Ricken
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 19 Apr 2004
- Hoj
- RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag renoverade min motor förra vintern och sommaren.
Vevstakslagret hade skurit den gången.
Har lyckats köra 60mil med den sedan renoveringen, den är bara inkörd...
Och så förra veckan skulle jag åka en längre sväng, men tar mig inte så långt innan det börjar knacka
Tar cykeln till garaget hos far och parkerar den där.
Och igår var det så dags att riva isär och se exact vad som var fel.
Märkte ganska tidigt att veven till främre cylindern gick trögt. Vevstakslagret igen, tänkte jag då
Men gissa om jag blev förvånad när jag tar bort vevstaken och ser att det som en gång var ett 2-delat lager nu var i 3 delar. Det har gått av rakt över oljehålet.
Vilket resulterar i att det har blivit ett jack i vevaxeln oxå
Är det nån som har varit med om det nån gång? Det kan ju inte vara mycket annat än fabrikationsfel tycker jag, eller?
Ska ringa verkstaden som mätte upp och sålde lagren till mig imorrn, dom är skittrevliga i vanliga fall så vi får se vad dom säger.
Håll tummarna
Vevstakslagret hade skurit den gången.
Har lyckats köra 60mil med den sedan renoveringen, den är bara inkörd...
Och så förra veckan skulle jag åka en längre sväng, men tar mig inte så långt innan det börjar knacka
Tar cykeln till garaget hos far och parkerar den där.
Och igår var det så dags att riva isär och se exact vad som var fel.
Märkte ganska tidigt att veven till främre cylindern gick trögt. Vevstakslagret igen, tänkte jag då
Men gissa om jag blev förvånad när jag tar bort vevstaken och ser att det som en gång var ett 2-delat lager nu var i 3 delar. Det har gått av rakt över oljehålet.
Vilket resulterar i att det har blivit ett jack i vevaxeln oxå
Är det nån som har varit med om det nån gång? Det kan ju inte vara mycket annat än fabrikationsfel tycker jag, eller?
Ska ringa verkstaden som mätte upp och sålde lagren till mig imorrn, dom är skittrevliga i vanliga fall så vi får se vad dom säger.
Håll tummarna