Vevaxel, hylsnyckelsats, verktyg...

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Jo, ni läste rätt. Någon har tagit sig in i min bil i helgen, och stulit en vevaxel till en TRX (2-pipig med 270 graders förskjutning mellan tapparna, passar även TDM från 96 och framåt). Svänghjul och startdrev lämnade de kvar :huvet

Dessutom försvann en
-momentnyckel (5-40Nm?), i grön plastlåda från Bauhaus
-en momentnyckel (20-210 Nm) från Biltema i en blå låda
-en hylsnyckelsats från Mekonomen i en grön plastlåda, där låsflärparna gått av, hölls i hop av en blå rem. 1/2 tums spärr inkl 6-kantshylsor från 10-32 mm, 1/4 spärr med hylsor 4-13 mm, torx, insex, extra proffsbits, extra insex special hylsor.
-envärmepicka från Skil(?) i svart plastlåda, tre stegs
-en stor verktygslåda i plast från Bauhaus(?) med två gula ytterfack i toppluckan, och en lös gul insatslåda inuti lådan. Den var fylld med alla möjliga verktyg, mätinstrument och specialverktyg osv

Någon som ser/hör något om detta får väldigt gärna ta kontakt med mig, hittelön/tipspengar utgår om svinen kan sättas fast eller att jag får tillbaka grejorna, särskilt vevaxeln...

När jag kommer hem ska jag se om jag inte har bilder på åtminstone n del av prylarna!

Varför sno en vevaxel? verkar lite special att sno just en sån och just till en trx?

Lagavägen, Bagarmossen, 08.

Jo, just veven var lite märkligt, Inget låg synligt, stulet ur en Audi kombi med "gardinen" fördragen. De har t.o.m. vecklat ut handduken som axeln låg i innan de snodde den, så det var inte direkt ett misstag heller... Men kan inte vara nåt beställningsjobb heller eftersom de inte gick att veta att det låg någon sådan i skuffen.

Jag håller koll norr om stan om jag hör ser nåt. men det är ju ganska liten chans. Verktyg är ju liksom verktyg och vevaxeln känns som de kommer dumpa. Eftersom det inte tog svänghjulet kommer de knappast använda den. Och sälja? nja.

Jag håller koll norr om stan om jag hör ser nåt. men det är ju ganska liten chans. Verktyg är ju liksom verktyg och vevaxeln känns som de kommer dumpa. Eftersom det inte tog svänghjulet kommer de knappast använda den. Och sälja? nja.

Tack, det uppskattas. Kommer frhoppningsvis lite bildr så småningom.

Dumpa, det är just det som är så öken, inget värde för dem, men hur svårt som helst att få tag i en beggad...

Hade inga bra bilder, men i bakgrunden kan man skymta den gröna hylsnyckelsatslådan, och den svarta verktygslådan, man får en idé om hur de ser ut i alla fall...

Bifogat

• DSCN7577.JPG
    DSCN7577.JPG
    63.7 KB · Visningar: 45
  • DSCN7582.JPG
    DSCN7582.JPG
    59 KB · Visningar: 49
Nog för att en vev till en TRX är fin att titta på men de lär ju knappast ha vetat vad de tog. Så jävla värdelöst!

Nog för att en vev till en TRX är fin att titta på men de lär ju knappast ha vetat vad de tog. Så jävla värdelöst!

Nope. Losers!
Svänghjulet kunde de ju gjort ett askfat av, men det föll dem inte på läppen. (:hihi, ett svänghjul som faller på läppen låter som ett väl avvägt straff).

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti