Vem vill va med o dela på däckkrängargrejer?

Status
Ej öppen för fler svar.

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
En me kåpor fast utan
Vi har snackat fram o tillbaks om att skaffa grejer till att kränga o balansera däck.
Kitet kommer att husas hos Thörnaren (rätta mig om jag missuppfattade Benny)

Det vi snackar om e:
Hjulbalanserare 279:-
Däckverktyg 599:-
Fälgskydd 29:90:-
Däckjärn x3 ? 150:- (49:90 st)

Summa 1057:-

Vikter e förbrukningsvara så det får man själv fixa.
Annars e dom inte då dyra 14:90 för 8st 5g

Vem vill va med o dela?
1. Ugglan
2. Thörnaren
3. Skåne
4. Zid
5. Micke
6. Bully
7.
8.
9.

Bifogat

• d%C3%A4cksmaskin.jpg
    d%C3%A4cksmaskin.jpg
    15 KB · Visningar: 119
  • fäljskydd.JPG
    fäljskydd.JPG
    10.9 KB · Visningar: 70
  • järn.JPG
    järn.JPG
    16.6 KB · Visningar: 66
  • balanserare.JPG
    balanserare.JPG
    16.9 KB · Visningar: 80
Last edited by a moderator:
Jag kan nog fixa lite vikter åt er, har ju tillgång till en däckverkstad.
Kan vara med på prylarna med. Kan vara smidigt nångång.

Skulle gärna vilja vara med, men tycker det är lite väl långt att behöva åka 12 mil för att byta däck. Speciellt då man måste få med sig både hojen och de nya däcken.

annars är den en helgrym ide :)

Last edited:
Den behöver ju inte ligga hos mig hela tiden heller.. Det kanske finns nån annan som vill ha den hos sig... Bully?

nä jag bor ju lika långt bort som dig fast åt andra hållet.

Bais bor ganska centralt och har ett garage med brunn som han håller på och rustar upp. där han har svets och lite annat kul. fråga om han är intresserad.

Jag menar vi kommer ju inte byta däck hela tiden hos mig.
Sen har man bil så kan man ju ta med sig enbart däcket och fälgen lös..

Så den kan ju rotera runt isf..

Skulle gärna vilja vara med, men tycker det är lite väl långt att behöva åka 12 mil för att byta däck. Speciellt då man måste få med sig både hojen och de nya däcken.

Beställ däcken till Thööörnarns adress vetja

Som ja sa .... å du åker ju aldrig så långt när du är ute och kör hoj vavavavavavavavava .... :rofl
o pajar de har ju ja släpa yu :yoparty

Handlar om 100-200kr per skalle. Klart man är med :)

:D bra där

Last edited:
Nu har ju jag inte med att göra men varför bygger ni inte en egen för typ 150kr sedan är en balanserare överkurs samt att ni egentligen har en via krängaren.
Bakhjulet spelar det ingen roll i princip då det ändå vrider till sig innan det sätter sig på fälgen.
Och i fram brukar det ju räcka o balansera fälgen.
Då däcken idag brukar vara så pass bra.
Det det lär ju bli billigare än att fara runt och låna krängare o grejer i längden?

Nu har ju jag inte med att göra men varför bygger ni inte en egen för typ 150kr sedan är en balanserare överkurs samt att ni egentligen har en via krängaren.
Bakhjulet spelar det ingen roll i princip då det ändå vrider till sig innan det sätter sig på fälgen.
Och i fram brukar det ju räcka o balansera fälgen.
Då däcken idag brukar vara så pass bra.
Det det lär ju bli billigare än att fara runt och låna krängare o grejer i längden?

Jo de e ju en ide att göra en själv men när de e så billigt så e det knapt värt besväret. Å andra sidan får man väl räkna med att ta fram svetsen när skiten går sönder.

Det om bakhjulet visste jag inte, tack för infon :tummenupp

Balanseraren e ju inte farligt dyr heller, o så måste ju fälgen balanseras nån gång, iaf när man blåser av vikterna med högtrycken :rolleyes: (jo högtrycktvätt e bra, då får man anledning att byta lager o kedjor lite oftare :tummenupp)

Jo de e ju en ide att göra en själv men när de e så billigt så e det knapt värt besväret. Å andra sidan får man väl räkna med att ta fram svetsen när skiten går sönder.

Det om bakhjulet visste jag inte, tack för infon :tummenupp

Balanseraren e ju inte farligt dyr heller, o så måste ju fälgen balanseras nån gång, iaf när man blåser av vikterna med högtrycken :rolleyes: (jo högtrycktvätt e bra, då får man anledning att byta lager o kedjor lite oftare :tummenupp)
Bytt en 30-40 ggr med min min krängare o den håller fint ännu=)
Gör man det riktigt håller det!
Sedan kan man ju fråga sig om det är värt besväret o kryssa hem till polare så fort det e dags o byta osten..
Ringa runt passa tider...ja det var det jag ville åt=)
Men visst e det trevligt att hälsa på polare o samtidigt få hjälp då det vill trilskas ibland=(

Bytt en 30-40 ggr med min min krängare o den håller fint ännu=)
Sedan kan man ju fråga sig om det är värt besväret o kryssa hem till polare så fort det e dags o byta osten..
Ringa runt passa tider...ja det var det jag ville åt=)
Men visst e det trevligt att hälsa på polare o samtidigt få hjälp då det vill trilskas ibland=(

Ja precis, men det jag menade va att köper vi från B-tema så får vi nog ta fram svetsen förr eller senare ändå :tummenupp

Jupp, rätt skönt att va två när man skruvar, dessutom rätt trevligt.
Dessutom e vi ju ett par utan garage, förrådet till lägenheten e redan fullt med kåpdelar, gamla blås, depåstöd etc......

Varför har jag ett frågetecken för ??? Jag har ju ringt 118100 flera gånger nu ....... :tungan

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!