Vem är leifi ?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Vet inte om det varit uppe förr....

Man blir ju nyfiken. Någon som vet vem personen bakom rösten är? Någon sa att han satt i fängelse numera?

Inofficiell rikskändis, och förjävla skoj humor. Creds till leifi plomeros.

Men vem är han ?

:confused:

Jag kan säga det men då måste jag döda dig :)

Nä men jag är också nyfiken, sjukt rolig humor är vad det är mvh Kleiv.

Kleiv skrev:
2042632 Jag kan säga det men då måste jag döda dig :)

Nä men jag är också nyfiken, sjukt rolig humor är vad det är mvh Kleiv.
Dhå tar jag niven å hälsa på
:rofl

Kleiv skrev:
2042642 Satan alla säringar bara sitter här o flummar framför datan, på sommaren brassar dom som satan med sina syklar.
"jag har mina zigenarpolare där shåå perfecckt"

Om nu någon här inne känner människan ifråga, så tror jag inte det kommer att komma någon info från denna.

Känner inte killen men vet vem han är, och min spontana reaktion är att detta härliga material endast kommit fram ur ren humor från dennes sida,och någon publicitet är inget som lockar honom.

Leifi är ungefär som killen bakom Crazy Frog-ljudet - alltid en polares polare. Stor bekantskapskrets de båda måste ha.

Så, hur många Leifi-samtal finns det egentligen? Jag har 31st i min samling (inga dubletter naturligtvist). Tror att jag har hört en som jag saknar.

Busringingar där någon försöker härma Leifi eller använder Leifi sound board räknas ej!

McB skrev:
2042690 Leifi är ungefär som killen bakom Crazy Frog-ljudet - alltid en polares polare. Stor bekantskapskrets de båda måste ha.
Han är väl identifierad? Dom har ju fått pengar o allt för det där.

Leifi ringde mig angående en Merca-annons (det måste varit han - snackade med "särringen" sin i bakgrunden och allt). Jag sålde till någon annan... :tummenupp

ja jävlar va mycket humor det var när det begav sig. Vi gjorde ett litet program med knappar som när man tryckte på dom spelade upp valda fraser samplade från busringningarna. Med denna gjorde vi sen egna busringningar till vänner och bekanta, sällan haft så roligt. :D

Gårdagens hjälte :yoparty

Söpa sig lite narki? :)

President i Mustalainen (Zigenarnas?) MC . :hihi

HanneZ skrev:
2042872 Han är väl identifierad? Dom har ju fått pengar o allt för det där.

Nuja. Men för fem år sedan var det inte lika känt vem som låg bakom det hela, men alla kände någon som kände honom.

Vad är Leifi?
Har aldrig hört talas om snubben/fenomenet? Kan någon förklara?

McB skrev:
2043478 Nuja. Men för fem år sedan var det inte lika känt vem som låg bakom det hela, men alla kände någon som kände honom.

Och du känner han eller?

Upphovsmannen till Leifi, är en kille runt 25 år av europeiskt ursprung,då bosatt i en Stockholmsförort.

Tror knappast att det finns folk, utanför en viss "sfär" här i Stockholm som på något sätt skulle känna honom,men hörsägen är en annan femma.

snabbåka skrev:
2043501 Och du känner han eller?

Nej, det har jag inte påstått. Jag reflekterar bara över det faktum över att alla tycks känna någon som känner någon som känner den som ligger bakom sådana här saker som Leifi och den irriterande grodjäveln.

Jag har, precis som du antar jag, hört från kompisars kompisar att Leifi kommer från Borås och är som alla oss andra på vardagarna. Tydligen finns han i Stockholm också, och om vi väntar ett tag till dyker det nog upp någon från Falun eller Haparanda som säger sig känna Leifi.

Förstår du nu vad jag menar, eller ska jag ta det en gång till?

McB skrev:
Bla bla ......................

Jag har träffat karln flertalet gånger och vet mycket väl vem han är.
Men då våra möten ej varit av "vänskapskaraktär" så har jag aldrig lärt känna honom,dock har jag fått uppleva några "live" Leifiimprovisationer på den tiden det begav sig.

Men å andra sidan är jag inte bosatt i Borås,och min största källa är inte mina vänner utan mig själv.

Markus skrev:
2043540 Jag ser gärna att du upprepar dig en gång, minst.

Tack på förhand.

Käkade för många "Hoffmans" igår på ravet eller ?

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025