Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Lås" innebär bara att man "tjänar tid", det tar lite längre tid att stjäla fordonet..http://www.mcweb.se/mc-delar-tillbehor/las/granit-8077-detecto?externalsearch=1
Grymt lås! Skivbromslås med inbyggt larm. Hur starka låsen är spelar ingen roll, är löjligt lätt att ta sig runt dem. Skriker låsen så blir det iaf lite jobbigare för rövhålen![]()
http://www.mcweb.se/mc-delar-tillbehor/las/granit-8077-detecto?externalsearch=1
Grymt lås! Skivbromslås med inbyggt larm. Hur starka låsen är spelar ingen roll, är löjligt lätt att ta sig runt dem. Skriker låsen så blir det iaf lite jobbigare för rövhålen![]()
Nä, är väl som vanligt, att man bara låser för "vanligt folk", vill tjuvarna ta den så löser dom ju det ändå.
Men har ju varit lite nyfiken på sånna skivlås med larm... Om det verkligen är nånting att ha?.
Sen tror jag att försäkringsbolaget kräver en kedja också när den är parkerad hemma...
När vi talar vettiga lås så.. Hur är de billiga låsen, typ Biltema?
Som flera sagt så antar jag att en tjuv som kan nåt om sitt jobb får med sig hojen oavsett men räcker Biltemas grejer för att hålla bort "ungdomsligister" och annat pack?
Funkar fint det. Har både det och biltemas kättinglås. Känns mycket robusta bägge tvåhttp://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Las-och-stoldskydd/Skivbromslas-2000034293/
249kr på Biltema. Det billigaste skivbromslåset av godkänd klassning så att försäkringen gäller. Det spelar ingen roll vad du köper för lås sålänge det är godkänt. Tjuvarna klipper ändå sönder bromsskivan eller skruvar bort den helt.
En kompis skulle ju bara flytta sin hoj lite, glömde skivlåset, vilket fick till följd att han åkte på att köpa en ny skärm för nästan 2000kr...: Sånt borde man ju slippa med ett sånt larmat...
Sen tänker jag på sånna som kanske inte har för avsikt att stjäla cykeln, men kanske ändå har lite svårt att låta bli prylarna, sånna borde också skrämmas lite av ett larm...
Så det får nog bli ett sånt, å kanske en kätting från biltema.
Jag har nämnt det tidigare och det nämns även i tråden av Kahobe.
Ha gärna flera "lager" av stöldskydd som jobbar på lite olika sätt. "Defence in depth" är en väl använd säkerhets filisofi sedan man börja bygga försvarsverk.
-Låst garage/skalskydd
-Kätting i fast objekt (i knähöjd) för att undvika bultsaxen.
-Rörelse larm/lås kombo
-Gps tracker/trackers (som ofta sänker försäkringspremien)
-Övriga tekniska lösningar som startspärr och liknande som gör elektroniken oduglig.
En kompis skulle ju bara flytta sin hoj lite, glömde skivlåset, vilket fick till följd att han åkte på att köpa en ny skärm för nästan 2000kr...: Sånt borde man ju slippa med ett sånt larmat...
Sen tänker jag på sånna som kanske inte har för avsikt att stjäla cykeln, men kanske ändå har lite svårt att låta bli prylarna, sånna borde också skrämmas lite av ett larm...
Så det får nog bli ett sånt, å kanske en kätting från biltema.
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |