Vem säger att det är köparens marknad?

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Visst är det högsäsong. Lyckades sälja min hoj både kvickt och till rätt pris.

Nej, det svåra just nu är att KÖPA!! Nu har jag fått för mig att köpa mig en SV1000s i fint skick och med lite lull-lull på. Men jag går bet!

Flera annonser ligger ute trots att hojen redan är såld, de exemplar som finns kvar lider av en massa åkommor, tvärslut däck, 7 mil kvar till nästa service eller allmänt söndermekad hoj... i vissa fall allt på en gång. (jodå, man kan ta sådant - om säljaren inser att priset bör vara därefter, jag vill ju ut och åka direkt).

Sen finns det enstaka ex hos handlare med ett överpris av sådan magnitud att jag inte ens ids ringa dit. Vimlar av 2003:or, men just den årsmodellen går bort, kanske därför de är kvar också...

Suck... blir nog att leta något annat alternativ. :död

Du har ju själv bevisat att det är köparens marknad genom att du ratat en massa sv1000 av olika skäl...

Jag har just kvalat in för VM i självmål menar du? :D

OK, jag ger dig en poäng där. Man köper inte vad som helst... Men faktum är att det för ett par veckor sedan kryllade av hojar jag i princip kunnat åka och hämta på stört. Vanlig osis, eller så var det kanske dött på marknaden före midsommar för att lossna nu... vet inte.

Ännu ett stort i-lands problem :D :tummenupp

Vet du, jag tänkte faktiskt skriva det själv! Ett riktigt i-landsproblem är vad det är! Att inte hitta rätt hoj till rätt pris. :)

Men att inte få åka hoj på semestern, vad kallar du det? Det är ett ALLVARLIGT problem för helsike! :7peta :D

köp min, den e varken ny eller billig, men nyservad o nya sulor:tummenupp
lite lulllull finns också...

Vet du, jag tänkte faktiskt skriva det själv! Ett riktigt i-landsproblem är vad det är! Att inte hitta rätt hoj till rätt pris. :)

Men att inte få åka hoj på semestern, vad kallar du det? Det är ett ALLVARLIGT problem för helsike! :7peta :D

Ja det kan man ju inte leva med :huvet men nått annat alternativ borde det ju finnas :pannkyss :D

ur egen synvinkel kan jag ju säga att jag hade kikat på 2st rsv mille tills idag. prutade ner dom 10 respektive 15% bara på telefon. sen åkte jag o provkörde och fastnade direkt så det blev affär =) Jag har varit i köptagen ett tag och det verkar vara många annonser som har legat ute sen i maj. Lysande möjligheter att få ner priserna om ägarna inte vill ha kvar hojarna..

ur egen synvinkel kan jag ju säga att jag hade kikat på 2st rsv mille tills idag. prutade ner dom 10 respektive 15% bara på telefon. sen åkte jag o provkörde och fastnade direkt så det blev affär =) Jag har varit i köptagen ett tag och det verkar vara många annonser som har legat ute sen i maj. Lysande möjligheter att få ner priserna om ägarna inte vill ha kvar hojarna..

Jo, jag har samma känsla... utom på just SV'n... vet inte om den är extra eftertraktad eller ovanlig eller vad det är?? Ta till exempel speed triple, det vimlar ju av exemplar där det verkar gå att pruta hej vilt. Det kanske blir en sån innan det är färdigt.

Mille är jag lite sugen på också, har kontakt med en kille och ska se om det går att få till en deal. Kruxet är att millen är lite jobbigare försäkringsmässigt...

Ducati nämnde någon. Sorry, men jag tycker om att skruva själv och desmoventilerna verkar vara ett helvete rent ut sagt. Det kan hända att jag förstorar upp det...

Falafelbabianen får alltmer rätt... jag är nog rätt kräsen när det kommer till kritan. :)

på tal om beggade hojar någon som vet varför det är så dåligt med beggade R6:or som är lite nyare gärna 2005 och uppåt, ser rätt lika ut på R1:an också, de jag pratat med säger att man ska ha en 2006:a eller nyare

på tal om beggade hojar någon som vet varför det är så dåligt med beggade R6:or som är lite nyare gärna 2005 och uppåt, ser rätt lika ut på R1:an också, de jag pratat med säger att man ska ha en 2006:a eller nyare

vad är det för fel på dom ca 15-20 st beg
för 70 tusen och uppåt som finns på blocket då ?

[QUOTE

OK, jag ger dig en poäng där. Man köper inte vad som helst... Men faktum är att det för ett par veckor sedan kryllade av hojar jag i princip kunnat åka och hämta på stört. Vanlig osis, eller så var det kanske dött på marknaden före midsommar för att lossna nu... vet inte.[/QUOTE]

Så är det alltid tycker jag.. När man ska köpa nåt får man leta som tusan. Sen när man har hittat nåt vettigt och köpt det så kommer det ut massor av fynd veckan efter..

Jag stämmer in fullständigt. Tog kortet i början av månaden och har sen dess letat hoj men inte fått tag på något av intresse. De hojar som kommer ut och verkar bra hinner försvinna över natten. Som newbie funderar man ju nästan på att bara köpa något säkert kort till hoj för att enkelt kunna bli av med den till hösten eller våren och sedan börja sökningen på allvar till våren igen, några åsikter om det?:va

Jag stämmer in fullständigt. Tog kortet i början av månaden och har sen dess letat hoj men inte fått tag på något av intresse. De hojar som kommer ut och verkar bra hinner försvinna över natten. Som newbie funderar man ju nästan på att bara köpa något säkert kort till hoj för att enkelt kunna bli av med den till hösten eller våren och sedan börja sökningen på allvar till våren igen, några åsikter om det?:va

Vad är en säker kort hoj, vilka modeller räknas till det?

Jag har just kvalat in för VM i självmål menar du? :D

OK, jag ger dig en poäng där. Man köper inte vad som helst... Men faktum är att det för ett par veckor sedan kryllade av hojar jag i princip kunnat åka och hämta på stört. Vanlig osis, eller så var det kanske dött på marknaden före midsommar för att lossna nu... vet inte.

Är det inte bara den allmäna nu-har-jag-pengar-så-allt-som-var-intressant-försvann-från-marknaden syndromet som drabbar mig, och kanske nu också dig, varenda gång jag hittat något jag vill köpa?

Är det inte bara den allmäna nu-har-jag-pengar-så-allt-som-var-intressant-försvann-från-marknaden syndromet som drabbar mig, och kanske nu också dig, varenda gång jag hittat något jag vill köpa?

Jo så är det! Och ska man vara ärlig - det är också när man väl har pengarna och börjar ringa runt som man upptäcker att vissa hojar inte alls är så bra som de verkade i annonsen.

Jo så är det! Och ska man vara ärlig - det är också när man väl har pengarna och börjar ringa runt som man upptäcker att vissa hojar inte alls är så bra som de verkade i annonsen.

Inte kul alls för din del med andra ord. Själv känner jag mig liiiite mindre ensam:D

Klart det är köparens marknad, det är ju köparen som sätter priset!

Var bara kall, en sporthojj är inte lätt att kränga med dagens försäkringspremier!

Finns rätt många drömmare där ute, deras annonser är ute en låååång tid med flera sänkningar som följd.

Mitt i sommaren finns det färre hojjar till salu bara - av naturliga orsaker!

Ta det lugnt och scanna av blocket så skall du se att får tag i hojjen!

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup