Vem bestämmer om det regnar???

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Satt idag i vanlig ordning och glodde på Moto GP och blev väldans
konfunderad :confused: (inget ovanligt dock)

När 125 racet var igång så småskvätte det ju lite och Pedrosa höjde näven i skyn vid några tillfällen men racet rödflaggades inte iaf.

Så nu får nån ta och förklara, why not???

Är det inte ledaren i racet som "avgör" eller?

Är det tävlingsledningen som har sista ordet?
(Dom som sitter inomhus....he he!)

Sen hörde jag nåt av våra "eminenta" kommentatorer att det är
ledaren i sammandraget som bestämmer???

Jag hade ju min klara uppfattning att det är så att ledaren av racet
höjer näven och så rödflaggas racet OM tävlingsledningen samtycker, inte att tre förare behöver hytta med näven som man fick intrycket av under presskonferansen. Tänker då på Pedrosas uttalande;
-Jo, jag höjde näven och ville ha rödflagg, men det ville inte dom andra....

Förklara nån, please!

Den totala ledaren ELLER rejsets ledare får lov att begära att rejset ska rödflaggas. Men det är ändå tävlingsledningen som i slutänden bestämmer.

Väder Annika bestämmer om det regnar, hennes syster Läder Annika är en riktig pudding, det är ändå tävlingsledeningen som har bollen i sin hand, att köra runt och vifta med handen som Mumlan innebär inte att racet stoppas.

Kommentatorerna tjatar ju alltid om att det är:

* Rejsets ledare
* Mästerskapsledaren
* Den regerande världsmästaren

som har rätt att signalera för avbrott. Men som sagt är det tävlingsledningen som bestämmer. Om hela tätklungan hade slagit av hade nog rejset stoppats, men det hände ju inte idag.

Editerar lite så att det inte framstår som nån prioriteringsordning.

GSXR1100R skrev:
Väder Annika bestämmer om det regnar, hennes syster Läder Annika är en riktig pudding, det är ändå tävlingsledeningen som har bollen i sin hand, att köra runt och vifta med handen som Mumlan innebär inte att racet stoppas.
Mumlan har massuppfittat, han tror att det börjar regna om man viftar med handen.

Ok.
Men.....
Fråga 1
Om vi nu låtsas att mästerskapsledaren ligger på 11 plats i vårat låtsasrejs, har han då "rätt" att få rejset rödflaggat?

Fråga 2
En snubbe som ligger på låt oss säga 14 plats i totalen och för en gång skull leder ett rejs har ingen "rätt" att få rejset rödflaggat?

Verkar ju lite pucko isåfall.... :kocko

Lobo Gixxer skrev:
Ok.
Men.....
Fråga 1
Om vi nu låtsas att mästerskapsledaren ligger på 11 plats i vårat låtsasrejs, har han då "rätt" att få rejset rödflaggat?

Fråga 2
En snubbe som ligger på låt oss säga 14 plats i totalen och för en gång skull leder ett rejs har ingen "rätt" att få rejset rödflaggat?

Verkar ju lite pucko isåfall.... :kocko
1. Ja.
2. Jo.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back