VFR 400 i 250sp/liten debutant

gpmodificate

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
rs 125
Läste om webspys köp av en ny honda vfr 400 importerad från thailand för 30000:- av den här kisen http://www.sporthoj.com/annonser/?id=16091

30 papp tänkte jag för en ny hoj hmm kanske vore något att ställa upp med i 250 sp? Som jag fattar det så är det ok att ställa upp med den i liten debutant men inte i 250sp :va Äh regler är till för att ändras :tungan

För och Nackdelar:
:tummenupp Billig
:tummenupp Driftsäker även om webspy har haft en massa strul så tror jag på Honda!
:tummenner Gammal typ "tidigt 90 tal" varför gå tillbaka i tiden när man kan gå framåt?
:tummenner RESERVDELAR! jag tror inte Honda se har delar till den på lager man får nog beställa från thailand om något krånglar. Men då är dom säkert billiga å andra sidan
:tummenner Tunga och slöa jag tror inte dom hänger med en 250sp

hmm mycket :tummenner på den listan hur som haver så tycker jag 30 lax är billigt för en ny hoj :tummenupp

Någon som har erfarenhet av dessa hojar som Kan komma med ideer
Eller ska jag lägga ner den här galna tanken :3freak

Last edited:
Allt måste uppdateras på hojen om du ska köra bana.

Gaffel o fjädrar är oftast helt slut... en styrdämpare är ett måste på denna hoj. den fladdrar duktigt - även på gata.

min hoj ska få smaka bana på Bikeweek... men innan dess så ska den servas rejält

imorrn åker jag ut till Din MC och bänkar hojen - om jag lyckats få hem den... den står utomhus på infarten till söderledstunneln just nu !

hoppas på 50hk på hjulet iaf.... vore trevligt.

tror den har det svårt att hänga på tvi-taktarna...

Du får ju en RS250 för 30 000 så om du vill göra det enkelt för dig är det ett mycket bättre val.

gpmodificate skrev:
...För och Nackdelar:
:tummenupp Billig
:tummenupp Driftsäker även om webspy har haft en massa strul så tror jag på Honda!
:tummenner Gammal typ "tidigt 90 tal" varför gå tillbaka i tiden när man kan gå framåt?
:tummenner RESERVDELAR! jag tror inte Honda se har delar till den på lager man får nog beställa från thailand om något krånglar. Men då är dom säkert billiga å andra sidan
:tummenner Tunga och slöa jag tror inte dom hänger med en 250sp
...
Billig kan jag inte hålla med om att den är. Jag tycker den verkar lite dyr om man tar hänsyn till kontruktion, ålder och prestanda. Driftsäker är den nog, det är ju en gathoj från Honda. Reservdelar till en Honda är aldrig ett problem, de skickas från Japan till jordens alla hörn i ett nafs till fasta priser. Jag tror inte heller att de hänger med en Aprilia RS250. Vill du ha en så köp en. Nyteknik här på fourmet var ett tag ute i rymden och flög och ville ha en VFR400 att tävla med i 250SP men landade sedan på jorden och skaffade sig en racer istället. Racern är ett bättre banredskap men känns ju ganska mainstream i jämförlese med VFR'en. Valde han rätt eller fel, jag vet inte, bedöm själva.

Teddy skrev:
Nyteknik här på fourmet var ett tag ute i rymden och flög och ville ha en VFR400 att tävla med i 250SP men landade sedan på jorden och skaffade sig en racer istället. Racern är ett bättre banredskap men känns ju ganska mainstream i jämförlese med VFR'en. Valde han rätt eller fel, jag vet inte, bedöm själva.
Jag var nyfiken på att köra en RVF 400 (liten RC45) i 250 SP. Gillar små hojar - både två- och fyrtaktare. Men jag är mycket nöjd att jag valde 250 Racer. Det är en sådan kick att köra racer att jag har svårt att se mig själv byta till något annat.

Webspy skrev:
Gaffel o fjädrar är oftast helt slut... en styrdämpare är ett måste på denna hoj. den fladdrar duktigt - även på gata.
Är det begagnade hojjar det här alltså? Går dom regga in i Sverige? Blev fan sugen på en som gathoj ju!

*Edit, ignorera, hittade tråden...

Last edited:
Här är min hoj - Bänkad på Din MC

Bifogat

• dyno-VFR.jpg
    dyno-VFR.jpg
    66.6 KB · Visningar: 117
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...