Vid vilken hastighet..

Hultan skrev:

Nja de tror jag ju inte på..

Men när man håller hastigheten runt 200 km/h så kom jag på att man blir jäkligt trött i nacken efter några kilometer...

Så då slog mig frågan.. när kan man gömma sig bakom kåpglaset utan att behöva skämmas??

danne_boy69 skrev:

Men när man håller hastigheten runt 200 km/h så kom jag på att man blir jäkligt trött i nacken efter några kilometer...

Så då slog mig frågan.. när kan man gömma sig bakom kåpglaset utan att behöva skämmas??

Riktiga män behöver inga kåpor :näsblod

Last edited:
180....typ. De kan va rätt skönt att avlasta handlederna en stund med hjälp av fartvinden...men vid 170-200 så börjar de bli väl blåsigt.

granath_ skrev:
yeah :yoparty

men i 200 knyck måste det vara rätt skönt ändå :7peta

Jo över 150-170 är det dags för den sk tank-dykningen.

Om man skall se fördelarna med det så går det inte så där djävulusikst fort jämt pga fartvinden.

Last edited:
danne_boy69 skrev:

Hehe..
Nej det ligger väl där, lite sträckkörning i runt 180+ gör en trött, då brukar jag krypa ner.. Men det är inte ofta jag är där, inte så roligt tycker jag..

Hultan skrev:
Hehe..
Nej det ligger väl där, lite sträckkörning i runt 180+ gör en trött, då brukar jag krypa ner.. Men det är inte ofta jag är där, inte så roligt tycker jag..

Jag vill ju ta reda på hur snabbt min lilla hoj går innan jag börjar bry mig om att försöka lägga ner den ordentligt i kurvorna.. Känns farligare att lägga ner hojen i en kurva än att köra fort rakt fram..

danne_boy69 skrev:
Jag vill ju ta reda på hur snabbt min lilla hoj går innan jag börjar bry mig om att försöka lägga ner den ordentligt i kurvorna.. Känns farligare att lägga ner hojen i en kurva än att köra fort rakt fram..
Förstår det, visst vill man hoja fort ibland, men jag insåg just att jag aldrig toppat nån av mina hojar vad jag kan komma ihåg ?! :va

danne_boy69 skrev:

Klassiska tips:

Din hoj går för fort.

Ta det lungt.
Kör bana.
Det är fortfarande kallt.
Lägg ner så mycket du vågar,stanna kliv av kolla på bakdäcket,så ser du hur mycket du har kvar.

Det kommer när man känner sig trygg på hojen.

Kolla gärna dina fegisränder med jämmna mellanrum så skall du se att dom krymper under säsongen.

Hultan skrev:
Förstår det, visst vill man hoja fort ibland, men jag insåg just att jag aldrig toppat nån av mina hojar vad jag kan komma ihåg ?! :va

Jag toppade inte min hoj heller.. 270 sen vågade jag inte mer.. :gnissla Sen va de kallt med.. får skylla på de.. Får prova igen när de blivit lite varmare!

140-160 brukar jag krypa ihop. Iofs är jag så kort att det inte är så besvärligt.

Hultan skrev:
Hehe..

Köp motard...

Långa farbron skrev:
Klassiska tips:

Ta det lungt.
Det är fortfarande kallt.
Lägg ner så mycket du vågar,stanna kliv av kolla på bakdäcket,så ser du hur mycket du har kvar.

Det kommer när man känner sig trygg på hojen.

Kolla gärna dina fegisränder med jämmna mellanrum så skall du se att dom krymper under säsongen.

Jo jag tar de lugnt i svängarna! Har ett nytt framdäck.. blev varnad för att de va halt i början! Men när får däcket bra grepp så att man vågar att pröva att lägga ner hojen??

danne_boy69 skrev:
Jo jag tar de lugnt i svängarna! Har ett nytt framdäck.. blev varnad för att de va halt i början! Men när får däcket bra grepp så att man vågar att pröva att lägga ner hojen??

När du själv litar på greppet kan du börja lägga ner, inte när någon annan säger att du kan göra det.

ceasar skrev:
När du själv litar på greppet kan du börja lägga ner, inte när någon annan säger att du kan göra det.

Jo de förstod jag med! Men ville bara veta när jag har som bäst förutsättningar för att börja lägga ner.. sen är de ju jag som provar mig fram när jag känner att de är bekvämt!

Sambon kryper ner runt 220, vi har inte maxat SV:n än.
(248 som mest än så länge)

Vi sträckkörde runt 150-200 i ett par mil o då kröp inte sambon ner under kåpan.

Det varierar säkert mycket på vilken motorcykel du har o hur pass lång du är och hur mycket det blåser för tillfället.

Nu kanske man retar folk men iaf... Jag tycker de e ganska idiotiskt att både ligga å pressa hojjen på raka och lägga ner till knäskrap på landsvägen. Det krävs inte mycket för att det ska gå helt åt helvete. Alla borde få en dag på motard på en rallycrossbana eller liknande när de kör upp för att få inse att det kan jävligt lätt gå riktigt illa utanför banan.

Ta din skinande fina hoj på en touringtur till en bana å rasta av den där istället. Så lever du längre å får således mer valuta för pengarna :tungan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman