Vertemati ??????????

Tamtech

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
ingen
Ok grabbar...

nu är man ägare av en motard igen... :banana denna gång en vertemati,,,
jag vet att det är lite "jox" med fabrikens vara eller inte vara, men jag undrar vilka det är som representerar märket i sverige? eller i tyskland.. eller nån alls..

kort o gott... vart fan hittar man delar?

eller...hehe.

Ciao//T

Tamtech skrev:
Ok grabbar...

nu är man ägare av en motard igen... :banana denna gång en vertemati,,,
jag vet att det är lite "jox" med fabrikens vara eller inte vara, men jag undrar vilka det är som representerar märket i sverige? eller i tyskland.. eller nån alls..

kort o gott... vart fan hittar man delar?

eller...hehe.

Ciao//T

Fan samlar du på hojar eller? :)

Edmans motor i Skånes fagerhult är det väl som representerar Verti i Sverige?

Krister Edman säljer å fixar delar till Verte i Sverige.
Är en svensk kille i Italien som importerar dem och sköter kontakter med fabriken.
Finns även en annan firma som börjat med Verte nu enligt Micael (svensken i Italien ;)), har tyvärr inte detaljerna i huvet utan på datorn hemma.

Kollar upp exakta nummer å adresser och återkommer.

Vad bidde det för Vertemati och var köpte du den om man får fråga?

Last edited:
Barrett skrev:
Fan samlar du på hojar eller? :)

Edmans motor i Skånes fagerhult är det väl som representerar Verti i Sverige?
Ungefär min tanke oxå, hehe. Coolaste garaget i stan luktar det som :yoparty

Nja.. asså det där är motarder som jag har haft... tyvärr inte milijonär, men jag skulle vilja... om nån vill hjälpa mig i den strävan så är han/hon (gärna) :tuttar mer än välkommen...

det blev en SR 600 -03.a inte så vanlig kanske... men jävligt cooool.
alla inbitna vet nog vilken hoj det är i fråga...

//T

Om du behöver delar eller hjälp kan du vända dig till Dirtbyke Racing i England. 0044 1665 510669. De ska ha allt. Som jag förstått det så fungerar det väl inte så bra att få tag på delar från fabriken.

Tamtech skrev:
Nja.. asså det där är motarder som jag har haft... tyvärr inte milijonär, men jag skulle vilja... om nån vill hjälpa mig i den strävan så är han/hon (gärna) :tuttar mer än välkommen...

//T

Dyker du upp på några rejs framöver så man får kika lite kanske?

Tamtech skrev:

//T
ååååååhhhhhhhhhhhhhhhh. Luras sådär :huvet
Fast du är lite cool trots allt som köper en verte ;)

Dirtbyke köpte upp en massa delar från den gamla importören i UK, både nya och begagnade, när de tog över som importör dit så de lär ha en hel del.
Har ej försökt via dem så jag kan tyvärr ej uttala mig om hur väl de fungerar den vägen.

Finns även en kille i Wales som tillverkar delar till Verte, lär ha lackat ur när han ej fick tag i något å började fräsa eget :)

RookieSM skrev:
Om du behöver delar eller hjälp kan du vända dig till Dirtbyke Racing i England. 0044 1665 510669. De ska ha allt. Som jag förstått det så fungerar det väl inte så bra att få tag på delar från fabriken.

Importör är Micael Nordkil med hjälp av Krister Edman.

Krister Edman, Edmans Racing i Skånes Fagerhult kör försäljning, service å reservdelar. Nås på 070-2990550.

Roger Moberg, Hedéns i Vårgårda/Alingsås kör försäljning och ska även ha ett lager framöver (osäker på status på det). Nås på 0322-625010, 070-3175010.

Johannes Person, JPM i Helsingborg har portat Vertematitoppar och bör ha en del koll på den biten. Kan visst fixa det om man skickar in sin topp.

Letades efter ÅF längre upp i Sverige men det vete fasen hur långt man kommit med det.

En del e ju hyffsat standard som fjädring, bromsar, förgasare, el-delar etc. så det går ju å få tag i på andra ställen som säljer Husa/KTM tex.
Oljefiltret kommer från nån Piaggiomodell och det finns säkert mer småplock som går å hitta hos andra handlare om man bara orkar leta runt lite.

Kanon tack för infon... jo jag känner till det där med olika delar hit o dit, det var likadant med vor. det e ju liksom lite av charmen eller? surrade med Herr Edmans motor, tror jag att det var. eller det som var kvar av det...eller nått..

beställde en kolv o lite annat skit som kan vara bra att ha i lådan...vi får väl se om det dyker upp nått lagom tills snön...

det ända som är äckligt med hojen är den där förgasaren som har en förmåga att sitta på alla italienska saker, dellorto 38... men man har ju en fin fcr41.a som ligger o skräpar...hehe..

//T

kiko skrev:
Oljefiltret kommer från nån Piaggiomodell och det finns säkert mer småplock som går å hitta hos andra handlare om man bara orkar leta runt lite.

Piaggio 125 4-t är filtret ifrån, jag har köpt några från den lokala moppebutiken.
Något dyrare än Hi-flo filtren som Edman säljer.

Tamtech skrev:
det ända som är äckligt med hojen är den där förgasaren som har en förmåga att sitta på alla italienska saker, dellorto 38... men man har ju en fin fcr41.a som ligger o skräpar...hehe..//T

Det sitter en fcr 41 på min räcer och det är precis att den får plats men det går..
De har filat lite på vacuumpumpen som sitter på ramen för att accpumpen inte ska ta i och även knackat en liten buckla i avgasröret på andra sidan och det är typ 2-3 mm tillgodo på var sida

Har provat med originalgrenröret och det gick inte att få dit med Keihinfuggen, bla tog tomgångsskruven i.
Det går säkert om man krånglar en stund men jag bytte rör lite snabbt istället.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!