Vettigt köp?? TT600R SM

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Tja alla freaks..

Kollar lite efter en sm har varit lite inne på o bygga om min men jag vet inte..

Hur som helst så hittade jag denna på bytmc.com(bytbil.com) Den har varit ute länge där nu... (vinter??) :tomten
Nån som tror något om den?? :fakta Prisvärt? :va Är det elstart på den?? (Lat) :tummenupp
Kan tyvärr inte länka, men nån av er kanske orkar gå in o kolla lite.. :banana

Prisklassen är lagom för mig.... därav intresset... men nån kanske har en 17" fälgbana ligger till rätt pris som jag kan ekra på i fram på min istället....

//M

Bifogat

• TT600RSM.jpg
    TT600RSM.jpg
    74.1 KB · Visningar: 282
TheDriver skrev:
Tja alla freaks..

1. Nån som tror något om den??
2.Är det elstart på den??

//M

kan bara hjälpa dig lite på traven..

1. Vet inget om just denna TTR men har haft en själv.. Inte mycket till motard om du inte är ute efter att bara åka bekvämt.. Den är kanska slö jag har för mig att den ligger på 37-39hk eller så? :va
2. Bara kick med auto dekomp, funkar oftast rätt bra.

TTR har orginal dubbelfuggar.. En "vanlig" och en som går på den "vanligas vaccum" typ.. Inte särskillt rapp alltså.. Jag vet att folk som trimmat dessa å bytt kamar, fugge portat osv då ska dom tydligen gå jäkligt bra. Men då har du ju inga 500mila service´ar å inte heller en "billig motard" längre..

Som vanligt, vad ska du använda Motarden till? Det avgör ju ganska mycket..

Mvh J

Jonasson skrev:

1. Vet inget om just denna TTR men har haft en själv.. Inte mycket till motard om du inte är ute efter att bara åka bekvämt.. Den är kanska slö jag har för mig att den ligger på 37-39hk eller så? :va

TTR har orginal dubbelfuggar.. En "vanlig" och en som går på den "vanligas vaccum" typ.. Inte särskillt rapp alltså.. Jag vet att folk som trimmat dessa å bytt kamar, fugge portat osv då ska dom tydligen gå jäkligt bra. Men då har du ju inga 500mila service´ar å inte heller en "billig motard" längre..

Mvh J

inge drag e relativt :rolleyes:
jag tycker min xr600 går bättre än min gammla kåtem640 (men de gör den säkert inte :va )
nån som kan jämföra tt600 mot en xr600?

TTR är ingen racer men en väldigt rolig hoj att ha på gatan å stojja med. Går nästan inte att ta sönder och effekten räcker till schyssta wheeeeelies!! Mycket cykel för pengarna.

Jag har haft en TTR -01 och en XR -87. TTR känns mkt modernare och i mitt fall så gick den bättre än hondan (som iof var rätt sleten!)

Med effektblås och dynojetkit så går dom rätt gött. Ska göra susen å höja kompet i dom sägs det, har dock inte gjort det själv.

Jonasson skrev:

Mvh J

Känner till förgasarna.. har en xt600 nu... antar att de e i stort sett samma motor.. De e just långt mellan service o billigt som e ledorden.....

Vill mest ha de grymma stuket, för bus, o en nyare hoj :D

Vad tycker ni om priset då?? 39" för en -98??

Skulle gärna prova en nyare xr eller ktm.... men där säger pengarna o familjen stop.... :fatta!

TheDriver skrev:
Känner till förgasarna.. har en xt600 nu... antar att de e i stort sett samma motor.. De e just långt mellan service o billigt som e ledorden.....

Vill mest ha de grymma stuket, för bus, o en nyare hoj :D

Skulle gärna prova en nyare xr eller ktm.... men där säger pengarna o familjen stop.... :fatta!

annars hitta du nog en gammal 99as kåtem 640 för samma pengar
:)

men skulle jag få välja skulle jag velat provat en tt600 före en 640..kanske lite smidigare :va

ozeo skrev:
annars hitta du nog en gammal 99as kåtem 640 för samma pengar

men skulle jag få välja skulle jag velat provat en tt600 före en 640..kanske lite smidigare :va

Tycker alla ktmer är grymt dyra... med risk för bäng från alla frälsta.. :tummenupp men dom känns lite upphypade... :död

gillade utseendet på tt:n... ska nog glo lite närmare på den... tack för råd osv.. :banana :tummenupp

Rasorblade skrev:
Du kan ju få en Duke -01:a för runt 40k om den tilltalar dig. :)

Helt klart intressant... Har kollat på en här i stan.. Kan definitivt tänka mig en sån ju, men kollar alt. för utseendet är bara 98% igt tycker jag... :tomten

TheDriver skrev:
Helt klart intressant... Har kollat på en här i stan.. Kan definitivt tänka mig en sån ju, men kollar alt. för utseendet är bara 98% igt tycker jag... :tomten

Hade en 03:a med Sebring helsystem och mikuniförgasare + lite till innan den blev stulen! Jag var GRYMT nöjd! :tummenupp

Bifogat

• ktm 006.jpg
    ktm 006.jpg
    100.6 KB · Visningar: 102
Visst är allt med drag osåvidare relativt, jag har kört bla TTR, XT, XR mfl av dessa tycker jag absolut att TTRen är vettigast, den känns mycket mordernare. Dessutom får man bättre komponenter. Öhlinare, brembo osv.. en helt ok hoj men någon busmotard är den inte..

