blir Blytungt.

Jag får väl köpa och ta fram borrmaskinen och lätta!

Mats

Jag hade nog letat upp en uppsättning beg hjul till en 250R. De kostar inte svin och är relativt lätta.

Jag vägde precis mina R6 -07 fälgar framfälgen väger 4,5kg och bakfälgen väger 5,5kg utan drev/bromsskivor.

De är fö till salu ;)

Jag vägde precis mina R6 -07 fälgar framfälgen väger 4,5kg och bakfälgen väger 5,5kg utan drev/bromsskivor.

De är fö till salu ;)

Har sett anonsen på dem. Lite för dyra, (För mig)
Men dom ser ju bra ut, så att... får se om jag kryper till korset. Inte nu i alla fall.
Perfekt, då kan jag jämföra vikten mot dom hjul jag har. Bra att ha ett riktvärde.

Ska kolla lite Racinghjul också. Bra tips. Dom har ju betydligt lättare drevhubbar och prylar i alla fall.

Mats

:tummenupp

Jotack, det gör det säkert:tungan men jag tror att det är utanför budgeten på mitt projekt.
Vitsen vara att vara nöjd med en billig och bra fälg utan att behöva har ångest för att hjulet blir Blytungt.

Jag får väl köpa och ta fram borrmaskinen och lätta!

Mats

Läste bara sista raden i ditt inlägg, verkar inte finnas mycket utrymme för tolkning i den :va

Läste bara sista raden i ditt inlägg, verkar inte finnas mycket utrymme för tolkning i den :va

Det har du fan rätt i. :gnissla
Fy på mig som inte läser igenom vad jag skrivit innan jag skickar iväg. Jag har nu slagit fingrarna på mig själv med linjalen i 2 minuter.

Jag skulle vara ironisk, det var meningen att jag skulle skriva.
-DÅ köper jag vilka fälgar som hellst, spelar alltså ingen roll om dom är tunga. Jag kan ju ta min borr-maskin och borra lättningshål i fälgen.

Vilken lättnad att få ta ett sådan här straff! :D

Mats

Det har du fan rätt i. :gnissla
Fy på mig som inte läser igenom vad jag skrivit innan jag skickar iväg. Jag har nu slagit fingrarna på mig själv med linjalen i 2 minuter.

Jag skulle vara ironisk, det var meningen att jag skulle skriva.
-DÅ köper jag vilka fälgar som hellst, spelar alltså ingen roll om dom är tunga. Jag kan ju ta min borr-maskin och borra lättningshål i fälgen.

Vilken lättnad att få ta ett sådan här straff! :D

Mats

Varför köpa tunga fälgar när du redan har tunga fälgar och inte vill att det ska kosta något :va :gnissla

Sätt i ett stort borr och börja.

motorrad-technik-maass på ebay.de anger "shipping weight" på de flesta fälgar de säljer. Jag vet inte om "shipping weight" är själva fälgvikten, eller om det är fälg+packmaterial, men siffrorna verkar rimliga som ren fälgvikt.
http://myworld.ebay.de/motorrad-technik-maass/

Ojdå, lever tråden än!
Jag har köpt ett par sprillans Nya Triumph fälgar till bra pris! 2500kr :tummenupp
Dom var klart lättare än orginalfälgarna i alla fall. Målet är uppfyllt!

Mats

Ojdå, lever tråden än!
Jag har köpt ett par sprillans Nya Triumph fälgar till bra pris! 2500kr :tummenupp
Dom var klart lättare än orginalfälgarna i alla fall. Målet är uppfyllt!

Mats

Jag kom att tänka på den här tråden när jag såg att tysksäljaren skrev vikterna. Är själv ute efter heliumfyllda fälgar.

Det var bra pris. Är det Triumpfs reservdelspriser, eller fick du dem billigare? hur mycket väger dom?

Jag kom att tänka på den här tråden när jag såg att tysksäljaren skrev vikterna. Är själv ute efter heliumfyllda fälgar.

Det var bra pris. Är det Triumpfs reservdelspriser, eller fick du dem billigare? hur mycket väger dom?

Priset kom jag överens med en snubbe från en står Säljmarknad på nätet. B låcket. Dom kostar säker mer på riktigt.

Jag kan väga dem, är själv intresserad av att veta. I UK finns det gott om billiga hjul på E-bukten

Mats

*/ ?>
Back