Har tänkt att ge mig på att justera ventilerna på min R1a från 2000. Har sökt runt i trådarna här på sporthoj och hittat ett par länkar till manualer som beskriver hur detta ska utföras, dock har ingen av länkarna fungerat. Är det någon som vet vart jag hittar bra instruktioner till hur jag ska gå till väga? Jag har en rephandbok från Haynes men den är tyvärr inte så detaljerad.
En annan fråga är om jag bör lyfta ur motorn eller inte. verkar som att det går att justera ventilerna utan att hänga ur motorn men jag funderar ändå på att göra det för att byta en del andra grejer och då få upp motorn på en arbetsbänk med lite vänligare arbetshöjd. Är det någon som vet om det är väldigt mycket extraarbete att lyfta ur motorn, gör jag bäst i att låta den sitta där den sitter?
Tack på förhand!
En annan fråga är om jag bör lyfta ur motorn eller inte. verkar som att det går att justera ventilerna utan att hänga ur motorn men jag funderar ändå på att göra det för att byta en del andra grejer och då få upp motorn på en arbetsbänk med lite vänligare arbetshöjd. Är det någon som vet om det är väldigt mycket extraarbete att lyfta ur motorn, gör jag bäst i att låta den sitta där den sitter?
Tack på förhand!