Vem mördade Olof Palme?

Jag satt och krökade i baksätet på en Volvo 142 den kvällen, så jag är oskyldig.

Leif GW säger det var folk i Polisen.
Kanske stämmer.
Själv var jag hemma när jag fick höra om det, så jag har alibi.

Kommer Ni ihåg var ni var när ni fick höra om det?

GW snurrar så jävla skönt den gamle foliehatten. Skulle ett proffs välja plats lite på chans (på en av Stockholms mest folktäta platser dessutom), välja en kanon utan ljuddämpning, lämna ett levande vittne och sen HALTA därifrån? Don't think so....

Ja, han mördades, det vet vi sedan länge, & många har sörjt, & spekulerat om vem som sköt, vi har t.om med begåvats med en Persbrandtrulle i ämnet, det är mer än tydligt att sanningen inte kommer fram iaf liksom....

Ja, han mördades, det vet vi sedan länge, & många har sörjt, & spekulerat om vem som sköt, vi har t.om med begåvats med en Persbrandtrulle i ämnet, det är mer än tydligt att sanningen inte kommer fram iaf liksom....

Nu e du sådär hård och kantig igen :krama

Bra att du iaf har sett Persbrandtrullen så du är lite insatt.

Undra hur stor del av Sveriges befolkning som kommer att titta på just det här avsnittet? Ett mord som fortfarande berör många oavsett politisk åskådning.

Ska bli intressant att höra GWs teori, även om jag inte förväntar mig någon ny sensationell teori om hur det gått till och vem som legat bakom mordet. Det var många som ville ha livet av Palme. Han var inte särskilt omtyckt, inte ens i de egna leden. Det skulle inte alls förvåna mig om det var någon inom säkerhetspolisen, polisen eller militären som låg bakom det.

Mordet på Palme har stannat i mitt medvetande på samma sätt som 11 September 2001. Den 28 Februari 1986 var jag 8 år gammal. Minns att jag vaknade morgonen efter mordet av att det var rätt nerstämd stämning bland de vuxna i min omgivning. Förstod att något allvarligt hade hänt.

GW snurrar så jävla skönt den gamle foliehatten. Skulle ett proffs välja plats lite på chans (på en av Stockholms mest folktäta platser dessutom), välja en kanon utan ljuddämpning, lämna ett levande vittne och sen HALTA därifrån? Don't think so....

Det var ett flertal vittnen som sa att han inte haltade.
Många har blivit mördade på öppen gata med gott om människor i närheten. Med odämpade pistoler.

Jag tror på Polis/insider jobb. Någon stat tog hans liv, Sverige, USA mfl. Någon ville verkligen ha honom död.

Det var inte Christer Pettersson som utförde det. Man springer ifrån en halvfull knarkare alla dagar i veckan. Distansen han sprang, trappen upp mm med folk bakom som inte hängde med gör/gjorde inte den mannen vid den tidpunkten(eller efter) i sitt liv. Han var knarkare, alkis redan då. Den teorin tog fokus från den riktiga mördaren. Ett taktiskt drag som troligtvis polisen hade betalt för att följa stenhårt, så den riktiga mördaren fick gott om tid att sopa igen sina spår och glömmas bort bland vittnen mm. Kanske när man endå pratar konspiration så kan Christer P haft betalt för att befinna sig på/runt platsen. En desperat människa som blev erbjuden en slant/sil för ett enkelt jobb. Och man hade då någon att likna vid själva skjutningen, därav fru palmes vittnesmål.
Barnen fick ju inte vittna till en början(osäker om dom fick sen).

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti