Hepp,
ännu en fråga in till den mest blandade skara jag någonsin hittat online.
Jag har fått ärva ett par tekniska manualer. De är i form av ca 70 Word-dokument per styck. När man ändrat något är det inte så kul att måsta uppdatera index för kapitlet, kapitelförteckningen och huvudinnehållsförteckningen. Sedan skall man göra en ny list of effective pages samt en ändringslista av typen "ta ut sida 3-7 och sätt in sida 3-8". En liten ändring som är gjort på några minuter tar sedan halvannan dag att få publicerbar.
Word är helt värdelöst på att kombinera ihop flera dokument till ett masterdokument. Funktionen finns där, men ger förr eller senare korrupta dokument.
Jag letar därför efter alternativa verktyg som fixar detta. Någon som vet något bra? FrameMaker fixar förteckningarna men inte att sätta ihop uppdateringar vad jag kan se. Andra alternativ?
Mvh,
/Fredrik
ännu en fråga in till den mest blandade skara jag någonsin hittat online.

Jag har fått ärva ett par tekniska manualer. De är i form av ca 70 Word-dokument per styck. När man ändrat något är det inte så kul att måsta uppdatera index för kapitlet, kapitelförteckningen och huvudinnehållsförteckningen. Sedan skall man göra en ny list of effective pages samt en ändringslista av typen "ta ut sida 3-7 och sätt in sida 3-8". En liten ändring som är gjort på några minuter tar sedan halvannan dag att få publicerbar.
Word är helt värdelöst på att kombinera ihop flera dokument till ett masterdokument. Funktionen finns där, men ger förr eller senare korrupta dokument.
Jag letar därför efter alternativa verktyg som fixar detta. Någon som vet något bra? FrameMaker fixar förteckningarna men inte att sätta ihop uppdateringar vad jag kan se. Andra alternativ?
Mvh,
/Fredrik