Ang priset så är väl 39´ rätt vettigt, om du får med båda uppsättningarna hjul. annars är nög 32-35´mer vettigt..

Om jag vore dig skulle jag nog sattsa på Duke, eller någon äldre KTM LC4. Det skilljer ju inte så mycket i pris, men du får nog en smidigare och busigare hoj. Iaf enl mig..

Smaken är som :arsele Mitt råd är provkör olika om du har möjlighet, innan du bestämmer dig. Bestämmer du dig för TTR iaf så är det en helt ok hoj, den duger till det mesta och har som sagt bra hållbarhet..

Skulle ha köpt xren :tummenupp , mycket fin hoj för pengarna slitvarg och vibrera nästan inget. i besiktningspapprena står det 47 hästar? aldrig kört en ttr men har hört att dom ska vara slöa?

Xr_Sebbe skrev:
Skulle ha köpt xren :tummenupp , mycket fin hoj för pengarna slitvarg och vibrera nästan inget. i besiktningspapprena står det 47 hästar? aldrig kört en ttr men har hört att dom ska vara slöa?

Om vi talat om XR600 så har den inga 47 hk i verkligheten,möjligt att XR650 har den.

Jag har ägt en TTR -98 och dom är skottsäkra,det är samma motor i XT/TT bortsett ifrån lite små uppdateringar på TTR.

Dom är bäst på grus och har ett tokstabilt balansläge.
Sök på TTR så får du nog upp en hel del som skrivits om just den.

Edit:
Bägge förgasarna på TTR är vaccumfuggar,det är inga problem med dom så länge man vet vad man gör.

Och sen förstår jag inte varför alla tycker den är så slö,en 600 stånka är inget effektmonster oavsett fabrikat.

Jag har jagade sporthojar med min på kringelikrokvägar och gasade upp den på 2:an utan problem.

Sen är fördelen med TTR att iförhållande till utrustning och kvalitet så är priset ovanligt bra på dom,då många är fast i XR600 träsket.

Last edited:
TheDriver skrev:
QUOTE]
Jag hade en likadan -98 med sm utrustning som jag bytte in mot
en 625a. Den var ute för 35tkr och såldes.
Jag tror priset är prutbart, och jag rekommenderar TTR.
Saknar motorgången, en riktig komfortmaskin men ingen räcer
går att ha mycket skoj med på alla underlag till en låg kostnad.

Jonasson skrev:
Visst är allt med drag osåvidare relativt, jag har kört bla TTR, XT, XR mfl av dessa tycker jag absolut att TTRen är vettigast, den känns mycket mordernare. Dessutom får man bättre komponenter. Öhlinare, brembo osv.. en helt ok hoj men någon busmotard är den inte..

Personligen så har jag svårt att förstå att man nämner TTR och modern i samma mening. Vad är modernt? Enkelförgasaren eller ny plast? Skivbroms? Motordelar kan man plocka direkt från en TT 600 från -84 möjligen toppen undantagen.

Men visst är det en slitvarg, att motorkonstruktionen är gammal är inte nödvändigtvis en nackdel. Lite beroende på vad man vill ha ut av sitt hojåkande. Många mil och lite skruva så är TT/XT motorn given.

Blip skrev:
Personligen så har jag svårt att förstå att man nämner TTR och modern i samma mening. Vad är modernt? Enkelförgasaren eller ny plast? Skivbroms? Motordelar kan man plocka direkt från en TT 600 från -84 möjligen toppen undantagen.

Jag menar (och skriver) att TTRen känns mordernare om man jämför med tex en XR i samma prisklass.. Detta är kanske en högst personlig åsikt, men "TheDriver" undrar ju vad vi tycker om TTR, så jag antar att han vill höra det oxå? Återigen jag tycker TTRen känns mordernare detta vill jag påstå att man kan tacka den fina fjädringen för..

Hoppas du fått svar på frågan? :fyllisar

Sålde precis min Ktm640-01 för 36` Leta vidare

Jonasson skrev:
Jag menar (och skriver) att TTRen känns mordernare om man jämför med tex en XR i samma prisklass.. Detta är kanske en högst personlig åsikt, men "TheDriver" undrar ju vad vi tycker om TTR, så jag antar att han vill höra det oxå? Återigen jag tycker TTRen känns mordernare detta vill jag påstå att man kan tacka den fina fjädringen för..

Hoppas du fått svar på frågan? :fyllisar

hehe jodå, inget ont om TTR:en, det är en utmärkt maskin på många vis. Just fjädringen är ytterligare en detalj som inte är en 80 tals kvarleva och nog så viktig.

SPooKY skrev:
Sålde precis min Ktm640-01 för 36` Leta vidare

För i hel...... :huvet :huvet Hade gett dig 40` på stående.... :D Om den inte var klotad... :tummenupp

Tjae... blir inte mycket klokare... känns som om pris o tillfälle kommer o bli avgörande... kommer hålla ögonen öppna...

STORT tack för alla råd o åsikter :Bugar ,exakt vad jag ville ha..

:fyllisar

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back