Vem mappar mc i näheten av Örebro?

• Thread starter Thread starter mojja83
  • Start date Start date

mojja83

Guest
Gjorde min första bandag idag och då tändes fi lampan på min cbr600rr.
Förstod inte först varför men insåg ganska snart att det måste bero på helsystemet som föregående ägare hade monterat på min cykel utan att ha mappat den efter.

Systemet som är monterat är detta: http://www.motoaction.se/mc/avgassy...-2-1-pipor-suono-titankolfiber-ände-rho0001s8

Så nu till den stora fråga vem kan man vända sig till för att få hjälp med detta i närheten av örebro,karlskoga,karlstad?

Tack på förhand M.v.h Mojja

Var inte helt säker på att det kommer råda bot på ditt problem, även om en mappning är något du bör göra ändå!

Var inte helt säker på att det kommer råda bot på ditt problem, även om en mappning är något du bör göra ändå!

Vad tror du skulle kunna vara mitt problem?

Cykeln är uttagen 09 och har i skrivandets stund gått ca 700 mil servad enligt bok hos auktoriserad verkstad + mellan servad med oljebyten och filter byten,

Vill ju gärna komma till rätta med problemet. Varför tänds fi lampan till att börja med?

Du har en av de grymmare grabbarna på Motospeed i Västerås... (Aelm här på SH). :) De kör med powercommanders, lär funka kanon.

FI-lampan, satt det en lambdasond på originalsystemet....i så fall, flyttades den med till det nya...?

Oavsett, för att dra nytta av det där balla avgassystemet så måste hojens bränsle ses över, och vi är ändå tillbaka på mappning (med PC). :)

honda har ju Öppnat Örebro vid besiktningen i lillÅn har dock ingen aning ifall de kan nÅgot annars sÅ Är motorbolaget linkÖping bra & har honda + att det Är rolig vÄg dit:tummenupp

Du har en av de grymmare grabbarna på Motospeed i Västerås... (Aelm här på SH). :) De kör med powercommanders, lär funka kanon.

FI-lampan, satt det en lambdasond på originalsystemet....i så fall, flyttades den med till det nya...?

Oavsett, för att dra nytta av det där balla avgassystemet så måste hojens bränsle ses över, och vi är ändå tillbaka på mappning (med PC). :)

Fi lampan lyser inte hela tiden och började endast lysa under 1 av dagens 9x20 min på bana resten av tiden varande inte cykeln för något krångel..

Ska ta kontakt med Aelm och höra om dom har möjlighet att hjälpa mig. Vill ju att grejerna ska fungera som det är tänkt.

vart själv lite shockad när jag såg prislappen på systemet, Trodde det var något billigt kina tjafs till att börja med.
Tusen tack för tipset och hjälpen :)

honda har ju Öppnat Örebro vid besiktningen i lillÅn har dock ingen aning ifall de kan nÅgot annars sÅ Är motorbolaget linkÖping bra & har honda + att det Är rolig vÄg dit:tummenupp

Jo jag vet att vi har Honda i Örebro och lars olsen i fjugesta som oxå är auktoriserad Honda mek. Men jag misstänker att jag behöver mappa om cykeln då det är ett eftermarknadssystem monterat på den. Det vet jag inte om honda tar sig för att göra då det inte är deras orginal grejer monterade.

Har bokat tid för en annan sak hos lars olsen i fjugesta men ni kanske kan veta vad det är med?
När jag gör fullgas växlingar från 3dje växeln upp till 4dje växeln så krånglar det varje ggn och växeln vill inte i. Det är enbart från 3an upp till 4an som det låser sig och växeln inte vill hoppa i direkt. Alla andra växlar går precis som det ska.
Kör man som folk och växlar vid 10 k/rpm är det inga problem från 3an upp till 4an utan endast vid fullgas repor.

Håller med föregående, kolla med Motospeed. Christian är mycket duktig.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back