"Vem fan körde på en 11 årig flicka i Enköping på västerleden?"

die dulci fruere

no guts, no glory.
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
Honda NC750XD -14 , CB1000RA-12
"Vem fan körde på en 11 årig flicka i Enköping på västerleden? Svart eller mörkblå mc blå tröja svart hjälm.
Varför ringde du inte ambulans du körde bara vidare...
Hon kämpar för sitt liv.":(

text från en facebooksida
https://www.facebook.com/karin.almqvist.31

kanske någon härinne känner igen sig själv eller den som körde och gör det rätta

från polisens hemsida:

"2013-08-23 13:51, Trafikolycka, smitning från, Enköping
En flicka blir påkörd av en motorcykel eller moped utanför Enöglaskolan. Föraren lämnar platsen utan att stanna. Flickan förs till sjukhus med oklara skador. Polis åker till sjukhuset för att reda ut vad som hänt. "

Last edited:
Usch, hoppas hon blir bättre. Har du någon mer information om hur olyckan gick till, var det på ett övergångsställe eller på vägen?

Det är troligtvis inte någon som hänger här på SH iallafall!
Människor som inte stannar för såna olyckor är oftast personer utan körkort som kör en stulen hoj!
Har någon mc eller moped blivit anmäld stulen den senaste tiden som passar in på beskrivningen?

"En flicka blir påkörd av en motorcykel eller moped..."
Detta lämnar ju fältet helt vidöppet för andra funderingar???

die dulci fruere skrev:
hoppas någon härinne känner igen sig själv eller den som körde och gör det rätta

Varför hoppas du att vi har sådana medlemmar här? Skulle det vara en fjäder i hatten för denna sajt eller vad? Jag hoppas att det inte är någon här inne utan att det är någon obetänksam ungdom på moppe som blev rädd och inte förstod bättre.

"Vid tvåtiden i dag blev en flicka påkörd av en motorcykel eller moped utanför Enöglaskolan i Enköping. Föraren lämnade platsen utan att stanna. Flickan fördes till sjukhus. Skadorna ska inte vara allvarliga."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=114&artikel=5625867

"Jag fick 15 revbensfrakturer, 2 bäckenfrakturer, krossad armbåge och blödande lever trots att inte hastigheten var så hög. "

undrar vad som räknas som allvarliga skador då ?

"Jag fick 15 revbensfrakturer, 2 bäckenfrakturer, krossad armbåge och blödande lever trots att inte hastigheten var så hög. "

Skador som är livshotande eller hög risk för permanenta funktionsnedsättning.

Nej men frakturer i sig behöver ju inte vara allvarligare än tex sprickor och ganska beskedliga av sig, en blödande lever är även den ganska vid defintionsmässigt och ej heller de behöver vara något allvarligt eller farligt.

Men av det du citerat skulle jag ändå vilja klassa det som allvarliga skador med tanke på antalet och åldern.
Tror det således hade varit mer passande om man skrivit inte livshotande än inte allvarliga.

nää jag hoppas det int är någon här inne men alla kan göra misstag och jag tror int någon här inne är immun mot misstag
Jo, jag tror att vissa "misstag" är de allra flesta immuna mot. Smitning t.ex. Det är inget misstag. Det är en illgärning som med rätta bör straffas hårt.

Det där är en kille från Västerås som kör motard och krockade med en buss på Power Meet .... polisen ljuger om vad som hände (att han typ körde bakan, vårdslöst osv).

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka