Vem betalar när ni kraschar?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Har funderat på hur ni som rejsar gör när någon av era konkurrenter begår ett fel och ser till att er hoj blir förstörd. Betalar ni alltid själva alla reparationer eller letar ni upp konkurrenten och säger att eftersom han/hon gjorde ett stort fel så är det bara att slanta?

De incidenter jag tänker på är självklart sånna som domarna har sett och kanske gett svartflagg för eller liknande, inte rena raceincidenter som att någon går omkull och tar med sig någon annan i fallet.

Man betalar allting själv, ingen som stämmer någon eller försöker att pressa någon på pengar, dessutom kostar det inte förs bolaget något alls om du klarade kroppen.

Skulle någon totalklanta sig, och se till så jag kraschade, så skulle jag självklart kräva pryot på pengar.

Geiger skrev:
Skulle någon totalklanta sig, och se till så jag kraschade, så skulle jag självklart kräva pryot på pengar.
Men det där med krascher verkar du ju klara bra på egen hand :tungan

Geiger skrev:

Undrar hur Grodan71 här på forumet kom överens med den som torpederade honom av Sviestad under träningen för några veckor sedan. Ramen gick av på två ställen.

Nyteknik skrev:
Undrar hur Grodan71 här på forumet kom överens med den som torpederade honom av Sviestad under träningen för några veckor sedan. Ramen gick av på två ställen.
Precis sånt jag tänker på, förutsatt att inte Grodan71 var skyldig på något sätt.

Grodan71 blev torpederad på ett tydligt helt onödigt sätt. Finns inga pengar för honom att hämta dock - om inte den skydlige frivillgt vill betala.
Race sker på egen risk. Både kroppsligt och ekonomiskt.

Ger man sig in i leken......

Bara att slanta för sina egna skador, nästa gång är det du som torpederar nån annan.

Goodstuff skrev:
Grodan71 blev torpederad på ett tydligt helt onödigt sätt. Finns inga pengar för honom att hämta dock - om inte den skydlige frivillgt vill betala.
Race sker på egen risk. Både kroppsligt och ekonomiskt.
Ja så är det

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...