Vem servar Italjet?

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Jag har en Italjet Jupiter, en scooter som i princip är en Yamaha Majesty 250 men med annan plast.

Jag var in på Stockholms MC-Varuhus för att kolla pris på service men de ville inte ha med den att göra eftersom det inte är en Yamaha.

Vem i Stockholm kan tänkas hjälpa mig med att serva den?

Mvh,
Ingvar

Nu har behovet blivit ändå större:

Någon har försökt stjäla scootern och brutit sönder styrlås/tändlås samt sadel så
nu går den inte att köra alls. Jag har ringt runt till en massa firmor som tex
Stockholms MC-Varuhus
AVA
E&D MC
Globen MC
Stuvstamopedservice
mopeddelar.se
Vespaservice

Men ingen vill ta hand om den. Någon som har något förslag?

Mvh,
Ingvar

Nu har behovet blivit ändå större:

Någon har försökt stjäla scootern och brutit sönder styrlås/tändlås samt sadel så
nu går den inte att köra alls. Jag har ringt runt till en massa firmor som tex
Stockholms MC-Varuhus
AVA
E&D MC
Globen MC
Stuvstamopedservice
mopeddelar.se
Vespaservice

Men ingen vill ta hand om den. Någon som har något förslag?

Mvh,
Ingvar

Mja. Jag vet inte om de vill men Mcpoolen i sumpan kanske är sugna?

Kan du inte bara beställa en låssats till en Majesty då och sen montera? Det är inte så svårt..

ang.reservdelar

Hej Ingvar,såg att du ställde en fråga 2009 om någon kännde till Jupiter för du tänkte köpa en,ingen svarade och det skulle du nog tagit som en varningsklocka.Många gamla anrika märke tillverkas idag i Kina(och inget fel i det)men sedan finns det många skumraskimportörer som bara tar in Containervis med fordon men skiter i reservdelsansvaret.
Sist jag var på MC-mässa i Tai Pei(Taiwan)så fanns det över 800 fristående scootertillverkare i Röda Kina(säkert fler idag)detta innebär ett helvetes logistikproblem för den som vill hålla reservdelar.Därför blir Kinafordon som Aids,lätt att få men ett helvete att bli av med.
Alla ni andra som funerar på att köpa billigt(minicrossar,atv o.dyl)
Ta lärdom av Ingvar.Du ingvar,släng den,ödsla ingen mer tid.:gnissla

Hej Ingvar,såg att du ställde en fråga 2009 om någon kännde till Jupiter för du tänkte köpa en,ingen svarade och det skulle du nog tagit som en varningsklocka.Många gamla anrika märke tillverkas idag i Kina(och inget fel i det)men sedan finns det många skumraskimportörer som bara tar in Containervis med fordon men skiter i reservdelsansvaret.
Sist jag var på MC-mässa i Tai Pei(Taiwan)så fanns det över 800 fristående scootertillverkare i Röda Kina(säkert fler idag)detta innebär ett helvetes logistikproblem för den som vill hålla reservdelar.Därför blir Kinafordon som Aids,lätt att få men ett helvete att bli av med.
Alla ni andra som funerar på att köpa billigt(minicrossar,atv o.dyl)
Ta lärdom av Ingvar.Du ingvar,släng den,ödsla ingen mer tid.:gnissla

Fast Italjet var ju inget skumrask kina-märke, det gick dock i konkurs 2003 men det är en annan historia. Italjet Dragster råkar t.ex dela designer med Ducati Monster (Massimo Tartarini) och motorn kommer från Piaggio.. Problemet idag är bara att de flesta verkstäder är så låsta till sina märken så det inte finns några mekaniker som kan åta sig lite udda saker. I det här fallet är det lite lurigt om man ska beställa reservdelar men www.italjet.co.uk finns men tyvärr ont om delar till just Jupitern men då får man väl spana lite Yamaha-sprängskiss och se om man kan lappa ihop lås och sadel.

Problemet är löst: Försäkringsbolaget löste in scootern.

Nästa gång blir det nog ett större märke för att undvika liknande problem.

Mvh,
Ingvar

Vad har du för modell? Lite beroende på det så kanske jag kan bistå med hjälp!

Back