Vi klarade oss bättre än R1Ola

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Idag inträffade ett intermesso på Revingerakan när två stuntarewannabes latjade rundor :D

Stuntare nr.1 (TheDude) gör en stoppiewannabe mitt i vägen när stuntare nr.2 (Napsyl) kommer bakom på bakhjulet i över 100 blås.

Resultat blev följande:

Ena passagerarfotpinnen försvann :eek:

Bifogat

• dscf0005.jpg
    dscf0005.jpg
    56.9 KB · Visningar: 287
Backspegeln vek sej av rädsla :D (den satt dock gängad och gick att få upp igen)

Bifogat

• dscf0007.jpg
    dscf0007.jpg
    51.1 KB · Visningar: 285
Skador på Napsyls hoj:

En styck backspegel

Bifogat

• dscf0008.jpg
    dscf0008.jpg
    81.7 KB · Visningar: 281
En styck "defektljuddämpare" :D

Bifogat

• dscf0009.jpg
    dscf0009.jpg
    78.1 KB · Visningar: 279
Förbättrad bromspinne, då han aldrig använder fotbromsen beslöt vi oss för att montera bort den när vi ändå var i farten :D

Bifogat

• dscf0010.jpg
    dscf0010.jpg
    64 KB · Visningar: 277
Till slut hittade hittade vi även några nya repor bland alla de andra :rolleyes:

Bifogat

• dscf0011.jpg
    dscf0011.jpg
    32.5 KB · Visningar: 275
Summa sumarum på stuntarna:

TheDude: Stukad tumme + blåslaget ben efter Napsyls fotpinne i 100 knyck :D

Napsyl: Högerarmen blåslagen efter ett styck styre som råkade sitta monterat på TheDudes hoj :fakta

Det positiva var att ingen av oss ramlade :tummenupp

Och vad har vi lärt oss av detta? Det är dumt att göra en stoppie när man har någon som kör på bakhjulet bakom sej :D

GSXR1100R skrev:
Jäkla dårar, tur att det gick bra iaf :tummenupp

Jo, det var verkligen en j*vla idiot som bara stannade mitt i vägen sådär, hehe :D Jag är obeskrivligt tacksam att Napsyl hade så snabba reflexer att han hann väja så pass mycket han gjorde :tummenupp

Jag måste citera Napsyl efter olyckan också: "Det kostar att ligga på topp" :tummenupp

TheDude skrev:
Jo, det var verkligen en j*vla idiot som bara stannade mitt i vägen sådär, hehe :D Jag är obeskrivligt tacksam att Napsyl hade så snabba reflexer att han hann väja så pass mycket han gjorde :tummenupp

Jag måste citera Napsyl efter olyckan också: "Det kostar att ligga på topp" :tummenupp

Rysningar i min kropp :skrämd
Kunde ju slutat hur som helst :crash

Jesus, hur klantig får man vara? Det finns ju massor med filmsnuttar på just den här typen av olycka där nån kör på en som gör stoppie mitt framför näsan på en annan.

Tänk er för före för tusan! (mkt för nu...)
Skönt det inte blev värre, ni kunde legat på sjukhus bägge två om det gått illa...

Ta det lugnt därute!

Tankeställare... håller dock ej med om "puckon"! Ditosar stoppisar i storstaden med en grön ML-buss bakom.... eller wheelar omkörandes med möte.
Skönt det gick bra - o tack för läroinfon :tummenupp

Robz skrev:
Tankeställare... håller dock ej med om "puckon"! Ditosar stoppisar i storstaden med en grön ML-buss bakom.... eller wheelar omkörandes med möte.
Skönt det gick bra - o tack för läroinfon :tummenupp

Tjaaa, köra MC är farligt nog som det är utan att behöva göra det ännu värre med sådana här tavlor. Då passar pucko rätt bra faktiskt...

Sanningen är hård... :D

Aja baja!

Aja baja! Fy på Er!

Skönt o höra att inget mer hände mer Er o att ni höll Er på båda hjulen trots att skadorna såg ut som om det skulle kunna ha slutat ännu mer illa.
Liten läxa o tankeställare,håll avstånd,stunta gärna men gör det i tur o ordning o se till o ha utrymme för Er själva.

Jag måste faktisk säga att det krävs en viss teknik till att lyckas me en sån sak när man bara är två som stuntar....

:rolleyes:

Tur att ni klarade er :cool:

Som jag redan har sagt så var det idotiskt gjort att stanna sådär, men tack för påminnelsen ändå, ni har säkerligen aldrig gjort något idiotiskt i trafiken :rolleyes:

Anledningen till att jag gjorde en stoppie sådär var att när jag tittade i backspegeln före, så var Napsyl väldigt långt bakom mej (fick som sagt senare reda på att det var för hämta sats till en wheelie) så jag antog att han skulle se att jag bromsade och att det var tillräckligt säkert för att göra stoppien (vilket var jäkligt dumt tänkt). Men nu gick det tursamt nog väldigt bra för oss båda

Jag har precis kommit hem från en undersökning på sjukhuset, vänster handled och tumme fick gipsas p.g.a. att ett ledband i tummen var avslitet, fick även reda på att jag har en liten blödning i vaden som kommer att försvinna av sej själv såsmåningom.

Man lär så länge man lever, kör försiktigt där ute :tummenupp

TheDude skrev:
Som jag redan har sagt så var det idotiskt gjort att stanna sådär, men tack för påminnelsen ändå, ni har säkerligen aldrig gjort något idiotiskt i trafiken :rolleyes:

Ta det inte så allvarligt Dude :D
Förr eller senare gör alla en dumhet på sin Mc :slicka :slicka

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey