ventiljustering i GBG, kawa zx9r (hjälp)

thoren

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Ducati 748 SP
tjena!
det börjar bli dags för ventiljustering på min zx-9r och jag tänkte kolla om det finns någon kunnig kawa-mek här på forumet som har lust att utföra arbetet, självklart mot betalning..

eller altenativt känner någon som är lite meksugen ;)

jag bor i GBG hojen är en zx-9r -00:tuttar

Mvh / Joel

Jag är i samma läge... pga att det innebär kamlyft så är jag lite osäker på att göra det själv...

kenneths mc vill ha 2500kr för enbart justering

MVH

Jag är i samma läge... pga att det innebär kamlyft så är jag lite osäker på att göra det själv...

kenneths mc vill ha 2500kr för enbart justering

MVH

Nää, inget kamlyft för kontroll. Jag kommer ihåg att man kan mäta spelet utan att lyfta kammarna men när jag insåg att det skulle justeras så lämnade jag bort skiten.
Det blev rätt billigt för tank, luftburk och förgasare var redan borta då.

Fast 2500 låter rätt billigt för justering om du lämnar in hojen hel och körklar.

Har man klarat av att plocka av tank, luftburk osv. samt lyckats mäta spelen själv, så är steget inte speciellt långt till att utföra själva justeringen också.

Lossa kamaxlarna (och få dit dom rätt igen) är inte så svårt som det låter. Tar en stund att göra, men mest för att man är supernoggrann för att inte missa nåt.

Riktigt sugen på att göra det själv men garantin man får av mc verkstad är trevlig att ha när det gäller vitala delar som detta =)

Riktigt sugen på att göra det själv men garantin man får av mc verkstad är trevlig att ha när det gäller vitala delar som detta =)

Du kan inte räkna med en garanti, din hoj är för gammal. Och det är inget som säger att verkstaden är mer omtänksam om din hoj än du skulle vara.

Du kan inte räkna med en garanti, din hoj är för gammal. Och det är inget som säger att verkstaden är mer omtänksam om din hoj än du skulle vara.

antagligen är jag 100ggr mer omtänksam... kanske skall göra detta till ett vinter proj.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back