Vibrationer i kamerafäste på tanken. BOTEMEDEL ????

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
CBR 1000 RR
Har satt fast ett kamerafäste på tanken på CBR'en och tänkte filma lite smått när man kör runt.
Testfilmade på vägen hem från garaget för att kolla hur det blev, och det vibrerar friskt i kameran :huvet

testade att trycka in en halv t-shirt under fästet blev kanske lite bättre, men inte nämnvärt...
Hörde från han jag lånat fästet att dom körde med en tvättsvamp under främre delen av fästet så blev det fina fisken.

Nån som har erfarenhet eller en bra lösning ?
Eller skall jag bli tvungen att ha tag på en tvättsvamp ? :3freak

Står nånstans på forumet.

Kommer inte riktigt ihåg vad det var, men har för mig att det var en vit plastbit som man använder för att skydda diverse saker i huset när man öppnar en dörr. Dålig förklaring. :död Om du öppnar en dörr och smäller upp den brukar det sitta ett skydd i väggen för att inte dörren skall skada väggen, har för mig att dem används som stöd. Hoppas du fattar. :huvet

Itacha75 skrev:
Om du öppnar en dörr och smäller upp den brukar det sitta ett skydd i väggen för att inte dörren skall skada väggen, har för mig att dem används som stöd. Hoppas du fattar. :huvet

Han jag lånade fästet av snackade om ett dörrstop oxå,
men det verkar vara en så våldsamnt jobbig lösning, för att inte snacka om hur sur grannen kommer bli för att jag snott hans dörrstopp.... :4skrika

så att fästet hamnar i spänn upp från tanken menar du ?

så som jag har nu så har jag kardborreband på kameran och fästet, sen en litet spännband runt kameran och fästet.

Du menar att jag skall "Pressa" in nånting under fästet så det stummnar bort från tanken så att vibrationerna inte får "fäste" i fästet så att säga ?

fan, får testa det då,
plus att jag bara fäst fästet i de två sid skruvarna och inte den i fronten, hadde ingen som va lång nog, får göra ett försök igen under veckan eller kommande helg, tänkte filma våran här på den övre delen av västkustens slingerislingerväg =)

Använd en dörrstopp från Bauhaus eller någon annan byggmarknad, det står i bruksanvisningen du fick med fästet, annars skakar hela kameran.

GSXR1100R skrev:
Använd en dörrstopp från Bauhaus eller någon annan byggmarknad, det står i bruksanvisningen du fick med fästet, annars skakar hela kameran.

har ingen bruksanvisning :3freak
inte jag som köpt fästet, men jag är rätt säker på att faktiskt kommer från dig :tummenupp
Får försöka få köpt en sån därr dörrstopp och fundelidera ut nått sätt som den kan användas till detta på :confused:

Så jävla typiskt, äntligen får man tid ork och lust att fixa till detta så går det som det gick... :4skrika

aja, sakmm dne som ger sig, sommaren är ju knappt än kommen :banana

ZejtaN skrev:
har ingen bruksanvisning :3freak
inte jag som köpt fästet, men jag är rätt säker på att faktiskt kommer från dig :tummenupp
Får försöka få köpt en sån därr dörrstopp och fundelidera ut nått sätt som den kan användas till detta på :confused:

Så jävla typiskt, äntligen får man tid ork och lust att fixa till detta så går det som det gick... :4skrika

aja, sakmm dne som ger sig, sommaren är ju knappt än kommen :banana
Pm:a om du har frågor:tummenupp

GSXR1100R skrev:
Pm:a om du har frågor:tummenupp

hadde gärna gjort !, men jag tror mig pm funktion har fått moppesjukan, pmar och får aldrig svar, eller så är det så enkelt att ingen vill svara kanske :rolleyes:

och jag får alldrig in en hel dörrstop under plattan, men nu när jag läser kil i inlägget ovan så fick det en helt annan synvinkel :hihi
får tappert försöka sno en sån imorgon nånstans, tror grannkärringen har en :va

sen kommer nästa steg att få skiten från dv bandet in i laptopen så man kan dela med sig av denna sköna väg som var ett helvete att få lite film på visar dte sig :(

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!