Vet inte riktigt var jag ska lägga den...

ChaosX

Våga vägra väg!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR 03
... så jag lägger den här...

Nu ska P7 läggas ner och det innebär att Revingehed som är ett VÄLDIGT stort område skall delas upp.
FMCK-Malmö ska få hyra (arrendera) det området där vi kör enduro just nu. Detta området är bara en bråkdel av Revingehed men ändå så är slingan total 2,4 mil lång.

Planerna har legat och jäst ett tag och nu är det officiellt...

"Endurobanan skall bli permanent, breddas och läggas om på lite olika sätt, bl.a skall det byggas en mindre slinga för nybörjare, en bana för barnen som är rätt många.
Den befintliga crossbanan skall byggas ut och kompletteras med en teknikbana samt en supercrossbana.
Utöver detta skall det byggas omklädningsrum, fik, spolplatta mm."

Nu är Öresundsregionen komplett med Sveriges enda permanenta dragracingbana, Ring Knutstorp och nu detta...
Vad behöver vi Stockholm till?

och massor med apor..både utanför och på skansen :D

Gulsnabbtrajja skrev:
För att några ska prata så man förstår...
Så fort man förstår en ståkkhålmare tappar man sugen att prata vidare med fanskapet.

Här, från Skåne utan kärlek :arsele :D

Bingo skrev:
Så fort man förstår en ståkkhålmare tappar man sugen att prata vidare med fanskapet.

Här, från Skåne utan kärlek :arsele :D
:D :D :D

Iofs.. Stockholm har ju Naturhistoriska museet, slottet, kungen och drottningen, Gamla Söder, masso med vatten och bilar och asfalt och rödljus...
Dom har snö när Skåne har vår... DOm har när till Finland och Ryssland med billig sprit och cigaretter...
Vi har bara Helsingör, Tyskland och övriga kontinenten.
Dom har Globen och vi har Bron och Turning Torso...
STHLM vinner nog ändå med tanke på närheten till FInland och den billiga spriten!!! :D :D :arsele :arsele :arsele

ChaosX skrev:
Nu är Öresundsregionen komplett med Sveriges enda permanenta dragracingbana, Ring Knutstorp och nu detta...

Mantorp park - Sviestad-Kvarn/Prästtomta skjutfält...
vad snackar du om? Är inte mantorp permanent?

/HW

Gulsnabbtrajja skrev:
Fast det borde det nästan va...
Nä tack! Det räcker bra med att vi betalar Operan, Dramaten, Skansen, Kulturhuset osv, osv, osv... åt er. Nåt ska ni väl betala på egen hand.

Fast när jag tänker efter så är stadsteatern också finansierad med i huvudsak statliga medel. Usch vad trött jag är på att betala skatt till kulturinstitutioner i ståkkhålm, som ståkkhålmarna ändå inte begriper :mad: :fyllisar

HW skrev:
Mantorp park - Sviestad-Kvarn/Prästtomta skjutfält...
vad snackar du om? Är inte mantorp permanent?

/HW

Mantorp är inte en permanent dragracingbana... Dar körs ju en massa annat som STCC, Hoj och annat...
Den i Malmö är byggd endast för dragracing med tidtagning, läktare och depå. Om jag inte tar fel så ka man även få se Top fuels som kör uppvisning med! :tummenupp

ChaosX skrev:

Nu ska P7 läggas ner och det innebär att Revingehed som är ett VÄLDIGT stort område skall delas upp.
FMCK-Malmö ska få hyra (arrendera) det området där vi kör enduro just nu. Detta området är bara en bråkdel av Revingehed men ändå så är slingan total 2,4 mil lång.

"Endurobanan skall bli permanent, breddas och läggas om på lite olika sätt, bl.a skall det byggas en mindre slinga för nybörjare, en bana för barnen som är rätt många.
Den befintliga crossbanan skall byggas ut och kompletteras med en teknikbana samt en supercrossbana.
Utöver detta skall det byggas omklädningsrum, fik, spolplatta mm."

Fråga folket på enduroMXforumet. :va

ChaosX skrev:
Mantorp är inte en permanent dragracingbana... Dar körs ju en massa annat som STCC, Hoj och annat...
Den i Malmö är byggd endast för dragracing med tidtagning, läktare och depå. Om jag inte tar fel så ka man även få se Top fuels som kör uppvisning med! :tummenupp

Mantorp är ju permanent och flexibelt eftersom man kan göra mer än bara åka rakt fram. Top Fuels kan du se på Mantorp vid alla dragracetävlingar där. Förstår inte vart du vill komma, mer än att det är kul med en bana i skaune också.

Bingo skrev:
Fast när jag tänker efter så är stadsteatern också finansierad med i huvudsak statliga medel. Usch vad trött jag är på att betala skatt till kulturinstitutioner i ståkkhålm, som ståkkhålmarna ändå inte begriper :mad: :fyllisar
WORD! Har inte utnyttjat några av dessa kulturinstitutioner sen man gick i plugget, och begrep inte mycket av det då heller. Men nu kan man ju passa på som tycken (ej stockholmsord, för att visa att jag vart utanför tullarna) Stockholmare att kasta skit norrut också. Rätt mycket skatt går ju dit också så att glesbyggarna ska kunna sitta utan jobb och tjuvskjuta renar (inte vart så långt norrut men jag har ju sett filmen jägarna). Och däruppe förstår man ju inte heller vad dom säger...

Last edited:
ChaosX skrev:

FMCK-Malmö ska få hyra (arrendera)

"Endurobanan skall bli permanent, breddas och läggas om på lite olika sätt, bl.a skall det byggas en mindre slinga för nybörjare, en bana för barnen som är rätt ....

:3freak
enkelt stockholm får dega skiten genom robinhoodskatten som vanligt till kommuner utan pengar o förstånd :hihi
/E

Goodstuff skrev:
Mantorp är ju permanent och flexibelt eftersom man kan göra mer än bara åka rakt fram. Top Fuels kan du se på Mantorp vid alla dragracetävlingar där. Förstår inte vart du vill komma, mer än att det är kul med en bana i skaune också.

Vart jag vill komma? Bara så långt att det är Sveriges enda permanenta dragracebana... Gummit som läggs där av burnouterna ligger kvar veckan därpå... Det är ju så klart dragracing varje onsdagskväll och lördag...
Tidtagningen står där den står, plus allt annat som är bra när något är permanent! Sedan vill jag inte klanka ner på Mantorp alls men man måste förstå skillnaden...

Bingo skrev:
Nä tack! Det räcker bra med att vi betalar Operan, Dramaten, Skansen, Kulturhuset osv, osv, osv... åt er. Nåt ska ni väl betala på egen hand.

Måste bara säga att vi Stockholmare betalar mest till landets iövriga fattiga kommuner... pga robin hood skatten...

ps
Alla skåningar är reserv danskar iallafall... :D
ds

Gulsnabbtrajja skrev:
WORD! ....som tycken (ej stockholmsord, för att visa att jag vart utanför tullarna)...

aha du varit till Solna... nu kom jag på vilken stockholmare som har varit utanför tullarna.. :D :D :D

Ernst skrev:
:3freak
enkelt stockholm får dega skiten genom robinhoodskatten som vanligt till kommuner utan pengar o förstånd :hihi
/E

Dega skiten?!
Varför dega för skit?
Undra vem som saknar förstånd... :arsele

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage