VFR ägare - sugen på gratis kolfiber?

U-joppe

Jack of all trades
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Frankenviffer
Hej!

Jag har gjort glas- och kolfiberkopior av en del delar till min –94 VFR. T.ex , Framskärm, luftintagen på sidorna (NACA ducts), huggers (Pyramid kopia, och egen design), innertrays, singelkutskåpan över passagerarsadeln o.s.v.

En del folk som sett dom, och/eller har hört talas om dom, vill ha men jag har bara till 94-97 modellen!

NU TILL FRÅGAN:
Jag skulle vilja göra huggers och undertrays till VFRer av andra modeller –98 och framåt (VFR800, VFR800Vtec) och det är här du kommer in:

JAG VILL LÅNA DINA PLASTDELAR!
Om du lånar mig din skärm/hugger/undertray/singelkuts så får du en kolfiberversion av mig som tack för lånet.

PM:a mig så löser vi detaljerna!

/U-Joppe

OM man ändå hade haft en VFR.
Men du kan få låna mina delar om du vill :va

Här är prylarna som jag i text försökte förklara hur de såg ut.
Nå väl, nu vet du och jag är grymt tacksam om det går att lösa!
Vi kan fortsätta via PM om du inte har något emot det. (så pajar vi inte tråden så mycket)
MVH, Magnus Göransson

Bifogat

• Bild.JPG
    Bild.JPG
    23.4 KB · Visningar: 174
säg till ifall du ska fixa delar till en r6:a :) Lånar gärna ut, eller köper av dig.

Hej alla!

Jag har ganska lite tid att göra kolfiberprylar på nuförtiden och gör det mest för att byta tjänster med andra VFR ägare. VFR grejorna vet jag hur dom ser ut och ungefär vilka svårigheter jag kommer få.
Om jag skulle göra till andra hojjar så kan jag inte beräkna tidsåtgången. Och så gör jag det ju, som sagt, inte för pengarnas skull (då skulle det vara snabbare att jobba övertid). Sorry! :(

MEN, om ni fixar en VFR-hugger/framskärm från en VFR 98 eller framåt, så gör jag nått till er som tack för hjälpen.

Så, vad sitter ni där för? - ut och trakassera era VFR kontakter nu!

Jag förstår... Men vad jag vill är ju bara få (köpa) ett ark med kolfiber, storlek A4. Skära till kolfibern sedan fixar jag själv.
Hoppas du förstår att jag vill ha kolfibern "färdig" alltså plastad och allt.
Hänger du med? Jag vill inte bara ha arket obehandlat.

Knepigt blev det. Hoppas du förstår.

Tror det är lättare att bara köpa färdig platta av kolfiber än att plasta upp plattan "manuellt".

För övrigt har jag ett par såna där hälskydd i kolfiber 4sale. Visserligen till en TLR men de ser ut att vara likadana så här vid en snabb blick.

Jag har en komplett kåpsats till en vfr liggande men det är en 86:a så jag antar att det är för gammalt.......
Men du får givetvis ta dem om du vill :tummenupp

U-joppe skrev:
MEN, om ni fixar en VFR-hugger/framskärm från en VFR 98 eller framåt, så gör jag nått till er som tack för hjälpen.

Så, vad sitter ni där för? - ut och trakassera era VFR kontakter nu!

U-joppe, du har PM och svara snabbt!

Kolfiber!

Nu har jag hittat dig, är sällan inne här på sporthoj.com! Min framtida kåpdels-leverantör finns tydligen här!!

Mvh Ronneby-Benny!! :tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...