Verkstadshandbok för nybörjare

• Thread starter Thread starter kjuze
  • Start date Start date

kjuze

Guest
Hej!

Jag undrar om det finns någon bra nybörjarmeckar bok gärna på svenska.
Har blivit tipsad om Haynes verkstadshandbok men tror den är på engelska.

Vill alltså på ett enkelt och pedagogiskt sätt gärna med bilder ha förklaringar på hur man byter olja, ser att det behövs mer bromsvätska, byter filter, byter däck, rengör tändstift och vajrar osv.

Mvh Joakim

kjuze skrev:
Hej!

Jag undrar om det finns någon bra nybörjarmeckar bok gärna på svenska.
Har blivit tipsad om Haynes verkstadshandbok men tror den är på engelska.

Vill alltså på ett enkelt och pedagogiskt sätt gärna med bilder ha förklaringar på hur man byter olja, ser att det behövs mer bromsvätska, byter filter, byter däck, rengör tändstift och vajrar osv.

Mvh Joakim

Haynes skall finnas även på svenska, iaf till vissa modeller...

Fluxir skrev:
Haynes skall finnas även på svenska, iaf till vissa modeller...

Okej. Vet du om den är bra? Vad den innehåller? Och kanske vart man kan få tag på den? Jag har en rexxa.

kjuze skrev:
Det lät ju som det var precis de jag letade efter. Dock hittar jag ingenstans där det står vad böckerna innehåller och om dem är för nybörjare eller ej.
Vill lära mig sånna saker som att byta däck, se om drivpaketet är slitet, byta olja och lite sånt där mojs.

Hej! Glömde , jag har ju två av de där mekböckerna från allt om mc. :) Dom är helt okej, står lite om byta drivpaket, olja mm. Rutinunderhåll typ. Enkelt beskrivet med bilder. De å en haynes så ska du se att de ordnar sig :Rockbanan

Kolla upp SMC:s mekkurser. Ska tydligen vara bra och behandlar precis det du verkar komma åt.

Clymers gör bra verkstadshandböcker (enligt mig mycket bättre än Haynes), fast dom är också på engelska :(.. tror jag? :D

Creeed skrev:
Hej! Glömde , jag har ju två av de där mekböckerna från allt om mc. :) Dom är helt okej, står lite om byta drivpaket, olja mm. Rutinunderhåll typ. Enkelt beskrivet med bilder. De å en haynes så ska du se att de ordnar sig :Rockbanan

Beställt. Haynes får vänta tills det åter finns ett överskot i finansera. Tihi! :D

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...