Vibrationer i fram??!?

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-01, no more
Efter att senaste framdäcket kom på får jag vibrationer i framdelen i högre hastigheter. Upp till c:a 140 är allt lugnt men sedan får jag vibrationer i fronten.
Det var så har när jag fick tillbaka däcket från firman som hjälpte mig att byta. Balansvikter satt på men de plockade jag bort för att se om det blev någon skillnad. Blev ingen skillnad.
Kan det vara dålig balansering eller något annat, höjde den även i bak i vinter men har för mig att det inte vart några problem innan däcksbytet??????
(Det är rennsport som sitter på, hojen är en r1-01:a)

UrbanTiger skrev:
Varför pilla bort deras balansvikter :va Nu får du ju betala för en ny balansering. Du skulle gått tillbaka direkt och fått det fixat. Kan ju vara fel på däcket eller att dom monterat det fel på nått sätt.

För att enligt många behövs inte balansvikter på t.ex Rennsport, behöver jag sätta på dom igen finns klistermärkena kvar så det kan jag göra själv, men är det balanseringen som är fel måste jag ju göra om den ändå. det enda som går att felmontera är väl riktningen, vilken inte ska spela någon större roll på rs heller.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back