Vem/Vart är stockholms bästa tatuerare för japanska motiv??

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Letar efter en känd, jävligt duktig tatuerare/studio i sthlm för min 3/4 sleeve i japansk fattning!
Traditionellt med vatten, skugg, lotusblommor, koi etc (blir inte några drakar eller dylikt)

Ge mig tips!! Gärna bild med (only japanese)

Jo det syns att de är bra men som sagt så finns där för lite bilder :( Men som sagt, han kan maila dig mer alternativ om du är intresserad eller så åker du dit och kollar, det är ju nära och bra antar jag?

Jo det syns att de är bra men som sagt så finns där för lite bilder :( Men som sagt, han kan maila dig mer alternativ om du är intresserad eller så åker du dit och kollar, det är ju nära och bra antar jag?

Absolut, tar han i samma veva som Doc forest.

Last edited:
Calle på king carloos e som sagt riktigt duktig, garanterat bäst i sthlm. Men han kör mycket stora motiv och är inte vidare förtjust i små detaljer så det beror lite på hur du vill göra det , vilken stil osv.
Annars kan man få åka en liten bit för bra japanskt, finns många bra tattuerare i sthlm, men itne så många grymma på japanskt.

Jag har alltid gaddat mig i sthlm just för att det är nära o bra, men nästa stora projekt kommer jag nog att åka iväg en bra bit för att göra.
Finns många bra studios rumt om i sverie, left hand tattoo i pite t.ex
http://www.lefthandtattoo.se/
kika på edin och peppe, tattuerare som jag tycker övertträffar de mesta i sthlm.

Evil eye tatto på söder har en kille som kör bra japanskt, en av ägarna till studion, ganska stor och bitig karl som kör mycket drakar och koi. Kommer itne ihåg vad han heter men det är bara gå dit att kika elelr ringa.
Evil Eye Tattoo
MAGNUS LADULÅSGATAN 27
08-7200123
Har tidigare gaddat mig hos fredde men han kör inge japanskt, men samma studio

House of pain på hornstull är också bra, jag gaddar mig hos micke just nu, kör inte heller nå japanskt men de finns andra bra på studion, tuumpii t.ex

House of pain
verkstadsgatan 7
08-4299432

Last edited:
Calle på king carloos e som sagt riktigt duktig, garanterat bäst i sthlm. Men han kör mycket stora motiv och är inte vidare förtjust i små detaljer så det beror lite på hur du vill göra det , vilken stil osv.
Annars kan man få åka en liten bit för bra japanskt, finns många bra tattuerare i sthlm, men itne så många grymma på japanskt.

Jag har alltid gaddat mig i sthlm just för att det är nära o bra, men nästa stora projekt kommer jag nog att åka iväg en bra bit för att göra.
Finns många bra studios rumt om i sverie, left hand tattoo i pite t.ex
http://www.lefthandtattoo.se/
kika på edin och peppe, tattuerare som jag tycker övertträffar de mesta i sthlm.

Evil eye tatto på söder har en kille som kör bra japanskt, en av ägarna till studion, ganska stor och bitig karl som kör mycket drakar och koi. Kommer itne ihåg vad han heter men det är bara gå dit att kika elelr ringa.
Evil Eye Tattoo
MAGNUS LADULÅSGATAN 27
08-7200123
Har tidigare gaddat mig hos fredde men han kör inge japanskt, men samma studio

House of pain på hornstull är också bra, jag gaddar mig hos micke just nu, kör inte heller nå japanskt men de finns andra bra på studion, tuumpii t.ex

House of pain
verkstadsgatan 7
08-4299432

Stor tack för tipsen....kikade lite på lefthandtatto.se och förstår varför du funderar på att göra nästa gadd där!

Ska du köra japanskt på east street ska du gå till MAX.Klart bäst där på japanskt.King carlos e grym oxå.Men hos honom får du nog ingen tid föränns om 3-6 månader.:D

Tack som fan för tipset!
Har nog fan aldrig sett så mycket skickliga japanska motiv från en o samma person. Grymt imponerad!
Blir garanterad Calle

Calle är skitbra. Har två gaddningar av honom. :tummenupp Enda problemet är som Jacke säger att han inte ens tar emot nya tidsbokningar, för nästa år alltså, förrän i December. :näsblod

Calle är skitbra. Har två gaddningar av honom. :tummenupp Enda problemet är som Jacke säger att han inte ens tar emot nya tidsbokningar, för nästa år alltså, förrän i December. :näsblod

Känns lite som det är värt att vänta. Har ingen direkt brådis heller.
Och som sagt bekvämt då han finns här....

Hur ligger han i pris förresten?

Känns lite som det är värt att vänta. Har ingen direkt brådis heller.
Och som sagt bekvämt då han finns här....

Hur ligger han i pris förresten?

Har man bråttom att bli gaddad tror jag man är fel ute. Han ligger väl som dom flesta. Tror jag betalade 1000:-/timmen för både benet och armen.

Har också alltid betalat 1000kr/timmen. Är väl ett standardpris (tycka vad man vill ) .

Bråttom att tattuera sig kanske inte är riktigt rätt, men ivrig är man väl alltid? när kreativiteten sprudlar vill man inte gärna vänta ett halvår :)
Dock är det ju väl värt väntan även om de e en lång tid.

Bra tråd!

Behöver fylla i min, och efter att ha kikat på king carlos blev jag jävla sugen på att göra tillägg.

håller på med min " body suit " hos calle..

bättre tatuerare på japansk stil får man leta efter även om han är poppis och kan ibland ha långa väntetider så är han värd den tiden..el så planerar man ett par sittningar på en gång så är bekymmret löst..:tummenupp

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back