Ventiltätningar

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Måste ha nya tätningar till ventilen (Praoen på lelles gav en ju fel tätningar (surprise)) Så, kan bildelsfirmor tänkas ha det hemma? Någon standard eller så?

(vilken frukansvärt dum fråga egentligen, men känns viktig ändå)

Kanske en dum fråga, men vilken ventil? Finns några stycken olika eller? :va

Biker78 skrev:
Är det olika tätningar på in o avgas? :va

Nopp. Men ville förtydliga så Emil_in_hifi skulle förstå vilka ventiler jag mena.

Nå, ingen som vet något svar på frågan?

Vad är det för typ av tätningar?
Är det vad som populärt kallas packboxar?
Är WRn ett sånt touringlok som har tätningar vid ventilstyrningen som förhindrar olja att rinna ner där?
Bildelsfirmor brukar inte ha sådant hemma men det finns en del kulager/tätningsföretag som förser industrin med dessa produkter. Är ett tips även när du skall byta hjulager och lagren i fjädringslänkaget, betydligt billigare än orginal.
Har du bara den ursprungliga tätningen med dig brukar de kunna fixa fram rätt direkt.

Vad är det för tjocklek på ventilskaften? Honda CRX (dvs den hottade Honda-bilen) kör med rätt små skaft och kan möjligen passa.

FreddaAbborre skrev:
Måste ha nya tätningar till ventilen (Praoen på lelles gav en ju fel tätningar (surprise)) Så, kan bildelsfirmor tänkas ha det hemma? Någon standard eller så?

(vilken frukansvärt dum fråga egentligen, men känns viktig ändå)

Halloj hoppar bara in o snor tråden en kortis .. jag skulle behöva tätningar till min båge med ...var köper jag sådana till rätt pris.

SUZUKI GSXR1100 -89

Nya tätningar köper du nog billigast av Marklund på MC-Xpress.
Se till att du får den gamla svarta dubbel-läppade modellen och inte den nya typen med enkel-läpp som är grönfärgad.

andersbrink skrev:
Nya tätningar köper du nog billigast av Marklund på MC-Xpress.
Se till att du får den gamla svarta dubbel-läppade modellen och inte den nya typen med enkel-läpp som är grönfärgad.

På min gammla Gpx har jag alltid haft gröna tätningar (orginal) ska förövrigt hämnta den toppen sen sälja :)finns det svarta tättnigar till dom ochså tro? lite nyfiken bara :)

Last edited:
Biker78 skrev:
På min gammla Gpx har jag alltid haft gröna tätningar (orginal) ska förövrigt hämnta den toppen sen sälja :)finns det svarta tättnigar till dom ochså tro? lite nyfiken bara :)

Finns det rosa? :tungan

Boris JR
Nix. Inte packboxar.

Ventiltätning (har inte hört något annat ord för det) är den gummitätning som sitter runt ventilerna som styr avgas/insug på en fyrtaktare och förhindrar att oljan som smörjer toppen inte lallar ner i cylindern.

Och visst tjänar man på och gå till en firma som sysslar med lager istället för att köpa original. (men alltid brukar det va något nållager som inte är standard dimension och måste beställas original....)

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...