Vem kan hjälpa mig att fixa ett MC batteri i morgon?

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
Hoj
GSXR-1000 K6
Är i akut behov av ett MC batteri =( alla affärer är ju stända imorgon =( har en kille som skall skicak mig ett batteri på måndag, men det hjälper ju inte för mc körningen under helgen här =(
Var inne på superbike idag, och de sa att jag kan bränan elektroniken om jag kör omkrign med ett slut batteri, är dessuom inte så kul att putta igång mc, har bara 1 startförsök sen är det dött.

Finns det någon som kan låna mig ett batteri eller sälja? eller vet någon stans man skulle kunna köpa imorgon? jag har en GsxR-750 -01 och batteriet kan är ett YT12A finns några varianter som också passar... Biltema är ju ett alternativ, men de verkar lite försvaga de batterierna? dessutom är de ju felväna i polerna =(

Sänd mig ett PM eller ring mig 0702-331888 AKUt =) i närheten av göteborg tack

Kolla med Clas Ohlson jag vet att dom har MC batterier men om nått passar din hoj vet jag inte dom har iaf öppet i morgon öhh eller i dag. ;)

Eller så väntar man kanske med att köra till Måndag? :va
Själv la jag hojjen igår så jag kör inte på några dagar nu. Behöver lite nya prylar till bladen.

silverpilen740 skrev:
Är i akut behov av ett MC batteri

Är det så mycket kräm i batteriet att den nästan orkar starta med startmotorn är det absolut ingen fara att putta igång hojen och köra.

Förr-förra veckan fick jag avbrott i batteri i min bil när jag skulle åka iväg från MotorCenter i Gävle. Fick ett gammalt slut och kasserat MC-batteri av meckarna och kopplade in det med startkablar. Lånade ytterligare ett set startkablar och drog igång bilen. Körde sen 5 mil hem på MC-batteriet. Bilen var en -94'ans Pontiac Firebird med EFI.

silverpilen740 skrev:
Finns det någon som kan låna mig ett batteri eller sälja? eller vet någon stans man skulle kunna köpa imorgon? jag har en GsxR-750 -01 och batteriet kan är ett YT12A finns några varianter som också passar... Biltema är ju ett alternativ, men de verkar lite försvaga de batterierna? dessutom är de ju felväna i polerna =(

Sänd mig ett PM eller ring mig 0702-331888 AKUt =) i närheten av göteborg tack

Jag har ett i stort sett helt nytt batteri, fast det använder jag ju dock själv...

Hur mycket bjuder du för att få hyra det en heldag :D ?

TH Pettersson vid Södravägen/Mölndalsvägen säljer MC-batterier och de brukar ha öppet på lördagar.

/BW

idga är ju dock ingen vanlig lördag utan pingst =( det är därför det inte är öppet! =( hmm hyra batteri nu börjar vi snacka! =) dock ger jag inte mer än 100:- för att låna det tills måndag!.. och då misstänker jag att du behåller det? min hoj beter sig lite underligt, så jag är väligt sugen på att byta batteri för att se om det är batteriet som ställer till det.

skrev ju att jag redan checkat biltema =(... blir för jobbigt med att ändra om polerna m.m. när jag ändå har ett annat batteri på väg... på posten, som kommer på måndag.

silverpilen740 skrev:
idga är ju dock ingen vanlig lördag utan pingst =( det är därför det inte är öppet! =( hmm hyra batteri nu börjar vi snacka! =) dock ger jag inte mer än 100:- för att låna det tills måndag!.. och då misstänker jag att du behåller det? min hoj beter sig lite underligt, så jag är väligt sugen på att byta batteri för att se om det är batteriet som ställer till det.

Sorry, kunde inte låta bli. Jag förstår dig mycket väl att du inte vill lägga nån större summa för att hyra mitt batteri (vilket du dock blir tvungen till).

Antar att du även förstod mitt lilla elaka skämt :näsblod.
Men men, hoppas det löser sig, annars får du väl ladda upp inför måndagen :tummenupp

Har du kollat Micro i Kållered? De har en del mc-batterier hemma och har öppet på söndag.

Mitt batteri är också slut. Har dock rullat igång den 2 dagar nu. Borde få mitt nya på mån-tis. Har märkt att instrumentbelysningen slutat fungera. Kan det bero på att batteriet är slut. Hur skadligt är det att köra med ett batteri som är slut. Borde jag sluta knuffa igång den å vänta på det nya?

Min instrumentpanel funkar ju ganska fint men mitt batteri är ju bara 90% slut och ibland kan jag ju faktist starta utan att rulla =) Däremot ställer min klocka om sig hela tiden =( men men får väl hålla mig tills onsdag eller vad det kan bli då det nya batteriet kommer =)....
tillsvidare får jag väl chansa på att inget går sönder :banana

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...