Vikdörrar

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jo jag ska flytta hem till mor och far nu när jag börjar skolan så att jag inte hamnar hos fogden. Ska ta deras gamla vardagsrum, dom håller på å bygger om nedervåningen och ska flytta ner det mesta dit. Det finns ingen dörr in dit så jag funderar på att köpa en "vikdörr". Alltså som nått plast draperi som är en dörr som man ska kunna låsa och allting. Vars finns det hyfsat billiga sådana? Det måste vara nästan en meter brett och helst inte se förjävligt ut. Hittade en sida som hade det men dom tog 1500kr för ett. Känns lite väl overkill kanske. Nån som vet nånting?

På Blocket finns allt:)

honkiie skrev:
Jo jag ska flytta hem till mor och far nu när jag börjar skolan så att jag inte hamnar hos fogden. Ska ta deras gamla vardagsrum, dom håller på å bygger om nedervåningen och ska flytta ner det mesta dit. Det finns ingen dörr in dit så jag funderar på att köpa en "vikdörr". Alltså som nått plast draperi som är en dörr som man ska kunna låsa och allting. Vars finns det hyfsat billiga sådana? Det måste vara nästan en meter brett och helst inte se förjävligt ut. Hittade en sida som hade det men dom tog 1500kr för ett. Känns lite väl overkill kanske. Nån som vet nånting?

Pink_dreams skrev:
På Blocket finns allt:)

Läskigt att beställa saker från blocket. Brukar bara köpa sånt jag kan fara å kolla på annars kan man fort bli lurad.

Annars så undrar jag om det finns fler namn på det? Jag är itne ens säker på att det heter vikdörrar, stod bara på sidan där som jag hittade dom.

Sökte på vikdörrar på blocket och hittade en del..
Men skjutdörrar kan man nog kalla det med...

Annars så undrar jag om det finns fler namn på det? Jag är itne ens säker på att det heter vikdörrar, stod bara på sidan där som jag hittade dom.[/QUOTE]

honkiie skrev:
Läskigt att beställa saker från blocket. Brukar bara köpa sånt jag kan fara å kolla på annars kan man fort bli lurad.

Ja, för vikdörrar är en av de absolut vanligaste produkterna bedragare utger sig för att sälja...
:rolleyes:

Annars hittar du det på Bauhaus eller ngn byggmarknad. Woody?

honkiie skrev:

Ja dessutom är du väl så illa tvungen att åka och titta på och eventuellt hämta dörren. Det är väl inget man slänger i ett brunt, frankerat kuvert direkt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT