Vem vill bli politiker?

Man undrar ju hur många av de som röstat på SD som har läst partiprogrammet.

Vart hittar man det egentligen? :va

Försökte läsa på deras hemsida förut ett par gånger men den sidan hackas ju lika ofta som en normal person byter strumpor.....

Maila och be dom skicka hem det till en känns inte riktigt ok, trist att bli uthängd

Hade de haft en ledig riksdagsplats över hade det varit intressant.
Vore väääldigt intressant att se vad de där drönarna gör hela dagarna :gnissla

får man bra betalt , kan jag bli politiker för vilket parti som helst ,
jag skulle ju tillomed framstå som geni gentemot sd snubben som hängdes ut här i ngn tråd

Vart hittar man det egentligen? :va

Försökte läsa på deras hemsida förut ett par gånger men den sidan hackas ju lika ofta som en normal person byter strumpor.....

Maila och be dom skicka hem det till en känns inte riktigt ok, trist att bli uthängd

Jag läste på deras hemsida idag och det är verkligen ett populistiskt parti to the bone. Dom ska sänka skatterna men ändå lägga ner mer resurser på i princip allt som inte luktar vitlök. Dom ska höja akassan men det ska ändå löna sig att arbeta osv.

I mina ögon flirtar dom med alla som inte har tillräckligt med intelligens för att förstå det absurda. Dom raggar röstar hos invandrare enligt logiken att "nej inte dina landsfränder men dom andra utlänningarna" naturligtvis går vissa på den finten.

Deras skuggbudget låter fint men går knappast ihop
http://sverigedemokraterna.se/files/2010/06/Skuggbudget-2010-version-2.1.pdf

Jag tar gärna en plats och får en skön lön med fallskärm och allt och kör deras parti i botten :D

Så jäkla svensk att nöja sig med att knyta näven i fickan, men när det gäller att stå för sin sak på rätt plats/tid/rum så dunstar man och sedan snackar skit vid fika bordet på jobbet.

Jag läste på deras hemsida idag och det är verkligen ett populistiskt parti to the bone.

Det är en grej jag stör mig på.

Varför kallas alla högerpartier (även fast SD är ganska vänster) för populistpartier, men inte vänsterdito som lovar guld och gröna skogar till alla medborgare som inte är "rika"(tm) ?

Så jäkla svensk att nöja sig med att knyta näven i fickan, men när det gäller att stå för sin sak på rätt plats/tid/rum så dunstar man och sedan snackar skit vid fika bordet på jobbet.

Jag röstade på M, men jag är inte sugen på att sitta i kommunstyrelsen i juckasjärvi för det :tungan

Last edited:
Det är en grej jag stör mig på.

Varför kallas alla högerpartier (även fast SD är ganska vänster) för populistpartier, men inte vänsterdito som lovar guld och gröna skogar till alla medborgare som inte är "rika"(tm) ?

SD har plockat det positiva från både högern och vänstern. Inte för att det funkar i praktiken utan för att det lockar till sig nötterna. Det är populism i ett nötskal.

Sedan kan jag inte hålla med om att högern beskylls för populism? Tycker nog sossarna varit mer populistiska det här valet och försökt "bjuda över" både här och där men blev nog inte trodda.

Om man inte KAN läsa då?

Då tittar man på bilderna efter vilket parti som har en tant med turban

Last edited:
SD har plockat det positiva från både högern och vänstern. Inte för att det funkar i praktiken utan för att det lockar till sig nötterna. Det är populism i ett nötskal.

Sedan kan jag inte hålla med om att högern beskylls för populism? Tycker nog sossarna varit mer populistiska det här valet och försökt "bjuda över" både här och där men blev nog inte trodda.

Nu var det inte just svensk höger jag menade, utan svensk media talar alltid om högerpopulism (rapporteringar om EU-ländernas politiska partier), men har aldrig hört benämningen vänsterpopulism?

Då tittar man på bilderna efter vilket parti som har en tant med turban

Ja just ja, det var ju så jag valde. :D

Det har varit upp och ner vända världen de sista två valen. Moderaterna är arbetarpartiet som driver arbetslinjen, och med rätt stora men finansierade satsningar inom stat och kommun.

Sossarna valfiskade med fläskiga löften om barnakutläkare i bilar som åker hem till barnfamiljer, ofinansierade miljardsatsningar inom stat och kommun, höjda bidrag, höjda skatter, fastighetsskatt, ta bort Rut avdrag...

Det är helt otroligt att de vill vara populistiska men de måste sakna någon strateg asså?! Hur tänkte dom? Eller fick V och MP diktera alla vallöften?

...svensk media talar alltid om högerpopulism..

Det hänger väl ihop med att journalistkåren består av vänsterfolk.

Ja just ja, det var ju så jag valde. :D

Det har varit upp och ner vända världen de sista två valen. Moderaterna är arbetarpartiet som driver arbetslinjen, och med rätt stora men finansierade satsningar inom stat och kommun.

Sossarna valfiskade med fläskiga löften om barnakutläkare i bilar som åker hem till barnfamiljer, ofinansierade miljardsatsningar inom stat och kommun, höjda bidrag, höjda skatter, fastighetsskatt, ta bort Rut avdrag...

Det är helt otroligt att de vill vara populistiska men de måste sakna någon strateg asså?! Hur tänkte dom? Eller fick V och MP diktera alla vallöften?

Nja, jag tycker inte det är så uppochner, snarare som vanligt att vänstern ska bjuda på sånt som kostar pengar.
Högern blev däremot lite mera vänster när dom kom på att sänka skatterna för alla.

Jag tycker moderatorna gjort sig väl förtjänta av namnet "det nya arbetarpartiet" och sossarna har snarare blivit ett parti för dom som inte arbetar och inte heller vill arbeta.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...