Vem vart och vilken plats tog du?

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
För att få lite ordning på alla här kan ni väl skriva vilken placering ni tog på A-torp. Gärna en lite komentar hur ni själva upplevde det hela och förhoppnigar för framtiden.


Björn E No:4 DNS

Fortfarande brutet nyckelben försöker följa med här så gått det går.
 
#35 som kom in på en snöplig 16:e plats efter att ha kvalat in på 13:e.

Som vanligt tappar jag 3-5 placeringar i första böj (måste bli tuffare :huvet ), men plockar några på rakan. Kör upp mig några placeringar då jag får tokbromsa efter rakan för att inte köra in i framförvarande och lyckas precis klara böjen, men tappar 5 placeringar. Plockar tillbaka några och sen är det 2-3 gulflaggor på banan och det finns inte nån större chans att köra om fler tyvärr.

Jävligt missnöjd, men siktar på en topp 10 på Falken istället.
 
#71 DNS! För dyr tävling IMHO.

Jag kommer till falken å tourar fram. Hur fort ska man köra på falken med den nya sträckningen?
 
eus skrev:
#71 DNS! För dyr tävling IMHO.

Jag kommer till falken å tourar fram. Hur fort ska man köra på falken med den nya sträckningen?
48 i torrt så är du på pallen :tummenupp
 
#69 kom i mål på en 20:e plats. Kände mig mest lagom långsam och feg hela helgen men det lossnade lite under warmupen och framförallt racet.

Är ganska nöjd med resultatet då det var första gången på Anderstorp och andra gången på Yamman. Framtiden tänker jag inte sia om, men om min önskan slår in så sitter det snart en välbehövlig styrdämpare på hojen och någonanmäler mig till en kurs som heter "sluta fega omedelbart"!
 
Magnus skrev:
Vill minnas att Christer Miniin satte banrekord på den nya sträckningen med 48:or på Falkenberg under ERF:et. Så 49:or borde räcka till en pallplats i R600 tror jag.
Men du stod ju pallen på b-racet, hur fort gick det då? :)
 
Magnus skrev:
Vill minnas att Christer Miniin satte banrekord på den nya sträckningen med 48:or på Falkenberg under ERF:et. Så 49:or borde räcka till en pallplats i R600 tror jag.


Då är jag med, alldeles för knepig meningsbyggnad för att jag skulle fatta innan med min reptilhjärna....
 
Henrik #49 kom 10:a.....

Jag har redan luftat mina känslor för startsignalen i annan tråd :gnissla
 
#30 Kvalade ok i 1:a med en 6:e tid, började pilla på fjädringen inför andra, skulle jag inte gjort, in i depån igen och ställ tillbaka och ut.....och gulflagg resten av kvalet så då kändes det inte som någon ide att försöka det där lilla extra. Ner till 14:e startplats. Sen var det dags för race! Jag gapade och skällde på mig själv innanför hjälmen så jag vart riktigt hes efteråt, men det hjälpte, imål på en 5:e plats. Falkenberg here I come! :yoparty
 
#58 kvalar in på 5:plats med en helt orginal r6-00 (förutom sliponet)
Jävligt nöjd med kvaltiden så kraschar jag givetvis på warm upen.
Men Andreas( da weasel) och Macke och alla deras kompisar hjälper mig o sätta ihopå hojen till racet.

Kör racet med ont i fot och höger hand. Plus att jag var allmänt mörbultad.

Lyckas komma in på en 13:e plats som jag är jävligt nöjd med. Med tanke på omständigheterna.
 
Magnus skrev:
51,2 nånting, men det skall ju givetvis putsas lite :)
Hohoo, jag var på falken igår å körde fredagsträningen.
Det var dom dyraste varv på bana i mitt liv tror jag.
Jag hann köra ett riktigt pass, sen pass Nr 2 efter 2 varv så var det någon som sprutade ut olja på banan, Rödflagg. Ut igen efter lite väntan på inspektion av banan, hinner nog 2-3 varv rödflagg igen. Någon stackare som kraschat inget mer åka det passet.

Eftersom det var 2 gatgrupper och 2 licensgrupper och jag var tvungen att avvika lite tidigare, så blev det 45 minuter väntan 15 minuter körning, 45 minuter väntan, 5? minuter effektiv tid. Sammanlagt blev det nog säkert mellan 15-20 varv! Ja jevlar...
 
eus skrev:
Hohoo, jag var på falken igår å körde fredagsträningen.
Det var dom dyraste varv på bana i mitt liv tror jag.
Jag hann köra ett riktigt pass, sen pass Nr 2 efter 2 varv så var det någon som sprutade ut olja på banan, Rödflagg. Ut igen efter lite väntan på inspektion av banan, hinner nog 2-3 varv rödflagg igen. Någon stackare som kraschat inget mer åka det passet.

Eftersom det var 2 gatgrupper och 2 licensgrupper och jag var tvungen att avvika lite tidigare, så blev det 45 minuter väntan 15 minuter körning, 45 minuter väntan, 5? minuter effektiv tid. Sammanlagt blev det nog säkert mellan 15-20 varv! Ja jevlar...

Tur att man inte åkte ner då. Hur fort gick det då?
 
Magnus skrev:
Tur att man inte åkte ner då. Hur fort gick det då?

Anders Lilja verkade ha kört snabbast på träningen med 47:9.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top