Vem servar/lagar hastighetsmätare i Göteborg?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Det här är inte en sporthojsfråga, så den som tänker bli upprörd kan lugna ned sig direkt…:) Det rör min tredjehoj, Aprilia Sportcity 200. En icke-rejsig 198-kubikare på 21 vilda hästar.

Hastighetsmätaren funkar inte. Jo, den funkar från 0-20 men inte alls efter det. Så jag letar efter någon som kan sådant. Verkstad eller privat. Den är inte mekaniskt driven från hjulet utan har någon form av elektronisk impuls. Skruvar i ekrarna som påverkar en sensor.

På EM-scooter säger de rent ut att de inte kan sådana grejor. Digasoft på Hisingen – som säger att de reparerar instrument – visade tydligt att han inte var intresserad när jag var där idag. Själv har jag dålig koll på hur man räknar ut vad som är fel. Är det själva instrumentet? Något slitet kugghjul? Sensorn? Var börjar man leta?

Så jag behöver hitta någon klok människa som kan sådant här. Tips tas tacksamt emot! Verkstad eller privat.

Ett (sent) tack för svaret. Det visade sig att det var sensorn nere vid hjulet som bråkade. Det är visserligen enkelt att byta ut en kabel - men alla dessa kåpor.... Det tog stora delar av en lördag att lossa allt och sedan sätta tillbaks det! *pust och stön*

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman