Veidec rapport Karlskoga

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Racerapport Karlskoga 27 aug.

Fan vad det är trögt!!! Varför kan jag inte utvecklas! Och köra fortare!! :mad:
Det började bra med en 10:e plats på första testet. Sedan gick det bara sämre. Startade nästan sist. Fan vad kass…
En ljuspunkt var dock att jag hittade min ljuddämparinsats precis där den inte ska vara. Den hade lossnat och låg nere i kröken! Blev glad och min chefsmekaniker Jimmy Malm var grymt övertygande ”Det är 15 hästar du har tappat där!!!! Inte konstigt du tyckte de andra körde ifrån dig”!!! :tummenupp
Sant eller inte så var jag på såååå gott humör och Lodnerts min när jag på 5-minuters skylten gjorde en provstart utan hoj och ”dånade” upp i täten var obetalbar!
”Vaud faun göur du????” :va
”En provstart!!!”. :tummenupp
”Du är fantamej inte klok!!! :confused:
Var stark efter den lyckade provstarten och kom ner i första krök på ca 14:e plats. Jorpes och Pelle klantade till det i ytterspår och det innebar att jag fick fritt och kom runt ca elva. På tredje varvet lekte Stenberg bowling och plötsligt var jag ca åtta. Hade gott häng på Jimmy och Jimmy och livet lekte.:tummenupp Sen gick allt åt h-vete!! :mad:
Började tänka ”Nu gäller det inte att vurpa” och swisch så försvann Jimmy & Jimmy och i ett nafs hade Funken Och Rosenlund kört om mig!!:mad:
Vaknade till lite grann då men fick inte något flyt; ryckigt och DÅLIGT körde jag. På slutet körde Lind om med och det blev en tolfte plats i mål. OK men det skulle ha varit bättre!!! Så himla dumma tankar får aldrig mer komma! Vara orolig för att köra av!?!? Så djeffla dumt!!! :mad:

Tackar Funk o Rosenlund för en MYCKET spännande fight som jag hade fin utsikt över. Jimmy skötte värmarna på ett lysande sätt. Tack Erik för god sovplats och tack alla goa racekompisar; Det är grymt kul att ses!!! Sponsorerna TACKAR jag åxå! Utan er hade det inte gått! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Mossberg!! Din provstart förgyllade hela min rövruttna helg! :tummenupp
Bit ihop så ses vi på knutstorp?

GSXR1100R skrev:
2427915 Du är ändå bäst :pannkyss

Tack!! My greatest fan!!:)

Mrlind skrev:
2428300 Mossberg!! Din provstart förgyllade hela min rövruttna helg! :tummenupp
Bit ihop så ses vi på knutstorp?
Vissta var det en briljant start!!! Inte ens Micke Nyberg hängde med!!
Att du genomförde helgen var ju en STOR bedrift. Lite motigt var det ju för dig... Bra gjort. Får du ihop grejorna till Knutstorp?? Hoppas det!
Vi ses

Last edited:
Var hemma pga att jag var sjuk, men följde racet via datorn. Mossberg förgyllde dagen lite även för oss som inte var där! Gillade när kommentatorn ute på gridden sa "-ser ut som Mossberg har nått att säga?" "-giiblilibubuliblablaeyhohoHAHAA!" lät det som att Mossberg säger och komentatorn vet inte vad han ska säga! haha.. :) "Han verkar laddad den där Mossberg" fick han ur sig efter en stund.

Bra körning mossberg! Du låg nog 9:a som bäst. :tummenupp Synd att du tappade den placeringen! Du får lära dig blockera konkurenterna som vill om lite bättre! ;)

Last edited:
Axxexs skrev:
2432075 Bra körning mossberg! Du låg nog 9:a som bäst. :tummenupp Synd att du tappade den placeringen! Du får lära dig blockera konkurenterna som vill om lite bättre! ;)

Blocka gör man inte!!! Det är tråkigt och tråkigt och tråkigt!!!

Nej, det gick FINT i fyra varv... men sen så blev jag feg...
aldrig mer!!! På söndag blir det andra bullar!!:tummenupp :tummenupp

Axxexs skrev:
2432075 Bra körning mossberg! Du låg nog 9:a som bäst. :tummenupp Synd att du tappade den placeringen! Du får lära dig blockera konkurenterna som vill om lite bättre! ;)

Blocka gör man inte!!! Det är tråkigt och tråkigt och tråkigt!!!

Nej, det gick FINT i fyra varv... men sen så blev jag feg...
aldrig mer!!! På söndag blir det andra bullar!!:tummenupp :tummenupp

magnus_moss skrev:
2427493 Racerapport Karlskoga 27 aug.

Fan vad det är trögt!!! Tackar Funk o Rosenlund för en MYCKET spännande fight som jag hade fin utsikt över. Jimmy skötte värmarna på ett lysande sätt. Tack Erik för god sovplats och tack alla goa racekompisar; Det är grymt kul att ses!!! Sponsorerna TACKAR jag åxå! Utan er hade det inte gått! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Det var en fiin helg... Med ett dåligt slut...

jorpes skrev:
2435297 Det var en fiin helg... Med ett dåligt slut...

Nästa helg är din Erik!!! Du kommer att köra fort och få en bra placering!:tummenupp
Alldeles efter mig!:)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...